Hoe onmenselijk kan je zijn..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:10

xKatleentjex schreef:
Als de man zo alcoholverslaafd zou zijn, dan vraag ik me af waarom de 12-jarige zoon blijkbaar wel bij de man mag blijven. Als je bij zo'n man zou vluchten, zou je denk ik toch wel àl je kinderen meenemen tegen welke prijs dan ook, dan bestaat 'geen plaats' niet, al moet je op de vloer slapen. En voor de kinderen is het zeker niet zomaar en simpel spelletje van even partij kiezen voor de 'goede' ouder, als dat nu de vader of de moeder is. Want je mag er misschien niet vanuit gaan dat de moeder volledig in fout is als buitenstaander, maar er dan maar los vanuit gaan dat de vader wel alcoholverslaafd moet zijn vindt ik even fout, want dat weet je dus ook niet vanop een verhaaltje van een internetforum. Je hoeft niet met een geweldadig gezin opgescheept te zitten om bang te zijn dat er iets ernstigs gaat gebeuren wanneer dit uitkomt, ik vraag me af hoe koel de mensen hier gaan reageren als blijkt dat je al het geld waar je zo hard voor gewerkt opeens kwijt bent plus de kinderen die je doodgraag ziet. Dan heb je sowieso al stalen zenuwen nodig om niet door het lint te gaan. Ik denk dat je het meeste bent met tips zoals de huisarts inlichten.


Daar ga ik helemaal niet vanuit, misschien heeft TS wel 100% gelijk, in alles wat ze zegt. Ik wijs er alleen maar op dat er wellicht veel meer aan de hand is dan wat de familie te zien krijgt, dat dit werk is voor een professionele hulpverlener en dat ik bepaalde uitspraken van de TS erg kwetsend vind.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:11

femke27 schreef:
Neem contact op met die man, zeg dat je in nood zit. En vraag of je 1000 euro van hem kan lenen. En zeg erbij dat het spoed heeft. Dan ziet hij hopelijk tijdig dat zijn rekening geplunderd is.

_O-

Maar het idd wel een manier om hem op een spoor te krijgen :P

ariana24

Berichten: 313
Geregistreerd: 10-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:12

sorry maar ik vind dat er sommige opmerkingen gemaakt worden waar de ts niet op zit te wachten! dat heeft ze zelf ook wel aangegeven ....

@ ts waarom ga je niet naar de politie met dit verhaal ?
en ik denk dat met je "schoonbroer" praten wel een optie is t is logisch als hij kwaad word ( wie zou dat niet ? )
en tja dat hij er nu een paar x ingestonken daar kan hij ook niks aan doen wellicht houd hij toch wel heel veel van haar ondanks alles.

ik vind het alleen sneu dat de kinderen door haar er tussenin worden gezegd die hebben er immer niet om gevraagd

poepernol
Berichten: 80
Geregistreerd: 09-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:13

@ macusa : een vrouw hoeft niet geslagen te worden om slecht te zijn he(net zoals een man),mijn vriend heeft nooit een vinger uitgestoken naar zijn ex!!!!

Lieke_M

Berichten: 911
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 12:13

Denise_84 schreef:
Macusa, waarom oordeel je op zo'n wijze over een stukje tekst op internet? Je weet totaal niets van de situatie af en maakt alleen maar aannames o.b.v. een paar regels tekst.

Eerlijk gezegd ben ik van mening dat niemand hier een oordeel over kan vellen. Tips geven hooguit maar ik denk dat je in zo'n situatie als deze niet je heil moet zoeken bij bokt maar bij een professioneel iemand.

Niemand hier weet exact van de situatie af en jullie kunnen er wel een welles/ nietes verhaal van gaan maken maar daar is alsnog niemand bij geholpen.



Je hebt gelijk. Ik had moeten weten dat er op Bokt ook wel soms niet zo'n normale mensen rondlopen..
Er moet niet altijd vanuit gegaan worden dat de TS op voorhand al partij heeft getrokken.
MAar dit speelt al lang genoeg om te weten hoe de vork echt aan de steel zit.

Ik had gewoon gehoopt iemand te treffen die zelf in de situatie heeft gezeten.(en die heeft zich intussen al via PB gemeld).

Ik laat een slotje plaatsen.

Bedankt voor de ook wel steunende reacties.
Ik ga de dochters proberen te overtuigen om samen een instantie contacten die hiermee verder kan.
En m'n man naar z'n zus laten bellen dat het nu maar eens gedaan moet zijn en dat dit ook op een andere manier kan.

Ik hou jullie misschien nog wel op de hoogte na afloop...

Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:15

Citaat:
Heel naief, of toch heel erg gek op haar, dat zou ook kunnen.
Ik zeg nu ook dat als mijn vriend vreemd zou gaan dat ik hem het huis uit kick, maar of ik dat ook zou doen als we kinderen zouden hebben? Ik durf daar nu niets over te zeggen. Je zou het ook kunnen zien dat hij juist heel veel om de kinderen geeft en het daarom dus zijn vrouw vergeeft. (maar ofdat zo wijs is, dat weet ik dan weer niet, maar da's ieder voor zich)


Je kunt dit perfect omdraaien, verklaart meteen waarom ze 3x bij hem terug is gegaan.

Citaat:
Een verhaal heeft inderdaad twee kanten, maar er bestaan zat mensen waarbij een steekje los zit en zou dan toch wel fijn zijn als deze man iemand heeft om op terug te vallen, neem aan dat voor hem de wereld wel eventjes onder zijn voeten wegzakt als hij zijn dochters en geld kwijt is, blijkt dat zij voor de zoveelste maal er met een andere kerel vandoor is en hij uiteindelijk nog dubbel alimentatie mag gaan betalen ook.


Ook dat kun je prima omdraaien.

Citaat:
Al was hij een ex alcohol verslaafde, heeft hij dan geen recht op een 'normale' vrouw die een relatie 'normaal' wil beeindigen? Verdiend hij het dan om zo behandelt de worden? Volgens mij verdiend niemand dat en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dit zijn man zou kunnen aan doen.


Ook dat kun je omdraaien.

ariana24

Berichten: 313
Geregistreerd: 10-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:16

vind het jammer dat iemand die hier advies vraagt toch weer een topic moet sluiten omdat er niet normaal gereageerd kan worden

Lieke_M

Berichten: 911
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 12:17

pairadice schreef:
Macusa schreef:
En ja, je wilt de vrouwen niet de kost geven die 3x of meer terugkeren naar hun alcholverslaafde partner, temeer als er kinderen in het spel zijn. Die vrouwen zijn niet echt niet dom. Je kunt hier geen oordelen over geven als je het zelf niet hebt meegemaakt.


En dat geld hier voor iedereen. Ik ga er van uit dat TS weet waar ze het over heeft. Zij kent haar schoonzus, en wij niet. En als zij zegt dat ze al herhaaldelijk heeft bewezen niet te vertrouwen te zijn, dan geloof ik dat. Ik ken haar niet, dus heeft het voor mij ook geen zin haar verhaal in twijfel te trekken. En ja, ieder verhaal heeft twee kanten, maar ik vind niet dat jij in de positie bent TS te vertellen dat ze geen oordelen kan geven als ze het zelf niet heeft meegemaakt. Dat geldt voor jou namelijk precies het zelfde.

En ja, je hebt vrouwen die tot 10 keer toe terug keren naar hun aggressieve alcoholverslaafde man. En je hebt ook vrouwen die manipulatief zijn, handelen vanuit hun eigen gewin, misschien zelfs psychopatische kenmerken hebben, en daardoor hun gezin volledig kapot maken. En daarbij hun man de zwarte piet toespelen. Allemaal mogelijk, maar ik kan vanaf mijn luie stoel niet zien wat er aan de hand is. Dus geloof ik TS gewoon op haar woord....


Bedankt, ik kan je echt wel zeggen dat ik inderdaad weet waarover ik praat en hoe het er daar al jaren aan toe gaat.
Ik ben zelf iemand die soms tot in het extreme eerst braafjes de 2 kanten gaat bekijken. MAar dit zijn echt de feiten. Soms zijn mensen gewoon ook heel onmenselijk... jammer genoeg.

Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:17

blackpegasus schreef:
Dus haar zoon dankt ze eigenlijk gewoon af :x


Dat is de tendens van dit topic, maar de veroordeelde heeft nog niet gesproken.

Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:18

Lieke_M schreef:
Dus haar zoon dankt ze eigenlijk gewoon af
Ja.

Omdat ze dus geen kamer meer hebben voor hem (???)
De oudste zus vertelde me dat hij (door hun losse opvoeding) volledig de verkeerde richting op gaat.
Ganse dagen computerspelletjes, games,... Doet geen schoolwerk meer en haalt kwajongensstreken uit.

Die 'lastige' puber laat ze daar maar al te graag achter.. Alleen maar extra balast.


Daar komt de aap uit de mouw. Er is dus wel degelijk meer aan de hand in dit gezin.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:19

Ja Macusa, alles kun je omdraaien, ook jouw naam! Jij maakt aannames dat TS liegt, niet zo fraai :)

Lieke_M

Berichten: 911
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 12:20

Welke aap? Losse opvoeding: veel mogen uitgaan, op vroege leeftijd mogen uitgaan, meteen vriendjes mogen meenemen naar huis.... Ook de schuld van de papa zeker? Evenveel van de moeder hoor. En dit zegt helemaal niets want de oudste dochter is een heeeeel verstandig meisje!

