Piano

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Piano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 18:48

Hallo,

Ik speel al alt-sax en dwarsfluit en wil nu piano gaan spelen. Maar dan zal er ook een piano moeten komen.

Die willen we dan 2e hands kopen.
Maar op internet staan een hele boel van die bruine piano's rond de €200-300. Is dit wat? En als je het laat stemmen?
Hoe weet je of iets goed is, en waar moet je op letten.

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven.

Weet trouwens niet of het hier goed staat :P

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:27

Noem eens wat merken, daar hebben we meer aan ;) Kleur zegt niet zoveel, dat is vooral wat je zelf mooi vindt (of niet).
Ik zou eens langs de muziekschool gaan en vragen wat zij aanraden.

Yessy

Re: Piano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:58

Kun je niet ergens een keyboard lenen? Meestal kun je via via wel aan zo'n ding komen. De eerste maanden van je lessen is dat goed te doen, en als je dan besluit door te gaan kun je in overleg met je leraar op zoek gaan naar een piano :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:01

Hmmm.... áls je een piano koopt, koop dan een fatsoenlijke. Voor 200/300 euro moet je wel veel geluk hebben om echt een goede te vinden. Ik zou eerst gewoon op piano-les gaan, daar hebben ze meestal wel gewoon een piano staan en kun je uitvinden of het wat voor je is. Het is namelijk niet gewoon wat toetsen indrukken en het klinkt gelijk geweldig :)) En het zou zonde zijn als je een piano hebt staan die je nooit gebruikt....
Ik vind het iig wel heel erg leuk :D Succes! Keyboard is overigens geen piano....... Zit ook een wezenlijk verschil tussen ;)

EDIT: Een goede, normale en nieuwe piano zit qua prijs al tegen de 5000,- aan. Die van ons hebben we 10 jaar terug(!) gekocht voor ongeveer 9000 gulden en klinkt nog steeds geweldig. Kun je wel ongeveer bedenken hoe een piano van 200,- klinkt ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-09 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:01

200-300,- is erg goedkoop en zal waarschijnlijk niks meer zijn tenzij je heel veel geluk hebt.
Een betere oplossing kan dan huren zijn of eerst alleen oefenen op les en kijken of het wat voor je is.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 21:35

Hmm oke..

Ik heb al es een keyboard gehad, ik wil toch echt een piano :)
En ik weet wel zeker dat ik dit wil, wil het al heeel lang en heb ook al wel eens gespeeld met school enz. maar wilg ewoon goed leren spelen.
vandaar ook echt een piano.
Maargoed we zullen dus wel bij een muziekwinkel een van 2500,- ofzo (2e hands volgens mij) moeten doen. Die was wel goed volgens hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:37

x_Sannee schreef:
Hmm oke..

Ik heb al es een keyboard gehad, ik wil toch echt een piano :)
En ik weet wel zeker dat ik dit wil, wil het al heeel lang en heb ook al wel eens gespeeld met school enz. maar wilg ewoon goed leren spelen.
vandaar ook echt een piano.
Maargoed we zullen dus wel bij een muziekwinkel een van 2500,- ofzo (2e hands volgens mij) moeten doen. Die was wel goed volgens hem.

Dan zit je inderdaad wel bij de fatsoenlijke piano's. Toch raad ik aan om eerst een tijdje lessen te volgen voordat je er een aanschaft. Wie weet is het maar een opwelling en sta je daar met een piano waar je 2500 euro aan uitgegeven hebt ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:14

voor de basics is een (goed) keyboard helemaal geen slecht idee. In eht begin moet je toch noten leren lezen en uiteindelijk accoorden en zo. Dat kan prima op een keyboard. tuurlijk het klinkt niet zo mooi, maar het gaat om het principe. Als je dan zeker weet dat je het leuk vind, dat het goed gaat en dat je het echt wel, zou ik pas een goede piano aanschaffen. die dingen zijn verrekes duur en het is zonde als je er niks mee doet.