wie rijd hier motor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nooralie

wie rijd hier motor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 16:16

wie rijd hier motor ?
zo ja welke ?
hoe oud waren jullie toe jullie hem halde?

ik heb woensdag mijn eerste motor les nog wel onder voor behoud als de instructuur kon
ik ben nu 19 en heb altijd gezegt dat ik motor wil rijden
als ik me auto rijbewijs heb die heb ik nu al een tijdje vandaar
ik heb er nu al zin in.

Anoniem

Re: wie rijd hier motor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:17

Ik rij Fireblade.... en ik heb nu zo'n 17 jaar een motorrijbewijs op zak.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:19

Ik ben bezig met lessen.
Vind het doodeng, maar heb geen idee hoe dat komt, omdat ik minibiken en motorcross wel helemaal geweldig vind.

Ik heb juist het tegenovergestelde: heb altijd gezegd dat ik m'n motor niet wilde halen. Maarja, de baas stelde het voor en dan doe ik het natuurlijk graag :).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:36

Ik heb bijna 2 jaar mn motorrijbewijs, foto van mijn motor vind je in mijn profiel :)
Ik was 19 toen ik mijn Atje haalde, heb sinds bijna één jaar ook mijn autorijbewijs erbij. Wilde eerst voor de motor gaan, van de zomer komt er overigens een nieuwe fiets :D

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:55

Motorrijles lijkt me wel gaaf :))
Moet je dan eigenlijk ook zo'n motorpak al aanschaffen voor lessen? Of is dat niet nodig? En hoeveel kost het eigenlijk ongeveer :o

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:15

Ik wil wel gaan lessen voor de motor, maar moet nog even sparen.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:26

Ik was 18 toen ik m'n motorrijbewijs haalde, ik rijd bijna dagelijks en doe sinds een jaar ook wedstrijden.

Frances: Bij de motorrijschool kan je kleding etc allemaal lenen. Het lijkt me alleen wel fijner om zelf in ieder geval een helm aan te schaffen. Voor anderhalf uur betaal je +/- 60,00 gemiddeld.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:43

Ik ben met mijn 20e gaan lessen en heb op mijn 21e mijn papiertje gehaald.
3 daagse cursus gedaan en alles in ene keer gehaald :P
Mijn motorrijbewijs had ik gehaald voor mijn toemalige vriendje. Helaas heeft hij mij tussen de 3-daagse cursus en het behalen van het papiertje gedumpt :(
Toen heb ik maar een ander motorvriendje gezocht :P Daar ben ik nu al 9 jaar mee samen.
2 snelheidsduiveltjes........
Dus ik heb mijn rijbewijs komende augustus 10 jaar. En mijn ventje 18 jaar.
Mijn straatmotor is verkocht. Ik had hier voor (voor mn paard) een geel/zwarte Suzuki GSXR600. Verder heb ik een Kawasaki ZZR600 gehad en een GPZ 305 (mijn 1e fietsje).
Nu hebben we een Suzuki GSXR1000 (circuitmotor voor de man) en sinds een paar weken een Aprillia RS250, circuitmotor voor de vrouw :P :P :P :P :P :P :P :P
En dan hebben we nog een oud beestje, een RG500. Die gaat een make-over krijgen. Een ander frame en kuipdelen hebben we al. Wordt een leuk projectje!
En we hebben een motorscooter voor woon-werk verkeer. Ik vind dus een scooter echt niet fijn om mee te rijden, dus die pak ik zelden. Scheelt echt veel in reiskosten, dat ding rijdt 1 op 25/28!!
3 mei zitten we op circuir Zolder, 2e pinksterdag zitten we in Croix Noord-Frankrijk. We zetten dan de motoren in de caravan. Daar kunnen we dan de avond slapen en de volgende dag racen.........
Mijn dochter van 3 zou voor de 1e keer meegaan, maar die mag mee naar een pretpark of zo.
En dan hebben we nog Francorchamps, Assen, nog een weekend Noord-Frankrijk, en nog een paar dagen Zolder.......
Ik ben van ons 2-en de boetekoning |( }> Ergste was 6 jaar geleden. 1e motordag van het 'seizoen' Ik reed 116 km/u waar je 80 mag :(
En laten we het maar niet hebben over de Eifelboetes en de Ardennenboetes :o En de banketstaaf Belgie boetes van meer dan 200 euro....
1 van de redenen dat ik niet meer op straat rijd. En natuurlijk de drukte. In 10 jaar tijd is het veel te druk geworden met auto's.
Daarnaast heeft de beste vriend van mijn man 6 jaar geleden een motorongeluk gehad op de A12 en heeft daarbij zijn been verloren. Sindsdien rijdt mijn man niet meer op straat. Ik ben kort daarna gestopt wegens zwangerschap en heb daarna nog een paar keer gereden, maar ik had gewoon niet meer zo'n vertrouwen in mezelf.
Op het circuit met niveau 1 en 2 kwam dat weer helemaal terug.
Ik rijd zelf nu maar 5x per jaar een circuitdag of zo.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:44

