Hardlopen, hoe begin ik ermee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hardlopen, hoe begin ik ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:44

Omdat ik onregelmatig werk,en alleen maar paardrijd(soms)als sport,was ik aan het bedenken wat ik nog meer zou kunnen doen.
Nu kwam ik op het idee,om te gaan hardlopen. Kun je overal en altijd doen,makkelijk te combineren met werk en paard,en het kost niet belachelijk veel.

Nu heb ik nog nooit hardgelopen,dus ik wil wel verantwoord beginnen.
Ik snap dat ik voor schoenen naar een speciale winkel kan,dat wil ik ook doen als ik zeker weet dat ik dit blijf doen. Voor uitproberen loop ik dan maar een paar keer op mijn gewone sportnike's.

Wat voor kleding vinden jullie fijn met hardlopen?(merk,stof,bijvoorbeeld).
En hoe zijn jullie begonnen?Ik weet best een leuk rondje hier,niet al te lang.
Mijn doel is niet perse dat ik dadelijk enorme stukken kan hardlopen,maar wel conditie opbouw,afvallen en gewoon wat fitter gevoel.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:45

Het Start to Run programma is een aanrader als je wilt beginnen met lopen, op Bokt is hier een HK topic over te vinden met een aantal (beginnende) renners:
[HK] Start to run

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:47

Intervaltraining. Beginnen met minuutje wandelen-rennen-wandelen etc en dat uitbouwen. Zijn op inet genoeg schemas voor te vinden :j Ik ben ook net weer begonnen en het bevalt goed. Heb geen speciale outfit, gewoon een lekker zittende broek en een fijn shirt. mp3 speler mee en ik vermaak me wel :) Wel zorgen voor goede schoenen inderdaad, met goede demping en ondersteuning.

Anoniem

Re: Hardlopen, hoe begin ik ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:57

Is het fijn om een echte strakke broek aan te doen?Of maakt dat niet heel veel uit,ja geen super wijde dat zal niet fijn zitten..
zoals nu kun je wel gewoon in een fijn sportshirtje hardlopen neem ik aan.
Maar doe je als het ietsjes frisser is,bijvoorbeeld een jackje erbijaan ofzo??
ik heb echt geen idee hahaha/

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:00

Ja ik heb sportkleding gekocht. Ik heb nu vaak nog wel een lange strakke broek aan, dus ook bij de enkels strak ;)
Dit vind ik voor nu het fijnste. Als het wat kouder is doe ik idd een hardloopjasje aan.
Misschien moet je even kijken bij de Aldi of zo, die hebben volgens mij binnenkort ook weer iets op de folder. niet duur en best goed en vooral handig als je nog niet weet of je er wel mee door zult gaan :j

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:02

Ik loop in een jogginbroek :D Geen gezicht, hij is iets aan de grote kant, maar ik vind het lekkerder dan een strakke broek. Voel me daar ook niet op mijn gemak in :o Nu een shirt zonder mouwen met een vestje met korte mouwen erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:04

superstrakke broeken zijn ook niet aan mij besteed hoor,dus als het niet persé hoeft...liever niet,haha.
ik zal de aldi in de gaten houden.kom er toch regelmatig.
heb hiervoor een tijd pilates gedaan,heb nog wel een fijne broek en een sportshirtje van nike geloof ik,die kan voor nu wel prima.