Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liann.

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 20:27

Hay :o
Ik zit nu in het 3e jaar van GT alleen het 4e jaar nog en en boem bam bof klaar met de middelbare.
En tja wat moet je dan? ik dacht ik begin er maar vroeg over na te denken en dingen rond te vragen
Het lijkt me echt heel leuk om iets in de paarden te doen zoals elke paardenliefhebber wel zou willen.
Vroeger altijd een grote droom om een eigenstal te hebben met mijn beste vriendin :Y) maarja dat is in je dromen.
eigenlijk niemand in onze familie doet iets met paarden , tja ik nu en me nichtje (dat is me beste vriendin :+ )
dus zomaar iets overnemen zit er niet in.. En ik weet dat veel mensen nu gaan reageren, dat ik goed moet nadenken want er is maar heel weinig kans in de paardenwereld. Maar toch vind ik dat ik mijn hart moet volgen en moet doen wat ik wil doen.
Dus ja wat zouden jullie doen? en kennen jullie misschien een geweldige opleiding in de paardenwereld? ik ben al aan het rond kijken maar nog steeds niet dat ik dacht dat is het :#
en ja wat voor beroep in de paardenwereld veel is er niet maar jullie weten vast wel iets toch ? :o
Bedankt voor het lezen en ik ben je nog veel dankbaarder als je reageerd

liefs

Liann.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 20:34

al een paar keer bekeken maar niemand wil reageren |(
naja hopelijk als ik morgen weer kijk wat reacties :Y)
daag

Liann.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 19:11

niemand :\ ??

Mars

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:17

Er zijn genoeg leuke opleidingen in de paardenwereld, maar helaas erg weinig werk. Ik heb me hier destijds ook op georienteerd, maar er toch niet voor gegaan hoe leuk en geweldig ik het ook vond.

Werk vinden en je geld verdienen met werk in de paarden is zo ontzettend moeilijk, lange dagen, fysiek zwaar werk en het betaald ook niet zo goed.
Naar mijn idee is het nog altijd het leukst om een andere leuke opleiding te doen waar je wat beter mee verdient en dan een leuk eigen paardje kopen :)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:22

je moet goed bedenken of je wil werken met paarden, of dat je eigen paarden wil.
Als je namelijk werkt met paarden maak je lange dagen en zijn de lonen niet erg hoog. Tijd en geld voor en eigen paard is er dan dus niet.

Dus die keus moet je eerst maken!

Als je echt wat wil moet je ervoor gaan. Denk wat je wil. Trainen, iets met de gezondheid, verzorging etc

Liann.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 19:41

ik hoor inderdaad vaak, weinig werk en lage lonen.
het lijkt me erg leuk om gewoon een eigen stal te beginnen maarja daar heb je wel wat geld voor nodig..
ik zit er vaak over na te denken om soms een andere baan met dan gewoon als hobby paardrijden wat ook leuk kan zijn. maar werk in de paardenwereld lijkt me gewooon fantastisch.
wie werkt hier @bokt in de paardenwereld?

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:46

Ik heb bijna mijn eind examens, en moet nu dus ook erg snel een keuze gaan maken voor mijn vervolgopleiding.
Eerst wou ik ook graag de paardenopleiding gaan volgen, maar omdat enorm veel mensen mij dat hebben afgeraden, ga ik dat nou niet meer doen.
Zoals hierboven al wordt vermeld; lange dagen, weinig loon, zwaar werk, etc.

Ik ben nu vijftien, en werk nu ook al in de paarden.
Het is opzich wel leuk om te doen, maar erg zwaar.

Liann.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 19:57

Daarom zit ik ook erg te twijfelen, veel zeggen dat weinig mensen het maar halen in de paardenwereld. je moet echt geluk hebben. Maar toch is dit wat mij trekt en ik moet er wel goed over na gaan denken..
iemand hier met een beroep in de paarden?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:17

Het ligt er aan wat je wilt in die paardenwereld natuurlijk. Wil je paarden verzorgen/groomen/trainen? In dat geval denk ik niet dat je nog tijd en energie over houd om een eigen paard te houden. Voor een eigen stal heb je wel een startkapitaal nodig...
Als het je leuk lijkt om je eigen paardje te hebben later is het beter (denk ik) om een andere, beter betaalde, baan te zoeken zodat je een eigen paardje kunt onderhouden en trainen.

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:28

Ik doe ook de opleiding paardenhouderij niveau 2 ik moet 2 dagen naar school en 3 dagen naar stage school is saai dat weet iedereen ;) maar de 3 dagen stage zijn super leuk de hele dag in de paarden maar ontzettend zwaar ik heb zelf ook nog een paard om bij te rijden waar ik nu niet super veel tijd meer voor heb gellukig staat ze dicht bij mijn stage dus kan ik na stage nog snel even langs wippen en rijden.mijn vrienden schieten er dus ook heel vaak bij langs omdat ik s'avonds moet ben en dan echt geen put meer heb ;)
dus dat het zwaar is is 1 ding dat zeker is ;) tsja ik weet niet precies wat het gemiddelt verdient.. maar ik hoor ook van iedereen je verdient bar slecht.. ik wist ook niet wat ik wou dus daarom ben ik dus de paardenhouderij maar ingegaan.. ik weet nog steeds niet wat ik wil en ik ben bijna met mijn opleiding klaar ( hopelijk volgend jaar februari )
jij moet je keuze maken en niet een ander ;) mijn vader probeerde me ook over te halen om een andere opleiding te doen maar ik zei nee dit staat vast ik weet toch niet wat ik wil misschien zeg ik na deze opleiding wel ik word bank diricteur ofzo :P je moet het helemaal zelf weten en als jij het wil dan lukt het wel en als je vast begint met sparen dan heb je al een klein voorschot :P ;)