Ik betaalde destijds 40 euro per uur, was wel priveles, maar het verschilt heele rg per rijschool. Vaak kun je wel kleding lenen, maar ik had heel snel zelf alles al.
Zoals Quarterh0rse al noemt is het iig fijn om je eigen helm te hebben. Houd er ook rekening mee dat je 3x examen doet:
- theorie
- voertuigbeheersing
- verkeersdeelneming

Ook die examens zijn aardig aan de prijs, misschien ook iets om in de gaten te houden voor je spaarpotje ;)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:45

Ik heb 1385 gulden betaald voor een 3-daagse cursus (geloof ik...)

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 17:58

Kawasaki vind echt zo vet
daar ben ik voor aan het sparen

Citaat:
Het praktijkexamen voor de motor is er in twee categorieën, een lichte categorie (‘A beperkt’) en een zware categorie zonder beperkingen (‘A’). Als je jonger bent dan 21 jaar, moet je het examen afleggen op een lichte motor met een vermogen van minder dan 35 kW. Ben je 21 jaar of ouder, dan mag je kiezen of je het examen wilt afleggen op een lichte motor of een zware. Zo’n zware motor moet een vermogen hebben van 35 kW of meer.

Basispakket Theorie & Praktijk
- 15 uur E-learning
- Theorieboek en theorie-examen
- 15 uur Motorrijles
- Examen Voertuigbeheersing
- Examen Verkeersdeelneming
Alles inbegrepen. Nu slechts 975,-

is dit toch alles ?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:00

nooralie schreef:
Kawasaki vind echt zo vet
daar ben ik voor aan het sparen
maar als je je rijbewijs moet je eerst een lichte motor hebben 35kw
en pas als je ouder bent (21) een zwarde motor

Nope, 25 kw is het maximum wat je mag rijden, even goed in de gaten houden want als je zwaarder rijdt en wordt aangehouden kun je een bekeuring krijgen voor rijden zonder geldig rijbewijs.

Voor de rest ziet dat pakket er wel aardig uit, maar wat is precies E learning? :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:07

Noorali, waar heb je die info van dat pakket vandaan? Ik weet zeker dat mijn baas echt vééél meer kwijt is namelijk... Als je genoeg zou hebben aan 15 uur les, klinkt het ideaal namelijk.
(ik zou denk ik met 15 uur net genoeg hebben voor mijn bijzondere verichtingen, om maar een voorbeeld te noemen)
Bij de rijschool waar ik les heb is het overigens € 68.- voor anderhalf uur.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:11

15 uur les is idd wel weinig, zeker omdat je AVB én AVD moet doen, dan zit je in no time aan die 15 uurtjes. Maar ik neem aan dat je gewoon losse lessen bij mag kopen als dit nodig mocht zijn :)

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 18:15

hoe veel lessen hebben jullie gehad?
en wat heefd het bij jullie gekost?

mas je heb pm ik weet niet of je dat hier zo neer mag zeten

woensdag heb ik mijn eerste les van 3 uur
Try the Bike - 3 uur: 60 euro
dan kijken ze of je er gevoel voor heb en hoe veel lessen je nodig heb

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:52

Mijn bazin rijdt motor, ze heeft een Ducati als k goed heb onthouden :) Wel stoer, maar zelf zou k het noooit durven!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:56

Ik heb ook m'n motorrijbewijs en motor komt binnenkort.
Rijbewijs toendertijd van mn vriend (nu ex) gekregen. Heb hem binnen 8 lessen gehaald, 4 per onderdeel.
Was 21 dus heb gelest en afgereden op zware motor en mag nu alles rijden, vind ik wel prettig.