Denise_84
Berichten: 472
Geregistreerd: 08-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:20

Macusa schreef:
Denise_84 schreef:
Macusa, waarom oordeel je op zo'n wijze over een stukje tekst op internet? Je weet totaal niets van de situatie af en maakt alleen maar aannames o.b.v. een paar regels tekst.

Eerlijk gezegd ben ik van mening dat niemand hier een oordeel over kan vellen. Tips geven hooguit maar ik denk dat je in zo'n situatie als deze niet je heil moet zoeken bij bokt maar bij een professioneel iemand.

Niemand hier weet exact van de situatie af en jullie kunnen er wel een welles/ nietes verhaal van gaan maken maar daar is alsnog niemand bij geholpen.


Ik vel helemaal geen oordeel. Ik nodig TS alleen maar uit het ook eens van de andere kant te bekijken en haar erop attent te maken dat er misschien wel veel meer en hele andere aspecten zijn dan de conclusies die zij baseert op haar persoonlijke waarnemingen.
Ik vind het zeer pijnlijk hoe TS haar schoonzus hier te kijk zet en afschildert (als iemand die haar kinderen mishandelt, een geldwolf is, een slet en wat iedereen verder allemaal nog tussen de regels door kan lezen). Ik vind dat geen pas hebben.


Dat ben ik volledig met je eens. In je posten vind ik echter wel dat je iets doordraaft als je haar alleen maar de andere kant van het verhaal wilt laten zien. Het komt erg over alsof je je oordeel al helemaal klaar hebt en dat kun je niet hebben o.b.v. dit topic naar mijn mening.

Ik ben met je eens dat ik het ongepast vind dat ze haar schoonzus op deze wijze afschildert. Ik vind dit verschrikkelijk om te lezen en er dan nog maar niet van uitgaande dat Bokt een openbaar forum is en de hele wereld (kinderen, familieleden, buurtbewonders e.d.) dit gewoon kan lezen (Google maar eens).

Daarom begrijp ik deze hele discussie niet. Het gaat in mijn ogen niet om de moeder of de vader maar om de kinderen. Discussies starten op Bokt dragen daar i.m.o niet aan bij. TS kan beter professionele hulp gaan zoeken want in deze situatie kunnen we heel leuk allemaal onze mening geven maar daar is niemand bij geholpen. Tijdverspilling op bokt i.v.v. zinloze discussies leidt dus nergens toe.

Nogmaals dit is mijn mening maar blijkbaar heeft dit gezin dringend hulp nodig en niet van een stelletje wijsneuzen achter een computer inclusief ikzelf :o

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Hoe onmenselijk kan je zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:22

Denise_; ik zal ook eens googlen of er een topic over mij ergens op een forum is, maar op welke woorden moet ik precies zoeken? Onzin dus.

Macusa; ik krijg het idee dat er bij jou iets dwars zit, wellicht dat je zelf in zo'n situatie hebt gezeten?

Lieke_M

Berichten: 911
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 12:23

Dat de hele wereld dit kan lezen, ja en wat dan nog...?? Weten jullie over wie het gaat dan? NEE
Haar escapades op Netlog zijn ook over de hele wereld te lezen hoor!

Slotje is aangevraagd, ik sluit hiermee ook af, want ik kan zo blijven doorgaan.

xxx

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:24

Macusa, ik snap dat je het geen pas vindt hebben hoe TS haar schoonzus afschildert. Ik had in haar plaats mijn verhaal ook zeker niet op bokt geplaatst, en als ik het al had gedaan onder een schaduwaccount. Ik vind het ook goed dat je haar uitnodigt het verhaal van twee kanten te bekijken. Echter, als ze heeft aangegeven dat zij haar schoonzus het beste kent, en meent dat de man van haar schoonzus geen aggressieve alcoholist is, en samen met de kinderen in dezen het slachtoffer is, hebben wij geen enkele reden om aan dat verhaal te blijven twijfelen. Wij kennen de situatie namelijk niet, en de TS wel....

Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:25

Citaat:
Hij hoeft nooit meer om een vodka-orange te vragen, dat kan ik je wel zeggen...


Gefeliciteerd. Ik wil heel graag horen wat jouw methode is om zo effectief af te rekenen met alcholproblemen en de gevolgen daarvan.


Citaat:
Zo is mijn schoonzus, in alles overdrijven, drama maken,...
Neem het nu maar van mij aan.


Dat vind jij en blijkbaar vind jij het belangrijk dat anderen er zo ook over denken. Ik ken jouw schoonzus helemaal niet.

Citaat:
En het feit dat ik toch wel durf denken aan het risico voor een familiedrama, ja sorry, ik sta niet eens in voor m'n eigen daden mocht dit mij overkomen.


