Verplicht naar opendeurdag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CandyQueen

Verplicht naar opendeurdag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 12:45

Hay!

Het is dus dit weekend bij ons opendeurdag. En nu moeten wij op school zijn, en moeten wij een eindproef watergolf doen. Ik ben niet echt van plan te gaan. Het is tenslotte weekend, en als wij dit doen, valt er volgende week ook helemaal geen uur of meerdere weg. Terwijl we wel 2 en een half uur op school moeten zijn, en ook echt iets moeten doen. Ik vind dit dus totaal niet kunnen. En voor zover ik weet kunnen ze dit ook niet verplichten. :\
Owjah, eerst zeiden ze zaterdag 25 april op de opendeurdag zijn. Dus iedereen verzette zijn/haar plannen naar zondag. Toen zeiden ze zondag 26 april op de opendeurdag zijn. Dus iedereen weer met veel moeite plannen verzet. En toen zeiden ze dus weer zaterdag. 2 mensen uit mijn klas hebben vandaag hun eerste werkdag, nu vonden de leerkrachten dat de opendeurdag voor ging. Maar meteen een eerste werkdag niet kunnen, is ook zo onproffesioneel. :\ Maar school denkt daar dus anders over. Ook over een trouwfeest dat vandaag plaatsvind, en waar 1 van mijn klasgenoten moet zijn vonden ze geen goede reden. Ze houden echt nergens rekening mee. :n Zelf had ik ook plannen, maar die gaan door omstandigheden niet door.
Achja, ik moet er normaal over een uur zijn, dus iemand een idee of ze dit wel kunnen verplichten?

.Candie

Frances

Re: Verplicht naar opendeurdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:09

Ik heb geen idee kunnen verplichten :P Het zou me niets verbazen als het wel kan.. Gebruikelijk is het niet.
Maar als je toch niks anders gaat doen zou ik gewoon 2,5 uur naar school gaan... voorkom je een hoop gezeur mee ;)

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 13:12

Nja veel van mijn vrienden en vriendinnen gaan, maar zij gaan gewoon lol maken, terwijl ik moet werken. :\ En opzich is 2 en een half uur ook echt niet veel, maar ik vind het gewoon oneerlijk dat eigenlijk alleen ons jaar in onze richting er moet zijn. En voor de rest echt niemand, ja vrijwillig, maar wij moeten gewoon. :\

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:14

Ik weet ook niet in hoeverre ze het bij jou op school kunnen verplichten. Maar wat ik wel raar vind is dat wanneer er een soort van opendag is ze jullie verplichten meestal werk je mee op vrijwillig basis lijkt mij.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 13:19

ukje schreef:
Ik weet ook niet in hoeverre ze het bij jou op school kunnen verplichten. Maar wat ik wel raar vind is dat wanneer er een soort van opendag is ze jullie verplichten meestal werk je mee op vrijwillig basis lijkt mij.

Ja lijkt mij ook zo. En voor de andere jaren en andere richtingen is dat ook zo. Alleen ons jaar is verplicht. :\

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:23

Heb je wel gevraagt waarom het voor jullie en dan alleen jullie verplicht is? want dat is wel appart := En wat voor werk moet je precies gaan doen daar dan?
Want ik help op school ook wel eens mee met open dagen of open avonden maar echt werken kan ik dat ook niet noemen O:)

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 13:26

Frances schreef:
Heb je wel gevraagt waarom het voor jullie en dan alleen jullie verplicht is? want dat is wel appart := En wat voor werk moet je precies gaan doen daar dan?
Want ik help op school ook wel eens mee met open dagen of open avonden maar echt werken kan ik dat ook niet noemen O:)

Hadden ze niet echt een goede reden voor. :n
Wij moeten een volledige watergolf uitvoeren op een model. Dus haar wassen, watergolf inzetten, tijdens het drogen een volledige manicure uitvoeren en dan het haar volledig opsteken. Wij staan dus 2u recht, en tijdens de manicure kunnen wij eventjes snel een half uurtje zitten. Tijdens het werk mag er niet gedronken worden, en 1 woord tegen een medeleerling is al teveel.

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:30

Vrijwillig verplicht dus :+

Hoewel de manier van school zeker niet de netste is ...denk ik dat mensen er zo te horen niet onderuit kunnen :(

Komt het vaker voor? Want als het echt incidentieel is, valt er eigenlijk aan deze keer weinig aan te doen.

Kan me voorstellen dat iedereen zit te balen!

