Reparatiekosten; niet goed bekeken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mowoah

Reparatiekosten; niet goed bekeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 20:31

Hallo allemaal,

Ik zit met grote twijfel achter mijn computer, vandaar dat ik om jullie raad wil vragen.

Ik heb sinds november 2008 een nieuwe telefoon, de samsung F480 (touchwiz). Nu weigerde mijn telefoon een paar weken geleden op te laden, en ben ik dus langs de KPN winkel gegaan.
Hier heeft een medewerkster met een andere oplader geprobeerd de telefoon op te laden, ook hier gaf de telefoon geen teken van opladen.
Toen is mijn telefoon verstuurd voor reparatie, en kreeg ik gister bericht dat de kosten voor de reparatie 213 euro zouden bedragen, omdat het niet in de garantie zou vallen... :wow:
Ik heb toen een mailtje gestuurd naar de klantenservice van de KPN (HI), en hier kreeg ik op terug dat mijn telefoon niet in de garantie zou vallen, omdat accu en oplader na 3 maanden hun garantie verloren hebben.
Ik weet dus zeker dat het niet aan mijn oplader kan liggen, omdat hij het in de winkel ook niet deed..
Het vreemste van allemaal is; ik heb mijn accu en oplader helemaal niet meegestuurd voor reparatie, dus hoe kunnen ze dit weten? En zou een nieuwe accu echt 213 euro kosten?

Wat zouden jullie in mijn plaats doen, nog eens alles nagaan en nog een keertje opsturen of een nieuwe telefoon voor dat geld kopen?
Ik ben sowieso niet accoord gegaan met reparatie, ik krijg mijn telefoon dus spoedig terug gestuurd!

Anoniem

Re: Reparatiekosten; niet goed bekeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:33

Een accu kost dat echt niet! Je kan beter bij kleine belwinkeltjes gaan kijken ( meestal van Turken) die hebben vaak al die batterijen en dergelijke. En nee dat van turken was niet rascistisch bedoeld en als ze op de markt staan hebben die ze vaak ook

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:34

Daar zou ik ook niet mee akkoord gaan, ding is blijkbaar nog geen 6 maanden oud.
Ik zou hem opnieuw laten bekijken door zo'n telefoonwinkeltje waar je ze ook kunt laten "unlocken". Heb ik al meerdere malen goede ervaringen mee gehad.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:35

wow dat is wel veel geld..
kun je haast nog beter een nieuwe kopen :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:40

Zo te horen is de accu/oplader niet het probleem, maar zit het probleem in het toestel zelf. En valt volgens de reparateur niet onder de garantie. Heb je geen schriftelijke prijsopgave gekregen? Daar staat vast op wat er gerepareerd moet worden en dat kan de accu/oplader dan niet zijn!
Vraag maar ff goed door wat er gerepareerd moet worden aan het toestel, want een reparateur geeft echt geen 213 euris op voor een nieuwe accu en/of oplader. Daar zit trouwens 6 maanden garantie op, kijk maar in de gebruiksaanwijzing. ;)
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 25-04-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:44

Kijk even in de voorwaarden van je telefoon, ik denk dat je voor de garantie misschien bij samsung zelf moet zijn? Ik vind het wel raar dat je maar 3 maanden garantie op de accu krijgt. Misschien kan je op de zwarte markt voor weinig zo'n accu kopen?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:47

Ze geven er altijd maar een draai aan zodat het niet onder de garantie valt.
Ik heb hier een nieuwe telefoon liggen die zogenaamd simlock vrij moest zijn nou mooi niet na voor € 15,- verbeld te hebben aan 0900 nummers ben ik nog niets wijzer geworden en word ik van het kastje naar de muur gewezen.
Weg geld dus.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 18:51

Ik ben sowieso niet accoord gegaan, en ik was van plan om inderdaad naar een turkse man bij ons in de stad te gaan die ook telefoons kan repareren. :)
Ik hoop dat deze man me verder kan helpen, wat mnkortleve al zegt; ik heb het gevoel dat ze het maar zo laten klinken dat het niet onder de garantie valt...