Rapportage Dressuursport, wie helpt mij brainstormen?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNicolx

Rapportage Dressuursport, wie helpt mij brainstormen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 17:47

Beste bokkers! :D

Ten eerste, als het niet goed staat, zou iemand dit dan kunnen verplaatsen?

Voor school moet ik een rapportage schrijven.
Je moet een onderwerp kiezen wat dichtbij je past zodat je er veel informatie (van veel verschillende bronnen) over kunt vinden!

Nouja ik dacht natuurlijk meteen aan 'paarden'. Maar dat is te kinderachterig laat maar zeggen, dus het werd paardensport.
Maar omdat paardensport te breed is heb ik er dressuursport van gemaakt.

Nu moet ik morgen mijn 'bouwplan' inleveren en ik ben echt insperatieloos! (lekker begin:P)

Ik moet gewoon ff wat sub/deel onderwerpen hebben om ff op gang te komen lama zeggen.
Daar ga ik eerst een soort woordweb voor maken, wie kan mij hierbij helpen?!

Wat ik al heb gebrainstromd:

Dressuursport
* Training
* Basis dressuur (takt, ontspanning, impuls, rechtrichten, verzameling)
* Wedstrijden
* KNHS
* Beroemde dressuur ruiters
* Harnachement

Zouden jullie ook kunnen vermelden welke bronnen ik daarbij kan gebruiken. Ik moet ook wat interviews doen etc. Ik heb al wel wat idee'tjes in mn hoofd zitten maar ik ben benieuwd of iemand nog iets weet. En ik dacht Ja bokt kan mij daar perfect bij helpen!

Ja en als aller laatste moet ik er ook een presentatie over houden. Dat komt pas in november ofzo, dus nog lang niet. Maar daarvoor moet ik ook nog iets orgineels bedenken. Tjaah mn lerares zei; gaan we met sn alle naar jou paard! :D Maar ik weet niet of ik dat wel zo zie zitten, haha.

Maargoed, ik kan altijd nog iets van onderwerp switchen. Maar ik wil het wel bij paarden in de buurt houden, heb verder niet echt iets wat ik heel erg interessant vind. Dus alle reacties zijn welkom!

Alvast bedankt! Groetjes Nicol

sharonalover

Re: Rapportage Dressuursport, wie helpt mij brainstormen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:52

Als presentatie kan je natuurlijk mensen naar jouw paard laten komen en dan laten zien hoe jij een training opbouwt voor een wedstrijd ;) als je dat niet zo ziet zitten kan je het evt. ook filmen :) Dit is imo wel minder leuk ;)

Verder staat er op de KNHS site behoorlijk wat info over wedstrijdregels enzo, maar dat wist je miss al :P .
Op de wiki kan je natuurlijk ook kijken, daar staat weer info over ruiters ;) .
En verder gewoon op google zoeken ;)

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:57

meid, ga ff surfen op internet, dan heb je op al je punten al antwoord!! Hoe groot moet het worden?

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 18:02

sharonalover schreef:
Als presentatie kan je natuurlijk mensen naar jouw paard laten komen en dan laten zien hoe jij een training opbouwt voor een wedstrijd ;) als je dat niet zo ziet zitten kan je het evt. ook filmen :) Dit is imo wel minder leuk ;)

Verder staat er op de KNHS site behoorlijk wat info over wedstrijdregels enzo, maar dat wist je miss al :P .
Op de wiki kan je natuurlijk ook kijken, daar staat weer info over ruiters ;) .
En verder gewoon op google zoeken ;)

Hee,

Thanks voor je reactie, ga zo even rond neuzen op de site van knhs. Ja wiki heb ik ook al gelezen, daar kwam ik info over de basis tegen!

Kijk opzich is dat wel leuk allemaal, dat ze komen. Maar ik ben met mijn paard nog lang niet zo ver, we hebben nog niet echt een niveau. :P Maar daarom vond ik het wel leuk om het over dressuur te doen, vind het leuk om daar weer dingen over te leren!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 18:05

annie88 schreef:
meid, ga ff surfen op internet, dan heb je op al je punten al antwoord!! Hoe groot moet het worden?

Gewoon een boekje van 20 pagina's lettertype 12. :P

Alleen internet is niet genoeg. Moet een Literatuuropgave maken enzo.
3 tot 6 schriftelijke bronnen (boeken, internet)
1 tot 3 mondelingen bronnen (erkende deskudigen in het werkveld)

Dus daarom dacht ik, raadpleeg bokt ook eens. Er zijn hier genoeg die veel weten hierover, of misschien iets soortgelijks hebben gemaakt!

* Edit: Ik vraag mensen ook niet om de informatie (dat komt later wel...) maar ik moet gewoon ff een opzetje hebben. En dan kies ik uit waar ik informatie over ga zoeken.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:12

Misschien nog iets over de geschiedenis? Ontstaan van dressuur, klassieke rijkunst, Spaanse rijschool, etc?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:54

De bedoeling van zo'n opdracht is dat je dat zelf leert bedenken.
Bokt is er niet om je huiswerk voor je te maken...

Hier een slotje.