iemand ervaring met een thuisstudie??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

inge81

iemand ervaring met een thuisstudie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 08:26

Heeft iemand van jullie hier wel eens een opleiding bij de LOI, NTI, NHA of studieplan gedaan? En zo ja wat was je ervaring?

Ik zit er over te denken om mijn kennis uit te gaan breiden met een opleiding binnenhuisarchitectuur en/of tuinarchitectuur. Omdat ik veel werk had ik bedacht om dit via een thuisstudie te gaan doen. Nu ben ik me aan het oriënteren en kom ik ook hobby-isten cursussen tegen welke hierop aansluiten. Dus feitelijk heb ik de keus al gemaakt niet voor de daadwerkelijk opleiding te gaan, maar een hobbymatige cursus te gaan volgen (eventueel daar achteraan een verkorte opleiding, indien het erg goed bevalt).

Mijn twijfel ligt momenteel nog tussen de LOI en studieplan. Waarbij ik meer neig naar de LOI omdat je daar nog begeleiding krijgt, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met één of meer van deze opleiders.

luuntje

Re: iemand ervaring met een thuisstudie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:35

Sinds januari dit jaar ben ik begonnen met een thuisstudie bij de LOI.
Cursusmateriaal had ik snel binnen. Daarin zat ook een schema wat je per maand kan doen.
Huiswerk stuur ik digitaal in en krijg ik vaak 2 dagen erna terug. Vragen stellen digitaal gaat ook goed.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 08:37

luuntje, dank voor het snelle antwoord, mss kan jij dan ook een idee geven over het contact met andere cursisten. Heb jij dit??? en komt dat ten goede aan de opleiding? Of doe je het geheel op eigen benen?

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:38

Ik doe een studie via het NHA.

Materiaal had ik ook snel thuis, ik kan mijn huiswerk digitaal of per post aanleveren. Is ook heel snel nagekeken.
Ik kan via de site ook veel vragen stellen enz. Werkt prima :j
Ik kan ook met medestudenten kletsen, maar dit heb ik nog nooit gedaan.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:05

Ik volg sinds september 2008 een opleiding bij het LOI en ben erg tevreden! Goed lesmateriaal wat je snel krijgt geleverd, en ook nog eens goed is verzorgd.

Contact met cursisten heb ik niet omdat ik hier geen behoefte aan heb. Je hebt namelijk een lijst met kandidaten en hun e-mail adres erbij (als je hebt aangevinkt dat je dit wilt), en dan kan je iemand via die manier bereiken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:26

Ik heb via NHA de curses makelaardij aangevraagt. Materiaal was snel binnen, maar van 1 vak kreeg ik geen huiswerk terug. Veel ge-emailt en gebeld maar uiteindelijk gestopt. motivatie was te ver gezakt daardoor. Wel netjes mijn geld terug gekregen aangezien ik er niets aan kon doen. Ik denk echter wel dat dit een opzichzelf staand iets was. Ze hadden duidelijk problemen met hun leraar, ik zou opzich (als ik nu de tijd had) wel opnieuw bij hun beginnen.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:45

Heb je bij NHA ook toegang tot een kenniscenter waar je elke dag een kennistest kan doen en up-to-date blijft van je studie en de ontwikkelingen?

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 13:33

Vende schreef:
Heb je bij NHA ook toegang tot een kenniscenter waar je elke dag een kennistest kan doen en up-to-date blijft van je studie en de ontwikkelingen?

Hier ben ik ook benieuwd naar.

Voor de rest iedereen zover bedankt voor het antwoorden. Ik denk ind erdaad dat ik wel zo'n thuisstudie ga aanvragen, zo ver ben ik nu al. Nu nog t laatste stapje, welke ;)

Als er iemand nog ervaring heeft met Studieplan verneem ik dit graag :D want die zijn wel erg aantrekkelijk in hun prijzen, maar ik kan weinig vinden over begeleiding bij hun.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:35

Volgens mij heeft studieplan geen begeleiding, daarom zullen ze wel zo goedkoop zijn