Ben nu aan t kijken voor een zwarte yamaha XJ900 Diversion :~

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:35

Ok bedankt voor de info :D Van hoeveel euro moet je dan uit gaan voor alles in totaal dus lessen en examens..? Sorry ik ben lastig :+

Het lijkt me heel gaaf, maar het lijkt me wel een beetje eng om met hogere snelheid door de bocht te gaan hangen zegmaar, of valt dat allemaal wel mee :P ?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:14

Frances schreef:
Ok bedankt voor de info Van hoeveel euro moet je dan uit gaan voor alles in totaal dus lessen en examens..? Sorry ik ben lastig

Is eigenlijk heelmoeilijk te voorspellen, het hangt er erg vanaf hoe snel je het oppikt en hoeveel lessen je nodig hebt. Daarbij hangt het nog af van het tarief dat je rijschool hanteerd en of je in één keer voor je examens slaagt.

Ik kan je wel een voorbeeldje geven:

Stel je hebt 30 uur les nodig en je rijschool rekent 40 euro voor een uur les:

Les: 30 x 40 euro: 1200 euro
Theorie examen: 32,45 euro
Voertuig Beheersing: 45,05 euro
Verkeers Deelneming: 104,75 euro

Bijna 1400 euro ben je zomaar kwijt, ervan uit gaande dat je in één keer slaagt,
als je herexamen moet doen komen er weer euro's bij ;)

Frances schreef:
Het lijkt me heel gaaf, maar het lijkt me wel een beetje eng om met hogere snelheid door de bocht te gaan hangen zegmaar, of valt dat allemaal wel mee :P ?

Nee hoor, dat leer je wel als je eenmaal gaat rijden. Je begint rustig, maar als je wat handiger wordt met de motor kan je de bochten steeds sneller en soepeler maken.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:07

ben ooit begonnen ong jaar of 5 gelee,ging prima maar kreeg toen hernia en t ging echt niet meer.Dus nooit afgemaakt...
zit er nu weer wel over te denken maar ik werk 40 u druk gezien en ook nog eens mijn 1 pk tje staan ;)
dus spring geregeld achter op bij mannetje, vette harley hardtail!!!brrrrroemmm plopdeplop geluid

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:13

Ik rijd ook zo'n 5jaar motor, maar er is een speciaal motor topic dames :D

het motormuizen topic

Ik rijd zelf een zx6r en heb binnenkort mn eerste circuitdag.
In nederland op de straat rijden is idd steeds minder leuk, de moezel was nog erg leuk.
Veel meer funfactor daar zonder alle flitsers etc.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:27

ik rij ook motor!!! zinds eind januari trotse bezitter van een yamaha fazer.. :)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:29

Ik wil het ook zo graag!! Lijkt me echt heerlijk!
Wil dan wel ooit een racer en geen chopper.
Hoe en wat? Geen idee, nog nooit in verdiept... eerst sparen haha :+

edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Neskolay op 27-04-09 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:37

Ik vind die racers ook veel gaver, zou graag een R6 willen, maar kan heel erg moeilijk met mn benen bij de grond! De motor ligt zeg maar bijna horizontaal.
Voor mij wordt het dus wel een chopper :).

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:10

Ik heb ook woensdag mijn eerste rijles, ik heb er echt superveel zin in, en kan, zelfs nu ik nog niet eens begonnen ben, niet wachten tot ik dat papiertje op zak heb! Achterop zitten is leuk, maar zelf rijden natuurlijk véél leuker!