Ik heb al een keer een verhaal verteld over jeugdzorg en dat ik uiteindelijk op straat werd gezet, vele dachten dat ze dat wel niet zouden gaan doen maar dat is toch gebeurt. Ik heb nu in zeker 6 a 7 verschillende huizen gewoont bij vrienden etc. en heb nog steeds geen woning gevonden, waar me school ook heel erg onder lijd. Ik ben opzoek naar een gewoon huurhuisje met een prijs van ongeveer max 400 per maand, 1 kamer is voor mij al genoeg. Het probleem is dat ik studeer en ze vaak loonstrookjes willen, maar ik werk niet op dit moment omdat ik telkens weer ergens anders woon. Ook willen ze dat ik 18 ben maar dat ben ik pas over een maand [ 27 mei. ] Echt ik zoek nu al maanden en krijg telkens het zelfde verhaal, zit nu weer tijdelijk bij me oma maar die heeft ook haar eigen leventje en is al erg oud. Wie kan mij helpen?? Wie kent toevallig partiqulieren die verhuren voor een niet al te belachelijke prijs voor een 1kamer woning en niet moeilijk doen voor de rest? Hoop dat iemand me kan helpen anders sta ik binnenkort echt op straat ben ik bang.
XFiemoX
Geplaatst: 26-04-09 18:32
Voor waar ben je naar iets op zoek als ik vragen mag ??? Want manlief werkt bij een woningbouwvereniging en is opzichter van beroep...Maar dit is in Amsterdam en omstreken...
Als dat buiten jou grens ligt kan ik je aanraden probeer via marktplaats aan iets particuliers te komen, staan vast wel kamerwoningen te huur voor die maximale huur wat jij te besteden hebt? Of stap bij je plaatselijke woningbouwvereniging binnen en praat als brugman dat je per direct een tijdelijke huurwoning (meestal krijg je tijdelijke huurwoning, is meestal voor circa 1a2 jaar zeg maar kan je altijd in die tijd rustig verder kijken)...
Verder wil ik je alvast succes wensen
RoodZonnetje
Geplaatst: 26-04-09 18:33
Ik ben bang dat je bij vrijwel alle witte verhuren 18 moet zijn... Of er moet iemand zijn die garant voor je wil staan?
Misschien is zoeken naar studentenwoningen een idee, ipv naar huurhuizen? Misschien doe je dat ook al hoor, maar als je steeds op huurhuizen zoekt is zoeken op studentenkamers ook een goed idee
in schipluiden bij stal midden delfland verhuren ze een kamer binnen jou budget..
Lynn_Nikita
Geplaatst: 26-04-09 18:35
heb je niemand die garant kan staan voor jou, of een opvang? In Roermond heb je Roerzicht, zwerfjongeren opvang je kan gewoon naar school en van uit daar kan je dan een eigen plekjes zoeken en word je begeleid
maar waar woonde je eerst dan, dat jeugdzorg je eruit heeft gezet, kamertraining of zo? Hoe bont heb je het gemaakt dat, dat je daar weg moest
Bij alle woningbouw verenigingen hier in de buurt moet je 18+ zijn en krijg je onder de 23 geen urgentie verklaring, ook niet als je op straat staat ( zelf meegemaakt)
Anoniem
Geplaatst: 26-04-09 18:43
Ik zit in Dordrecht op school dus zou een plek willen dat ik daar nog wel makkelijk heen kan gaan, rotterdam, vlaardingen, schiedam, denhaag zou ook nog wel kunnen etc. Op marktplaats heb ik overal al gekeken maar die prijzen die ze daar vragen zijn absurt, ik ging daar eerst eentje bekijken een woning van 700 euro, nou die viel nog net niet uit elkaar. Ik zou het liefst gewoon een vaste woning voor wat langere tijd willen krijgen en ik heb iemand die garant kan staan voor mij ja. Aangezien ik dit jaar een slecht jaar ook op school heb gehad door het telkens verhuizen. Over een maandje ben ik 18. maar wachtlijsten zijn ook zo lang en in die tijd beland ik allang op straat.
bel roerzicht eens op, misschien dat er een soortgelijke instantie in de buurt van jou Maar als je nog schooplgaand bent en geen 18 bent, hoe wil je die woning financieren? je krijgt dan nl geen studie financiering toch?
Over een kleine maand krijg ik studiefinaciering, en ik ga als ik een vaste plek heb ook gelijk werken. Nu krijg ik nog woninggeld van jeugdzorg, en krijg ik genoeg geld van mijn ouders die ergens anders wonen.
Wij hebben dus een fatsoenlijk huisje voor je in de aanbieding. In rotterdam, particulier ( nooit problemen ), vlakbij de stad en goedkoop. Ook wij hadden problemen toen we hier kwamen wonen, maar we zijn hartstikke goed geholpen door onze onderburen en de huisbaas zelf. We kunnen als je wilt de vloer laten liggen, kost je dan geen klauwen met geld. Ook is alles wit met appeltjes groen, als je dit leuk vind scheeld het ook weer in de kosten.
ik hoop dat ik wat voor je kan betekenen
Anoniem
Geplaatst: 20-07-09 15:04
Kan iemand me nog helpen ik heb nog steeds niets gevonden en misschien dat er nu wel toevallig weer iemand is die een huis te huur heeft, aangezien ik tot nu toe weer overal beetje heb gewoont en dat steeds minder gaat. Ben ondertussen ook 18, woningbouw heeft veelste lange wachtrijen en marktplaats word ik ook niet beter van.
Via direkt wonen kan je best snel aan de beurt komen. Is volgens mij wel alleen omg eindhoven
Achterom
Geplaatst: 20-07-09 15:13
EsBianc schreef:
Via direkt wonen kan je best snel aan de beurt komen. Is volgens mij wel alleen omg eindhoven
Nee hoor, in regio Twente ook wel. Volgens mij werken die landelijk. Alleen denk ik dat het boven het budget ligt van de TS...
KingMarco
Geplaatst: 20-07-09 15:21
Was die woning van Jarco niet wat voor je dan ?
AaronYve
Geplaatst: 20-07-09 15:23
Kan je zelf geen advertentie zetten met woning/kamer te huur gevraagd? Hier bij osn heb je van die wekelijks blaadjes waar je ook nog eens gratis in kunt adverteren. Misschien dat dat iets is voor jou? Soms zijn er particulieren die een bovenverdieping of een kamer verhuren...
Mootje
Geplaatst: 20-07-09 15:24
Jeugdzorg helpt je zeker ook niet meer?
Kan je niet een urgentie-verklaring krijgen van Direct Wonen / Waterweg wonen?
en kamernet.nl? Daar zie ik nog wel eens goedkope kamers op staan. Ook als je bij direct wonen op de site kijkt en zoekt op rotterdam tot 500,- komen er aardig wat goedkope kamers voorbij.
Je bent nu 18 en krijgt studiefinanciering dus dan moet het toch allemaal wel gaan lukken denk ik. Feitelijk zit je nu in dezelfde omstandigheden als de gemiddelde student. Niet te kritisch zijn in ieder geval.
Is antikraak geen optie voor je? Betaal je nog geen 200 euro in de maand voor een leuk rijtjeshuis of een leuk appartement/studie en zodra ze gaan slopen krijg je iets nieuws aangeboden. Zou ik jou geval de perfecte oplossing zijn, omdat het goedkoop is
XFiemoX
Geplaatst: 20-07-09 19:35
Als je bijv in Amsterdam zou willen wonen dan kan ik manlief vragen of er een woning vrij komt. Maar dat is dan wel tijdelijke huur (voor circa 2 jaar).