irritaties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_miepie_

irritaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 11:32

iedereen heeft er denk wel eens last van: je irriteert je aan iets of iemand.
Zo irriteer ik mij mateloos aan het feit dat ik bijna elke dag de spiegels van mijn auto recht moet zetten omdat 1 of andere $#@%#@ er tegen aan loopt/rijdt :( ook zitten mijn deuren vol met deuken waarvan ik toch echt zeker weet dat ik die zelf niet heb veroorzaakt, ik begrijp het niet hoor, waar is het fatsoen van de mensen gebleven? Mijn auto is misschien oud maar dat is toch geen reden dat je er maar lekker tegen aan kan rijden en vooral ook geen briefje achterlaten want nee dat zit er al helemaal niet meer in.
Dit is op het moment mijn grootste irritatie!!!
En jullie bokkers? waaraan irriteren jullie je?? Gooi het eruit je zal zien dat het oplucht :D

Mars

Re: irritaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:34

Tja, er zijn zo ontzettend veel irritante dingen waar een mens tegenaan loopt in het dagelijks leven. Ik schenk er maar geen aandacht aan en probeer te letten op de dingen en mensen die wél leuk zijn en goed gaan en die het leven de moeite waard maken :)

Door je te ergeren maak je het er niet leuker en gemakkelijker op voor jezelf. Beter is het om er maar gewoon om te lachen :D je schouders op te halen en verder te gaan.
Dat maakt het leven echt een stuk gezelliger :j

jorreknorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:40

volgensmij kun je hele lijsten met irritatie's maken,
maar waarn ik me het meeste aan erger, is mensen die ovedreven veel geluid maken als ze zitten te eten.
bah! alhoewel ik er soms ook wat van kan :o , haha

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:43

-hondenpoep
-regen
-en dan geen plu bij je hebben
-vieze witte stukjes in de mondhoeken van andere mensen
-mensen die zich denken te kunnen bemoeien met je gewicht
-een te strakke broek die eerst losser zat
-ruzie met je vriend
-een vlek op je lievelingstruitje die er niet uit wil
-lekkere koekjes vinden maar erachter komen dat ze over de datum zijn
-een afgebroken nagel
-alwéér tanken
-je pincode fout toetsen of nog erger helemaal vergeten
-de wcrol is op als je het al hebt laten gaan op de plee.
-ongesteldheid die te vroeg komt
-ongesteldheid die helemaal niet komt :o

zo kan ik nog wel even doorgaan Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:52

Momenteel is mijn grootste irritatie de Enschedemarathon, waardoor ik hoe dan ook (fiets, auto) minstens 3 kwartier moet uittrekken om op stal te komen... :=

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:55

Ouders die vinden dat iedereen hun kind géwéldig moet vinden. Het schatje rijdt wel je hielen eraf in de supermarkt met z’n mini winkelwagentje, het bos vooral gebruikt om z’n stemcapaciteit te testen en je terroriseert op het strand met vlieger of bal. Maar ja, hun kind is zó geweldig, daar kan iedereen toch alleen bewondering voor hebben?? Not! :(

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:30

ik irriteer me mateloos aan de mensen op het werk.
Ik werk op een familiebedrijf waar vader, moeder,dochter en schoonzoon de leiding hebben, maar ik ben gewoon elke dag druk om de rotzooi van de dochter op te ruimen.
Zij gaat om 5 uur weg ( begrijpelijk want dan moet ze haar zoontje van 1 ophalen) maar ze laat echt alles gewoon uit de handen vallen en de zooi mag ik de volgende dag weer opruimen.

We krijgen per dag een lijst met gerechten die we moeten maken en de dochter verdeelt de taken. Een heel simpel systeem. Als iets gedaan is, streep je het af. Nu zal je denken dat er niets mis kan gaan, maar vergis je niet. Dagelijks zijn er 10 gerechten niet gemaakt en ja hoor.. die mag ik dan wel weer bij elkaar rapen om 17:45. Ik heb wekelijks gewoon dagen waarin ik elf uur werk en een dag later begint het zooi opruimen gewoon weer.

