Accu leeg scooter, net nieuw gekocht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Escada

Accu leeg scooter, net nieuw gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 19:01

Hallo Bokkers, ;)

Denk dat ik het hier moet plaatsen aangezien een scooter best technische is toch :+

Het zit zo. eind augustus(30ste) heb ik een gloednieuwe scooter gekocht. Heb er al flink veel pech meegehad(uitlaat steeds lek, remmen deden het niet, gas bleef levensgevaarlijk hangen) Maar sinds februari geen problemen meer mee gehad godzijdank :o

Maar sinds een maand start hij niet meer electrische en moet ik steeds kickstarten. Heel erg vervelend, hij valt ook vaak uit en dan moet ik bij het stoplicht weer gaan staan kickstarten voordat dat kreng het weer doet :+ Heb de scooterzaak gemaild en ze zeiden dat de accu leeg was. Leek me sterk, ze hebben me een verhaaltje opgehangen dat ik een oplaadbare accu heb, des te langer ik ermee rijd, des te voller de accu raakt. Ben een paar keer naar Maarssen gereden(zo'n 50 km) maar de accu raakte maar niet vol. Nu bleek dus dat een klant van me werk dezelfde scooter heeft, en mij vertelde dat de accu's van hun helemaal niet oplaadbaar zijn. Voel me best wel genaaid :o Steeds voor niks zo veel mogelijk gereden zodat de accu vol ging voor niks.

In het mailtje dat ik kreeg stond dat de accu buiten de garantie valt. Baal er best flink van, het ding is net een halfjaar oud, al problemen zat mee gehad en nu de accu weer leeg en een hele nieuwe kopen. Vind het beetje raar dat ze me zo'n verhaal over een oplaadbare accu hebben wijsgemaakt, nu moet ik dus een nieuwe accu kopen :(

Mag het zomaar, dat ze me een verhaal wijsmaken, wat niet waar is, en ik nu een nieuwe accu moet kopen omdat het zogenaamd buiten de garantie valt ;) ?

Hoop dat jullie het verhaal een beetje snappen :D

Groetjes Amy

Cyntje

Re: Accu leeg scooter, net nieuw gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:03

Accu voor een scooter kost hem de kop ook niet hoor ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:04

dat kost je 20/25 euro een nieuwe accu.
dat zou het best kunnen zijn,dat je huidige accu gewoon op is.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:05

En iedere accu kan leeg ;)
Wij schijnen ook één of andere long-life-accu in de auto te hebben maar geloof mij maar dat ie het ook ooit begeeft :+

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:07

Als je voor het stoplicht staat en je scoot loopt stationair, valt ie dan terug in geluid? (moeilijk uitleggen) dus dat ie steeds rustiger prutteld en dan uitvalt of is het patsboem uit??

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:09

Ladygiroc schreef:
Als je voor het stoplicht staat en je scoot loopt stationair, valt ie dan terug in geluid? (moeilijk uitleggen) dus dat ie steeds rustiger prutteld en dan uitvalt of is het patsboem uit??

Dan zou het idd ook nog vuil in de carborateur kunnen zijn :j
Die van mij sloeg ook altijd af op kruisingen enzo :+

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 19:10

Maar het punt is nou juist dat ze me een verhaal over die accu hebben verteld, ik kon nog een paar jaar met me accu doen en nu ineens leeg, een nieuwe accu moest ik perse bij de halfords halen en die was 85 euro van de Black en Decker, maar daar gaat het nu ff niet om. :o
Snap gewoon niet dat zo'n gloednieuwe scooter de accu nu al leeg kan zijn ;)

@ Ladygiroc hij valt bijna meteen uit, pruttel pruttel uit :+ snappie? :o :P

jasmijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:10

wat voor scooter heb je?
valt je scooter elke keer uit? of alleen in het begin. als ie alleen in het begin uit valt kan ik de reden nu al geven dan is je scooter nog koud. dan zou ik als ik jouw was voor dat je gaat rijden je scooter eerst een beetje warm laten lopen.
voor je accu laat er even na kijken en kan best zijn dat je accu op is. nieuwe en het zou denk ik klaar moeten zijn

veel succ

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 19:12

Maar als je accu leeg is, dan zou ik er toch niet een uur mee kunnen gaan rijden ofzo :+ Als ik hem kickstart kan ik er zo mee wegrijden, hij start alleen electrische niet meer :o

jasmijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:15

jawel. want de kickstart gaat niet via de accu en je scooter rijd niet op je accu. wat voor scooter heb je dan?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:18

misschien heb je wel 2 problemen.
elect. start kan ook aan je startmotor liggen en dat die uitvalt kan ook aan je bougie liggen of misschien is je ontsteking niet goed afgesteld. (whhoohh wat ben ik interresante praat aan het doen op de zaterdag avond :p)

Is het niet dat je bij een nieuwe scoot na zoveel km's ze 'm nakijken?