Aangereden door een bus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

savasan

Aangereden door een bus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 10:35

ik weet niet zeker of het hier goed staat

Gisteren fietste ik na school naar huis, en dan moet ik over een erg onoverzichtelijk kruispunt.
Op dat kruispunt steekt iedereen op zeer creatieve manieren over, omdat niet goed aangegeven is wat de bedoeling is.
Omwonenden zien dagelijks mensen bijna aangereden worden, maar om een of andere reden wordt dat kruispunt niet veiliger gemaakt.
Het was dus gewoon wachten op een ongeluk, en dat heb ik gisteren, na 4 jaar 2x per dag over dat kruispunt gemoeten te hebben, meegemaakt.

Ik wilde oversteken, maar merkte niet dat er een bus achter me langs kwam, waardoor ik tegen de bus aanreed. Daarna ging ik tegen de grond, en heb ik nog een mooie sliding over het asfalt gemaakt. Na een paar minuten wachten en verzorgt te worden door aardige omwonenden, kwam de ambulance. Ik heb verschillende tests moeten doen om te kijken of ik een hersenschudding had, maar gelukkig was er niets aan de hand.
Toen gingen we op weg naar het ziekenhuis, waar ik 3 uur heb moeten wachten op hulp. Na die 3 uur gingen ze eindelijk mijn wonden desinfecteren, en werd ik gehecht. Ook werden er foto's gemaakt van mijn hand aangezien die behoorlijk opgezwollen was.
Thuis kwam ik erachter dat ze niet hadden gecontroleert of er vuil in de wonden op mijn knieën zat, dus dat heb ik zelf maar even schoon gemaakt.

Dus, de totale schade:
Een diepe snee achter mijn oor
Een opgezwollen hand
Een wond op mijn hand in de vorm van een smilie
2 behoorlijk geschaafde en opgezwollen knieën
Verschrikkelijke spierpijn de dag erna

Maar, ik heb het er beter vanaf gebracht dan mijn fiets, die is waarschijnlijk niet meer te redden.
Wat ik ervan geleerd heb? Een bus is niet bepaald zacht, asfalt is ook niet erg prettig, en op de spoedeisende hulp is weinig spoed.
Ik zeg altijd, je moet alles een keer meegemaakt hebben, maar dit had ik nou net weer niet hoeven meemaken.

Erna_

Re: Aangereden door een bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:46

Jeetje meid, gezien het feit dat je met een bus in aanraking bent gekomen, ben je er nog aardig van af gekomen.
Dit zijn inderdaad dingen die je liever aan je voorbij ziet gaan.

Hopelijk gaan ze snel iets aan dat kruispunt doen voor er nog ernstiger ongelukken gebeuren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:47

Tjeeeuh!
Dat is behoorlijk heftig! Zijn er al meerdere ongelukken gebeurd? Of ben jij de eerste?
Ik hoop voor je dat het kruispunt eens word aangepakt!
Sowieso is de buschauffeur schuldig, ten alle tijde zijn bestuurders van motorvoertuigen schuldig als ze een voetganger/fietser aanrijden. Althans, dat is mij geleerd.
Beterschap!

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 11:22

Er zijn daar elk jaar minstens 6 ongelukken, Maar er staan al een paar stoplichten. Het is gewoon een beetje een ongelukkig kruispunt, aan 2 kanten ga je over een brug, en vanaf de andere kanten kan je helemaal niet zien wat er aan komt door huizen die in de weg staan.

De buschauffeur is inderdaad sowieso schuldig, de fietser is beschermt omdat het geen motorvoertuig is. Bij wijze van zou ik gewoon recht op een auto af kunnen rijden en dan nog is het zijn schuld...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:28

En de gemeente doet er niets aan? :\
Wtf...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:41