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 13:36

Vorig jaar tijdens de opendeurdag was het ook verplicht voor het 4e jaar. En dit jaar zijn wij het 4e jaar, dus moeten wij. :\
Achja, ik denk echt niet dat ik ga. :n Als ze het gewoon beter hadden georganiseerd geen probleem. Maar eerst verschillende keren alle plannen verzetten. En dan gewoon nog vrij strenge regels maken vind ik gewoon niet kunnen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:36

Ohzo nu snap ik het. Ik had eerlijk gezegt geen idee wat een watergolf was, maar nu wordt me een hoop duidelijk :P Dan is het idd aardig rot.. Ik denk dat ze het gewoon verplichten omdat ze graag die onderdelen willen laten zien. Bij mijn opleiding hoef je alleen maar vragen te beantwoorden enzo op open dagen :) Ik weet niet hoe het met andere richtingen zit, maar ik neem aan dat daar dan het verschil zit... Maar als het maar voor 1 keer is zou ik gewoon maar even gaan denk ik :?

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 13:41

Frances schreef:
Ohzo nu snap ik het. Ik had eerlijk gezegt geen idee wat een watergolf was, maar nu wordt me een hoop duidelijk :P Dan is het idd aardig rot.. Ik denk dat ze het gewoon verplichten omdat ze graag die onderdelen willen laten zien. Bij mijn opleiding hoef je alleen maar vragen te beantwoorden enzo op open dagen :) Ik weet niet hoe het met andere richtingen zit, maar ik neem aan dat daar dan het verschil zit... Maar als het maar voor 1 keer is zou ik gewoon maar even gaan denk ik :?

Nja andere richtingen die ook praktijk gericht zijn doen ook dingen voor, maar dat was dus volledig vrijwillig. En leerlingen die konden doen mee, maar leerlingen die al plannen hadden niet. Vind ik ook gewoon het eerlijkst. Niet zomaar iedereen kan alles verzetten, ik had eerst een sollicitatie gesprek. Maar dat is gelukkig door hen zelf verzet. :)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:43

Ja het is wel aardig krom geregeld zo :=

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:46

ga maar niet :+
ik vind dat ze je in het weekend niet kunnen verplichten om naar school te komen! verzin anders maar een goede smoes. "we hadden al betaald voor dat weekendje weg, de ballen allemaal :evaw: "
:')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:24

Of ze het kunnen verplichten hangt volgens mij vooral af van wat er is vastgelegd in het OER (Opleidings- en Examenreglement, waarin staat wat de eisen zijn van je opleiding.)

Ik vind het in principe niet onredelijk om een bepaalde inzet te eisen bij dit soort zaken, maar het moet wel duidelijk zijn wat er verwacht wordt, wanneer zo'n dag is, en waar je op kunt rekenen. Dus als zij aan het begin van het jaar duidelijk aankondigen dat je op zaterdag 25 april een praktisch onderdeel hebt, dan kan dat acceptabel zijn.

Het op het laatste moment verzetten van dit soort dingen naar momenten dat er geen onderwijs is ingeroosterd is echter niet acceptabel. En het dan toch maar weer terugzetten ook niet. Als het je aangerekend wordt zou ik bezwaar aantekenen bij de examencommissie.

Je zou op dit moment ook nog gewoon een algemene brief kunnen sturen (bij voorkeur als groep studenten samen) waarin jullie aangeven dat je dit niet fijn vindt en dat je wilt vragen dat zulke dingen in het vervolg eerder bekend gemaakt worden zodat iedereen daar rekening mee kan houden. (Als je wilt, wil ik zelfs wel helpen met een briefje.)

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 20:07

Shadow0 schreef:
Of ze het kunnen verplichten hangt volgens mij vooral af van wat er is vastgelegd in het OER (Opleidings- en Examenreglement, waarin staat wat de eisen zijn van je opleiding.)

Ik vind het in principe niet onredelijk om een bepaalde inzet te eisen bij dit soort zaken, maar het moet wel duidelijk zijn wat er verwacht wordt, wanneer zo'n dag is, en waar je op kunt rekenen. Dus als zij aan het begin van het jaar duidelijk aankondigen dat je op zaterdag 25 april een praktisch onderdeel hebt, dan kan dat acceptabel zijn.

Het op het laatste moment verzetten van dit soort dingen naar momenten dat er geen onderwijs is ingeroosterd is echter niet acceptabel. En het dan toch maar weer terugzetten ook niet. Als het je aangerekend wordt zou ik bezwaar aantekenen bij de examencommissie.

Je zou op dit moment ook nog gewoon een algemene brief kunnen sturen (bij voorkeur als groep studenten samen) waarin jullie aangeven dat je dit niet fijn vindt en dat je wilt vragen dat zulke dingen in het vervolg eerder bekend gemaakt worden zodat iedereen daar rekening mee kan houden. (Als je wilt, wil ik zelfs wel helpen met een briefje.)

Bedankt voor de toch wel duidelijk uitleg. :)

Ik ben dus gisteren niet geweest, en mijn medeleerlingen zeiden dat de leerkrachten niets hebben gezegt. Het word dus nog eventjes afwachten tot morgen. voor verdere "actie" :') ga ik ook gewoon afwachten tot morgen. :j

Iig, iedereen bedankt. :)