Nu geef je hier misschien zelfs wel zelf de reden van de beslissing van je schoonzus. Als jij je als buitenstaander al zo voelt, kun je nagaan hoe het is als je er middenin zit!

Citaat:
Die daders van zo'n drama zijn niet allemaal de gedoorwinterde alcoholisten, aggresievelingen,... nee het zijn vaak de moegetergde slachtoffers.


Ik geloof zelfs dat de daders uit beide hoeken kunnen komen. Als je bang bent voor een familiedrama, waarom bel je dan niet per direct de politie?

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:26

Als ik in jou situatie zou zitten zou ik(denk ik) haar voor het blok zetten. Ga er 's avonds heen als je weet dat zowel pa, ma en kinderen thuis zijn.

Ga uiteraard niet alleen. Man mee, andere zus mee(wellicht haar man?)

Zorg ervoor dat de jongste dochter(die er momenteel midden in zit) weet dat ze altijd iemand heeft om op terug te vallen. Dat ze altijd een onderdak heeft, en dat jullie haar niet zullen veroordelen op welke keuze ze ook maakt. Wellicht voelt zij zich dan minder in het nauw gedreven en durft alles op te biechten.

Instanties zijn allemaal prachtig leuk. Maar helaas werkt dat niet altijd.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:27

Macusa schreef:
Nu geef je hier misschien zelfs wel zelf de reden van de beslissing van je schoonzus. Als jij je als buitenstaander al zo voelt, kun je nagaan hoe het is als je er middenin zit!

Inderdaad Macusa, héél erg sneu voor die man, die zit er middenin!

Denise_84
Berichten: 472
Geregistreerd: 08-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:28

Lieke_M schreef:
Dat de hele wereld dit kan lezen, ja en wat dan nog...?? Weten jullie over wie het gaat dan? NEE
Haar escapades op Netlog zijn ook over de hele wereld te lezen hoor!

Slotje is aangevraagd, ik sluit hiermee ook af, want ik kan zo blijven doorgaan.

xxx


Ik weet niet over wie het gaat maar ik kom ook net uit Belgie. Daarbij, als zij het doet, hoef jij het nog niet te doen? Probeer de eer aan jezelf te houden.

Goed, lekker vijandig i.i.g. terwijl ik bijna de enige ben hier die probeert geen oordeel te vellen. Je maakt er graag een welles/ niettes discussie van.

Succes, ik hoop echt dat het goed komt met de kinderen en dat jullie je persoonlijke vete omwille van de kinderen even opzij kunnen zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:31

Nou ja in feite kan niemand oordelen, ook TS niet. Je kunt nooit zeker weten wat zich binnen de muren van het huis zich afspeelt. Ik vind het ook ongepast om een dergelijk topic over iemand te starten, ongeacht of deze persoon dit terug kan vinden of niet. Ik krijg een beetje het gevoel dat de hele familie een beetje ontspoort is. ik hoop alleen dat het met de kinderen goed gaat komen, die vragen hier niet om.

my_angel

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Veyrié (France)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:37

TS Mijn gedachten zijn dat de dochters jouw ingelicht hebben omdat ze hulp zoeken. Zou dat kunnen?

Bovendien heeft zij zelf gevraagt of je helpt verhuizen dat kun je zonder de meiden in problemen te brengen tegen hem zeggen.


Martina

edit toevoeging
Laatst bijgewerkt door my_angel op 23-04-09 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:40

poepernol schreef:
@ macusa : een vrouw hoeft niet geslagen te worden om slecht te zijn he(net zoals een man),mijn vriend heeft nooit een vinger uitgestoken naar zijn ex!!!!


Het gaat hier toch niet over jouw vriend :?

Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:44

Quellian schreef:
Ja Macusa, alles kun je omdraaien, ook jouw naam! Jij maakt aannames dat TS liegt, niet zo fraai :)


Nee, ik maak nergens aannames dat TS liegt. Dat lees jij tussen de regels door. Ik heb zelfs gezegd dat TS misschien zelfs wel 100% gelijk heeft. Wat ik alleen niet zo fraai vind zijn alle waardeoordelen die ik hier voorbij heb zien komen. Het ergste is nog dat er verschillende Bokkers zijn dat allemaal maar klakkeloos overnemen en meegaan in deze tendens.

malita04
Berichten: 330
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:47

voor zover het gaat wens ik jullie toch veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.
je zou evt. jeugzorg kunnen informeren hierover,
hun hebben dagelijks met dit soort problemen te maken en kunnen hierdoor alles een beetje inschatten wat het beste zal zijn.de kinderen ondersteunen en met de vader mee denken voor een normale aanpak van zaken.denk iig dat je er erg goed aan doet dat je hun inschakeld?