eigen risico bij garantie ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

eigen risico bij garantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 16:01

Ik kreeg net iets zots te horen. De camera van een bekende van mij is helaas stuk gegaan (notabene nog in mijn handen) Opeens was het beeld wazig terwijl de lens schoon was. Ook wilde de lens niet meer inschuiven.
De bekende heeft hem 6 maanden terug gekocht waardoor hij nog in de garantie valt. Nu zegt het bedrijf dat ze hem kunnen maken maar dat kost ten alle tijden €75,- ook als blijkt hij toch niet te maken valt.
Is dit normaal ?

Alja

Re: eigen risico bij garantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:08

garantie is garantie toch?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:13

Bij sommige bedrijven moet je idd een bepaald bedrag betalen om het na te laten kijken, deze bedrag valt niet in de garantie. Maar het moet wel in de garantie staan dat deze bedrag betaald moet worden. Staat dit ook in de garantie? Zo nee, dan hoef je er niet voor te betalen, zo ja, dan moet je dat bedrag betalen en hopen dat de schade verder wel gewoon in de garantie valt.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 16:14

Op de kassabon staat niks aangegeven over de garantie alleen dit is tevens uw garantie bewijs.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:18

Tjee, dat maakt het heel erg lastig. Heeft de winkel het gezegd of de fabrikant?
Bij de camera dat wij hebben gekocht zat wel een garantiebewijs bij vandaar.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:21

Als het goed is zat in de doos bij de boekjes ook een waranty card daar moeten ze alles verplicht in vermelden eventueel staan zulke dingen vaak ook wel op de website.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:23

Ik lees even mee! Ik heb dit ook gehad met een camera die ik gehad heb! (okt. 2008) en in januari (2009) wilde de lens niet meer inschuiven en stond er in het scherm 'lens fout'
vriendlief en ik naar de desbetreffende winkel gegaan en daar deed hij het weer helemaal perfect :+ Maar ze wilde hem wel maken maar dat zou ook geld gaan kosten!
We hebben het uiteindelijk niet gedaan omdat hij het weer gewoon deed.
Later gebeurde het weer in februari en toen kwamen we erachter dat het misschien door de kou kwam.. Want toen ik de camera een tijdje in mijn (warme) handen hield deed hij het weer.
Misschien zou dit ook zo bij de camera van je bekende kunnen zijn?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:27

volgens mij valt zoiets onder garantie
een eigen risico is over het algemeen alleen bij dingen die verzekerd zijn en die betaal je alleen bij dingen die buiten de fabrieksgarantie vallen zoals bv val of waterschade

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:08

Ik heb daar m'n twijfels bij.. Als de schade onder de garantie blijkt te vallen, moet je die kosten dan ook betalen?