Inlognaam en wachtwoord onthouden op computer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

martinev

Inlognaam en wachtwoord onthouden op computer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 17:01

Als je ergens voor het eerst een inlognaam en wachtwoord invoert, vraagt je computer vaak of dit opgeslagen moet worden. Erg handig want dan hoef je het de volgende keren niet in te typen.
Nu heb ik dit bij de inlogpagina van mijn studie niet gedaan, maar ik vind het irritant dat ik het nu dus elke keer moet invoeren (tja, beetje lui ingesteld...) Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan wijzigen, zodat het dus wel onthouden wordt op mijn computer?
Ik heb al geprobeerd te zoeken bij de instellingen, maar het lukt me niet...

Marieke_K

Re: Inlognaam en wachtwoord onthouden op computer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:05

Even via internetopties je cookie voor die site verwijderen en opnieuw aanmelden, dan krijg je weer de optie om je wachtwoord te onthouden.

Echter is het bij sommige sites vanwege de veiligheid/privacy niet mogelijk om deze optie in te stellen (meestal bij banken, maar ook bij de uni waar ik zit is dat niet mogelijk). Je kan wel gewoon de site heel de dag open laten staan toch? Doe ik ook als ik aan het werk ben voor school.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 17:07

Dank je, ik ga het proberen! Ik kan de site trouwens niet de hele dag open laten staan, na een half uurtje ofzo roept ie dat m'n inlogsessie verlopen is en dat ik opnieuw moet inloggen.

edit: Als ik die cookies verwijder, en ik doe dat als op m'n computer alleen die site open is, verwijdert hij dan echt alleen de cookies van die site, of ook van alle andere sites, want dan moet ik dus overal mijn wachtwoorden opnieuw gaan invoeren, en sommige weet ik niet meer....

Marieke_K

Re: Inlognaam en wachtwoord onthouden op computer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:15

Je kan handmatig de cookie verwijderen die je moet hebben, moet je even de cookies laten tonen en in de lijst zoeken (meestal staat het www adres er in vermeld).

Als je de site niet 24/7 open kan laten staan is het overigens niet mogelijk om je wachtwoord te laten onthouden door je computer ben ik bang. Het is dan een beveiligde site.