Het ging zo... Ik werd vorige week maandag gebeld door een bedrijf (welke weet ik niet meer) Ik zat op mijn werk en er was drukte rond om mij, en had er eigenlijk geen tijd voor..
Maar ik had mee gedaan aan een prijsvraag voor het winnen van een Audi A3 (!!!!) Leuk, maar ik wist nergens van.. Maar om een lang verhaal kort te maken, ik had de auto (natuurlijk) niet gewonnen... Maar ik had wel een telefoon / mobiel gewonnen, erg leuk toch? Ik kon kiezen uit een Nokia of Samsung.. Dus ik vraag nog wat voor een nokia of wat voor een samsung, nou de nokia was zakelijk en de samsung was leuk, met fototst en mp3 speler, dus ik zei doe mij die maar.. En ik heb nog een paar keer geroepen dat ik aan geen enkele prijsvraag mee heb gedaan. Maar goed ze vroeg mijn gegevens, want de postbode ging mij ook nog contacten ivm afleveren e.d... Nou uiteindelijk kwam de gorilla uit de mouw... Er werd gezegd dat het bandje aangezet werd en dat ik op een voicelock werd gezet, daarbij werd meteen gemeld dat ik dan de helft van het abonn. ging betalen en hun de andere helft.. Mijn gegevens werden herhaald, mijn naam, geboorte datum.. en toen heb ik de verbinding verbroken omdat het ineens duidelijk was dat het een verkooptruc was, nogmaals er was drukte om mij heen, en met mijn hoofd aan het nagaan welke prijsvraag het zou kunnen zijn?? enz.. nu ben ik dus vanaf maandag ongeveer 8x per dag door een prive nummer gebeld.. deze heb ik steeds niet opgenomen. Maar ze houden vol. Ze hebben mijn email wel maar daar op is het stil.. Toch raar.. wie heeft er nog meer "mee gedaan" aan deze "prijsvraag"??? Ik ga er vanuit dat het vanzelf stopt, en voor iedere verbinging met mijn voicemail betalen ze...
harvestroos
Geplaatst: 26-04-09 12:46
Dat is wel een hele vreemde verkooptechniek. Als ik jou was zou ik de volgende keer opnemen en zeggen dat je inmiddels contact hebt gehad met je rechtsbijstand verzekering,dat je niet gedient bent van deze verkooptruc,dat je in je recht staat en dat als hun nog 1keer contact op durven te nemen jij een rechtszaak tegen hun aanspant,wedden dat ze je dan met rust laten Succes ermee.
Anoniem
Geplaatst: 26-04-09 12:49
ik heb dit precies hetzelfde gehad! TRAP ER NIET IN EN NEEM JE TELEFOON NIET MEER OP!
Mij belden ze ook want ik had meegedaan voor een vakantie zogenaamd die had ik niet gewonnen en rara wel een telefoon ik mocht kiezen tussen nokia of samsung en bij mij was juist de nokia leuk en de samsung zakelijk. Na ze het bandje hadden aangezet kwam er bij mij ook dat hun de helft zouden betalen en ik de andere helft. De provider was telfort precies hetzelfde dus!
na ongeveer een maand stopten ze met mij te bellen trouwens
ikisik
Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-09 12:50
Das een goed idee.. ! Ik weet nu zeker dat het dat bedrijf is aangezien ik vandaag (zondag) geen oproepen heb gehad.. Ik was er ook een beetje beduust van, maar het lijkt iid op de welbekende verkooptruc..
Maak je er maar niet druk om, want ze moeten ook een schriftelijk contract hebben en die zullen ze je vast opsturen, hebben ze bij mij ook gedaan. Ik heb dat contract gewoon weggegooit
MarvanTom
Geplaatst: 26-04-09 12:55
Klacht indienen bij de Consumentenbond. Dit is misleiding en niet toegestaan!
Maar ik weet dus bij god niet meer om welk bedrijf het ging.. dus een klacht in dienen tegen niets lijkt me moeilijk.. en aangezien ze mijn mail hebben verwacht ik wel een reactie over de mail.. maar goed na een maand ben ik dus pas verlost van 8x pd een gemiste oproep van een onbekend nummer.... pfff dat duurt ook maar.. ene hun betalen toch bij voicemail contact?
MarvanTom
Geplaatst: 26-04-09 13:32
Misschien staat er al een klacht over hetzelfde op het forum daar? Is een bezoekje waard. En waarom neem je niet gewoon op? Gelijk zeggen als dat dezelfde weer zijn dat je er niet van gediend bent! Dan stopt dat gebel zeker!
Klacht indienen bij Consumentenbond, ook al weet je de bedrijfsnaam niet meer. Er zullen vast mensen zijn die de naam wél weten en dit ook melden bij de CB.