Ach, zo hebben we ook 2 kruispunten bij ons. Ze liggen vlak naast elkaar nog ook, onoverzichtelijk als de pest. Altijd al geweest maar sinds ze 2 jaar geleden begonnen zijn met bouwen (lees, er een beerput naast hebben gelegd voor een jaar, daarna pas bouwen) moeten we een iets andere route. Het is minimaal eens in de maand raak, dan is het hele kruispunt weer afgezet omdat er één vol geschept is (meerdere zeer zwaar gewonden al daar), nu hebben ze een reflecterend bord neergezet. Wow! werkt niet. Het is altijd weer link en ondanks dat fietsers voorrang hebben (via haaientanden) kijken auto's je regelmatig raar na als je vol in de remmen moet omdat ze weer eens niet stopten. De andere 2 mogelijkheden is veel eerder eraf, maar dan wordt het daar een puinzooi omdat het tussen dan tussen drie middelbare scholen inligt, of naar links iets voor het oversteken. En jawel, daar ligt levensgevaarlijk kruispunt twee. Die trouwens op de heenweg verplicht is, de politie staat regelmatig aan de andere kant te controleren. Langs beide kruispunten moeten alle auto's die voor 3 middelbare scholen komen. Zowel docenten, leerlingen die gebracht worden als leerlingen met de auto. Je leert wel handig met stoepjes en groepjes omgaan.

Hopelijk ben je snel weer goed op de been en een fiets is gelukkig vervangbaar en waarschijnlijk wordt deze vergoed door de verzekering van de bus. Succes, en stuur een klachtenbrief naar de gemeente. Kijk of je wat handtekeningen kan verzamelen. Des te meer klachten des te beter, de druk wordt vanzelf te hoog.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:47

Ow...sterkte, maar al met al heb je het er heeel goed van afgebracht (ken mensen die met een minder zachtaardige bus in aanraking zijn gekomen).
Maar je kritiek op de spoedeisende hulp vind ik niet kunnen, sorry, zoals je zelf zegt, had je enkel schaafwonden die verzorgd moesten worden, want de tests ivm hersenschudding waren daarvoor al gedaan. Nu, sorry, maar schaafwonden zijn niet echt spoedgevallen he ;)
Als er ineens iemand binnenkomt, die met een minder zachtaardige bus in aanraking is gekomen, lijkt het mij niet meer dan normaal, dat jij wat langer moet wachten. Want ook bij de spoed, wordt gekeken naar wat het meest dringende is.
Verder nog veel sterkte!
Enja je fiets...wees blij dat je het er zelf zo goed van hebt afgebracht. (en probeer langs andere weg te fietsen indien mogelijk? want had zelf, na aanrijding, enorm veel schrik altijd op die plaats...nu moet ik er langs, maar geeft me toch altijd nog stress..)

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 12:05

Een andere weg is er niet, of ik moet over de stoep gaan, maar er wordt daar regelmatig op gecontroleert door de politie...

Nouja, het was er helemaal niet druk, dat was wat me opviel, er zaten dokters koffie te drinken en er waren gewoon hokjes vrij... Maar ik zal wel een verkeerde observatie gemaakt hebben, ik vond het alleen een beetje vreemd dat, ondanks dat er allemaal vuil in de wonden zat, het pas na 3 uur schoon gemaakt werd. Mij is altijd geleerd dat het zo snel mogelijk schoongemaakt moet worden?

Toen ik daar lag werd mij het verhaal verteld dat dat ziekenhuis op zembla is geweest zondag, dat het er niet voldoende schoongemaakt wordt... Ook niet prettig om te horen voordat iemand een naald in je hoofd steekt :+

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:10

ow...nouja, dat is wat anders dan e...
En sorry dan voor mijn reactie, het is enkel dat mijn beide ouders dokter zijn en echt altijd, en heel hun leven al, hard werken en dat er vaak toch nog kritiek op zieknehuizen komt, terwijl ik uit ervaring gewoon weet dat dokters bijna heel de tijd busy busy busy zijn....maar als ze allemaal rustig relaxt koffie drinken (kleine pauze mag natuurlijk wel e ;) ) dan is het wel wat minder...sorry dan voor mijn berichtje :o

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 12:14

Ja nee tuurlijk, dat is precies hoe ik dacht, het eerste half uur, maar daarna had ik zoiets van, ok... ik lig hier in de gang met een snee in mijn nek? Maar na die 3 uur stond ik in 20 minuten alweer buiten, dat moet ik er wel bij vermelden :o