buitenland stage??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij doen?

Gaan
26 (89%)
Thuis blijven
2 (6%)
Anders??
1 (3%)

Totaal aantal stemmen: 29

dienetje

buitenland stage??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 16:39

Ik twijfel zoo erg of ik nu op buitenland stage wil ja of nee.

Nu zullen veel mensen denken makkelijk doen. Maarja dan moet ik hier alles achter me laten voor ruim 7 maanden.

Begin dit jaar zat er nog een meisje in de klas die wel mee zou willen en dan hadden we naar Australie gegaan. Dit vind ik veel te ver maar Denemarken ben ik afgelopen vakantie verliefd op geworden. Roep al sindsdien dat ik daar nog een keer naartoe wil en dan kan ik zeer lange tijd gaan.

Verder heb ik nu nog geen vaste verplichtingen hier. Geen vriend geen huis. Wel een schat van een verzorgpaard en 2 honden.

En dan mijn grootste probleem ik zou dan alleen gaan, niemand anders wil buitenland stage. En alleen lijkt het me doodeng.

Of zijn er misschien nog tips voor leuke stage landen? Misschien engeland? En ervaringen??

Anoniem

Re: buitenland stage??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:52

Gaaaaan!
Nee serieus, het is ZO goed voor je en juist omdat je in je eentje bent zul je lekker contacten moeten opbouwen. Zul je achteraf alleen maar blij mee zijn denk ik.
Stage in het buitenland is een kans die je moet grijpen. :D
Denemarken ben ik nog nooit geweest, Engeland wel en is een errug leuk land. Bovendien wel fijn dat je - als het goed is - de taal behoorlijk beheerst, dus dan zal dat iig geen problemen opleveren.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:51

ik zou gewoon gaan! nu heb je er de kans voor, misschien krijg je er later spijt van ;)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:55

ik denk ook gaan, je hebt nu geen verplichtingen
het is mooie ervaring en doet t altijd goed op je cv e.d.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:33

7 maanden is wel een lange tijd. Bedenk dat goed :). Gelukkig is Denemarken dichtbij, mocht je halverwege heimwee krijgen. Waar laat je je honden? want 7 mnd in een pension lijkt me niet fijn ;).
Ik ben zelf erg voorzichtig geworden met buitenlandstage, wegens mijn mislukte stage vorig jaar (3 wk ipv 3,5 mnd) op Bonaire.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:32

Op voorwaarde dat je goed onderdak hebt voor je honden: gaan!

In je eentje is heel eng, maar als je bijv in een huis met andere studenten woont, leer je snel mensen kennen! Datzelfde geldt voor de mensen die je op/rond je stage ontmoet!

7 maanden lijkt heel lang, maar echt het is voorbij voor je er erg in hebt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:21

Zeker nu je nog geen vaste verplichtingen hier hebt zou je moeten gaan. Later wordt het moeilijker en krijg je die kans misschien helemaal niet meer. 7 Maanden lijkt lang, maar vliegt om. Het is zo goed om ervaring op te doen, je leert er zoveel van.

En een tip voor een leuk stageland?? Toch Australie ;)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:25

Gaan!! Zo'n ervaring moet je niet laten schieten!
Ik vertrek zelf in september voor 6 maanden naar Nairobi, Kenia, om daar te gaan werken! Kan niet wachten!

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:27

Ik zou zeggen doen! Ikzelf ben 6 weken in Nice, 6 maanden in Madrid en 6 maanden in Australië geweest. Ook ik had/heb een paard maar heb dat heel grof gezegd toen even op een laag pitje gezet. Geen seconde spijt van gehad!

Qua land moet je doen wat jezelf het leukste lijkt, mijn mening? Ga naar Australië? Of je nou in Denemarken of Australië zit, naar huis kun je toch niet zomaar (al kan dat vanuit Denemarken wel makkelijker en is het een stuk gemakkelijker te regelen)...

Een tip, o.b.v. mijn ervaring kan ik wel zeggen dat je beter alleen kunt gaan dan met een studiegenoot. Alleen leer je zoveel meer en leer je ook veel sneller nieuwe mensen kennen! In ieder land barst het van de internationale studenten, je moet ze alleen wel zien te vinden maar dat gaat heel gemakkelijk!

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:59

ik zou het gewoon doen! haha
Geen verplichtingen, dus waarom niet?? ik weet niet wat voor opleiding je doet, ivm met soort stage. Maar ik ben ook 2x geweest (toerisme) en k heb echt een geweldige tijd gehad in Frankrijk en Luxemburg.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:01

Ik zou het ook gewoon doen!
Je hebt geen verplichtingen dus dat maakt t nog makkelijker!

Moet er wel bij zeggen dat ik t ook moeilijk zou vinden om mn hond +vzpaard achter te laten hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:39

Gaan! Absoluut :j Ja, het is doodeng, en er zullen momenten dat je enorm verloren en moederziel alleen gaat voelen. Maar het zal op alle fronten gewoon een heel bijzondere ervaring worden. Je leert een andere cultuur kennen, een land, je leert er jezelf kennen.

Als je geen verplichtingen hebt : dan is het makkelijker, maar ook had je die : daar was wel wat aan te doen.

Nu, op deze leeftijd, situatie en alles is het nog makkelijk mogelijk, profiteer daarvan.

En daarnaast : tis geen gevangenis, mocht nou blijken na een maand of 2-3 dat het écht niet gaat, dan kan je altijd terug :) Je vindt altijd wel een weg dan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:22

Ik zat in het zelfde schuitje als jij, alleen gaat het voor mij om 5 á 6 maanden studeren in het buitenland. Ik heb gekozen om te gaan. Begin januari vertrek ik naar Jyväskylä, Finland.

Het lijstje met de go's? Ben 20, heb op dit moment geen paarden, het is een ervaring die je niet snel zal gaan vergeten, het is goed voor je eigen ontwikkeling en krijg waarschijnlijk ook de kans om wat rond te reizen en dingen te zien. Goed nog een belangrijk punt: ben vrijgezel dus een vriend hoef ik ook niet te missen ;)

(familie en vrienden natuurlijk wel, maar er zijn zoveel manieren om contact te houden + een ticket is nou ook weer niet zo ontzettend duur)

Natuurlijk is het eng en moet er veel geregeld worden, maar het is mij meer dan waard. Zo'n kans krijg je waarschijnlijk niet snel weer.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:29

GAAN!!!!
Het lijkt supereng, de eerste keer in je eentje op pad. Maar het valt reuze mee! Zeker als je vantevoren van alles regelt, wat tegenwoordig heel goed te doen is.
Denk dan aan je stageplaats, dat je daar goed weet wat je gaat doen en alvast een aantal keer met de mensen gesproken hebt, zorg voor woonruimte en vraag desnoods aan je stagebedrijf of daar iemand is die je de eerste paar dagen ook buiten werk 'op sleeptouw' wil nemen.

Verder vind ik alleen gaan veel prettiger dan met mensen. Als je alleen gaat maak je makkelijker contacten en mijn ervaring is dat het vaak leuker is om veel contact te hebben met de 'locals' dan om te blijven 'plakken' aan je landgenoten die daar toevallig ook zitten!!

En tsja... als je mijn mening vraagt over welk land: Australie :D !!!!