En het ergste is nog dat de baas en bazin bij mij komen voor een verklaring als er iets verkeert is gegaan, omdat ze mij zien als eindverantwoordelijke. (en ik werk er nog maar 5 maand)
Als ik dan zeg dat ze naar de dochter moeten gaan, zeggen ze dat het toch mijn schuld is omdat ik alles moet controleren. *hele diepe zucht*

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:32

Nouks schreef:
Momenteel is mijn grootste irritatie de Enschedemarathon, waardoor ik hoe dan ook (fiets, auto) minstens 3 kwartier moet uittrekken om op stal te komen... :=

Ja erg he :( De marathon duurt helemaal niet zo lang, maar ze wachten gewoon tot het allang voorbij is met de hekken weg halen _-:(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:20

Momenteel irriteer ik me maar aan weinig dingen.
Ooohjawel toch wel!

Voor ons huis loopt een grote weg door het dorp, deze doorgaande weg is alleen afgesloten, waardoor een restaurant (veel bezocht) niet bereikt kan worden met de auto.
OVERAL staan parkeerverboden. En mensen gaat gewoon bij ons voor huis parkeren (waar dus ook nog een straat op uit komt, dat is dus nog vragen om ongelukken! En natuurlijk op de oprit parkeren, terwijl je nog bij huis weg moet met de auto.

Hondenpoep op de straat :j

En 's ochtends vroeg naar school moeten.

Oohja, door dezelfde werkzaamheden als hierboven, moet ik elke dag een takke-eind lopen naar de bushalte. Ook niet normaal :')

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:25

Ja, dat is hier ook zo. Ik woon eigenlijk op een pleintje, en waar je je auto hier ook neer zet, er gebeurd vaak iets.
2 maanden terug spiegel eraf ( en echt af gebroken), een paar weken daarna iemand met een winkelwagentje(?) er langs, waardoor heel de zijkant onder de krassen zit. En vorige week heeft iemand met zijn trekhaak een gat in mijn bumper gereden.
Ik heb btw niet een keer een briefje gevonden, en het is maar een opeltje van 15 jaar oud, maar hij zag er nog netjes uit en andere hebben dit mooi verpest.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:28

Waar ik me aan irriteer is dat een meisje bij ons op de manege in veel dingen hetzelfde heeft
Ze had dezelfde broek en laatst moest ze een nieuwe cap heeft ze dezelfde cap en broek als mij......
en zegt zij nee jou broeken zijn lichter 8)7 :roll:

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:08

Ik erger me aan mensen die zich irriteren. O:)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:10

Ik irriteer me aan onrecht en in het verkeer. Ik wil gewoon kunnen doorrijden en het is zo irritant als mensen vergeten hun knipperlicht aan te zetten bij op de rotonde. Het is toch een kleine moeite.

Verder kan ik me weleens irriteren aan het bezoek van de buren. Die parkeren hun auto vaak onmogelijk zodat ik er heel lastig in en uit kan.

En op nummer 1 staat wel domme mensen, oftewel mensen die de achterlijkste dingen roepen, maar niet weten waarom ze het roepen. Als je dan een goed argument gebruikt, blijft er ook niks meer over van de branie.

Verder ben ik wel evenwichtig en irriteer ik me niet zo snel, je hebt er vaak alleen jezelf mee :)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:13

Van die trutteschutters in het verkeer.

En dan nog veeeeeeeel meer.
Hangt vaak ook wel eens van bui af van die dag.
De ene keer ben ik meer geirriteerd dan de andere dag...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:21

momenteel zit ik in een positie waaraan ik me aan vanalles en nog wat irriteer
ik probeer dan gewoon heel vaak aan de woorden in mijn onderschrift te denken en dat verzacht het ;)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:46

Ergeren en irriteren vind ik echt iets Nederlands.... Mensen lopen soms zo te zeuren...

Ik erger mij niet zo gauw aan iets of iemand, en als ik dat wel doe denk ik laat maar lekker gaan.

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 15:55

iloveyah87 schreef:
Ergeren en irriteren vind ik echt iets Nederlands.... Mensen lopen soms zo te zeuren...

Ik erger mij niet zo gauw aan iets of iemand, en als ik dat wel doe denk ik laat maar lekker gaan.

dus als jij steeds meer deuken in je auto ziet verschijnen dan denk je: ik laat het maar lekker gaan??
Ik wou dat ik dat ook kon maar op zo'n moment komt er echt stoom uit mijn oren -:(-

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:04

Kijk, dan ben ik eerder boos als geirriteerd... Snap je wat ik bedoel?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:07

Ik irriteer me best snel aan mensen maar dan vooral aan de eet-en drink gewoontes (lees geluiden).

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:09

Ik irriteer me verschrikkelijk aan het gekauw van kauwgom door mijn moeder. Het feit dat mijn haren niet willen zitten zoals ik wil. En dat ik s'ochtendsvroeg armandovorming om mijn gezicht heb soms, zodat ik als ik onder de douche vandaan kom en ga schilderen, allemaal armandostukjes te voorschijn komen. :(

(PB voor armando-info)

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:14

Waar ik me echt het aller-aller-aller-aller ergst aan irriteer is SMAKgeluiden!
Als iemand eet/drinkt en dat geluid daarvan.. getver! kan mezelf dan echt helemaal opvreten.
En waar ik ook écht niet tegen kan is snurken..
Mijn vriendje snurkt ook onweis erg, regelmatig slaap ik in de logeerkamer omdat ik mezelf er echt mateloos aan irriteer.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:38

aan mijn collega, die de hele dag loopt te kletsen (oa met mij) als ik met een jobstudentje kassa afsluit ze vrolijk erdoorheen tettert met een franse collega, en mij 5 minuten later afsnakt omdat ik aan het babbelen ben terwijl zij aan het afsluiten is (enkel omdat ik klaar was, en zij nog niet, en ze naar huis wilde)
als ik daar dan op reageer dat zij ook aan het tetteren was snakt ze nog harder met de zin: da telt niet, ge doet dat alle dage, ge zijt da gewend
en dan heeft men baas tussenbeide gekomen
:D

mevrouw is nu weer lekker boos op mij naar huis geweest, pfff

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:21

Sonja_ schreef:
Waar ik me echt het aller-aller-aller-aller ergst aan irriteer is SMAKgeluiden!
Als iemand eet/drinkt en dat geluid daarvan.. getver! kan mezelf dan echt helemaal opvreten.

Ja smakken ook ja, maar ik bedoel alle eet en drink geluiden. Niet alleen kauwen maar ook klokken met drinken of slurpen of malen. }:0

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:31

Erger me vooral in de trein, en dan aan:
* snuivende mensen
* plastic/papiertjes waar mensen kei-lang over doen om het open te maken
* etende mensen welke ook nog eens lekker smakken
* nagelknippende mensen in de trein (IEL, te goor voor woorden, maar er zijn gewoon mensen welke uitgebreid hun nagels gaan knippen in de trein en de nagels daarbij alle kanten op vliegen...brrrrr)
* mensen welke keihard lopen te kletsen in een stilte coupe
* mensen welke er schijnbaar van uitgaan dat iedereen wil mee genieten met hun telefoon gesprek of muziek

En dan vooral 's ochtends, al die mensen welke nog half wakker zijn, je hoort dan echt de goorste geluiden in je coupe.
* snot ophalen
* roggelen
* niezen en daarbij geen hand voor de mond doen
* hoesten met een lekkere roggel er achter aan en ook daarbij geen hand voor de mond doen.

Kan mezelf dan wel opvreten en doe daarom ook vaak zat m'n oordopjes in m'n oren en m'n ipod aan. Check trouwens wel altijd of niemand er last van heeft en of die niet te hard staat, aangezien ik er zelf ook een hekel aan heb als bij anderen de muziek (TE) hard aanstaat waardoor de hele coupe mee kan genieten.

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 20:59

@ iloveyou. ik snap wat je bedoelt ;)
Het is een beetje hetzelfde in dit geval, ik ben boos op de mensen die het doen, en ik irriteer me omdat mensen niet goed uitkijken.

smak en slurp geluiden daar sluit ik me ook bij aan heel irritant