Nog meer mensen alibi ? Of hebben er één ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Passionata

Nog meer mensen alibi ? Of hebben er één ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 00:02

Hallo

Ik heb een hele goede vriendin die inmiddels alweer 5 jaartjes getrouwd is.
Haar huwelijk is (nog) ok, maar toch ben ik regelmatig alibi voor haar, eigenlijk een beetje teveel naar mijn zin.
Ik wil eigenlijk niet meer als alibi gebruikt worden zodat zij haar tijd aan anderen kan besteden, (ze doet naar eigen zeggen niets verkeerd) want ik wil achteraf niet scheef bekeken of het dupe worden als dit fout afloopt.
Hoe zouden jullie dit oplossen zonder ruzie te krijgen ?

Yessy

Re: Nog meer mensen alibi ? Of hebben er één ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:04

Als ze niets verkeerd doet, waarom mag haar man daar dan niets vanf weten? Ik zou haar gewoon vertellen dat je je schuldig voelt t.o.v. haar man en er daarom niet meer aan mee wil werken. Ze zal misschien even pissig zijn, maar als ze een beetje nadenkt ook wel begrijpen dat wat ze doet niet echt handig is...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:05

Ik vraag me af waarom ze een alibi nodig heeft als ze niets verkeerd doet? Dan kan ze toch gewoon eerlijk zijn tegen haar man? Denk dat je haar dat gewoon eens rustig moet zeggen, en eens eerlijk moet vragen wat ze nou eigenlijk precies doet. Kan me voorstellen dat het je niet lekker zit.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 00:07

Ze wil eens op stap gaan zonder hem.
Ze krijgt ook regelmatig smsjes van andere mannen die haar vragen om mee weg te gaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:11

:') ik speel nooit alibi... laat mensen toch lekker zelf hun rotzooi uitklaren.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 00:14

poes schreef:

Zeg jij hun dat vlakaf ? Ook als het een hele goede vriendin is ?
Ik kreeg sms van haar: Hoi, heb tegen X gezegd dat ik vanavond met jou uit ga maar ga met andere vriend iets drinken..... Hoe reageer je dan ?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:15

Oke, maar als die mannen gewoon normaal goede vrienden zijn kan ze haar man toch eens een keer meenemen/voorstellen en als hij een redelijke man is zal hij er dan niet moeilijk over doen. Tenzij er redenen zijn tot wantrouwen....

Overigens ben ik wel eens alibi geweest. Maar dat was een totaal andere situatie. Die vriendin werd toen wekelijks in elkaar gemept door haar vriend. Ze mocht nauwelijks de deur uit, ook niet naar haar ouders. Maar naar mij mocht ze om de 1 of andere reden wel. Dus ben zo vaak alibi geweest zodat zij bij haar ouders kon uithuilen. Uiteindelijk is dit allemaal goed gekomen. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:17

Ik zou nooit en ten nimmer een alibi verschaffen (dan houd ik mij liever afzijdig door te zeggen, ik weet het niet waar die is!), ik vind dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn en haar acties. Daar ga ik niet bewust tussen dansen.

Ik gewoon even met je vriendin praten dat je geen alibi meer wilt zijn voor haar. Ik zou pissed zijn als diegene vrolijk zou zeggen van goh, ik heb gezegd dat ik met jou uit ben maar ik ga met iemand anders op stap! Ik zou dan best even de vriend op willen bellen met de vraag, goh is dingetje ook thuis? nee, hoezo, ze is ook niet bij mij!
Als iemand echt niet luistert en geen rekening houd met mij, dan wil ik best even een handje helpen }>

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 00:21

femke27 schreef:
Oke, maar als die mannen gewoon normaal goede vrienden zijn kan ze haar man toch eens een keer meenemen/voorstellen en als hij een redelijke man is zal hij er dan niet moeilijk over doen. Tenzij er redenen zijn tot wantrouwen....

Overigens ben ik wel eens alibi geweest. Maar dat was een totaal andere situatie. Die vriendin werd toen wekelijks in elkaar gemept door haar vriend. Ze mocht nauwelijks de deur uit, ook niet naar haar ouders. Maar naar mij mocht ze om de 1 of andere reden wel. Dus ben zo vaak alibi geweest zodat zij bij haar ouders kon uithuilen. Uiteindelijk is dit allemaal goed gekomen. :D
Wat goed zeg, dit is in ieder geval positief geweest :)
Ik weet ook niet juist wat ze precies van plan is. Ik vraag er ook niet naar, zijn mijn zaken niet en bemoei me er niet mee.
Ik denk dat er wat sleur in hun relatie zit maar dan enkel van haar kant.
Vind het ook niet normaal dat ze alleen naar de sauna gaat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:22

Waarom? ik zou ook zo alleen naar de sauna gaan, heerlijk! lekker ontspannend zonder getetter aan je kop van vriend of vriendinnen, maar echt even een momentje voor jezelf.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 00:24

Welshcobfan schreef:
Waarom? ik zou ook zo alleen naar de sauna gaan, heerlijk! lekker ontspannend zonder getetter aan je kop van vriend of vriendinnen, maar echt even een momentje voor jezelf.
Ze is alleen daarheen gegaan maar wel daar afgesproken met andere man, zogezegd 'toeval'

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:25

Je hebt natuurlijk sauna's en sauna's. :D Maar een normale onschuldige sauna om lekker te zweten en te ontspannen moet normaal kunnen hoor. Mijn vriend gaat regelmatig zelf mee, maar doet ook niet moeilijk als ik met een vriendin ga. Alsof we dan naar zwieberende lichaams delen van mannen zitten te kijken. Zijn alleen maar aan het ouwehoeren! :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:27

hier heb je inderdaad ook een iets andere sauna in de buurt, gelukkig had ik van te voren even opgezocht... want anders was ik daar heen gegaan hahahahah en ik wil naar de sauna om te ontspannen, niet om de inspanningen van anderen te aanschouwen :Y)

TS, heb je je vriendin uberhaupt al erop aangesproken dat je het niet fijn vind hoe ze jouw gebruikt als alibi?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:28

Passionata schreef:
poes schreef:

Zeg jij hun dat vlakaf ? Ook als het een hele goede vriendin is ?
Ik kreeg sms van haar: Hoi, heb tegen X gezegd dat ik vanavond met jou uit ga maar ga met andere vriend iets drinken..... Hoe reageer je dan ?

Dat ze dat eerst eens konden vragen op voorhand mss? Ik laat me niet meeslepen in dat soort geintjes, echt niet...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:30

Als ze je smst met die mededeling zou ik het op dat moment erbij laten, maar er in een persoonlijk gesprek op terugkomen. Dat je je er niet prettig bij voelt, en of ze het dus niet meer wil doen.

En daarnaast blijf ik bij de mening dat als je in een relatie zo gedraagt, er ergens iets niet helemaal goed zit... maargoed dat is verder haar probleem en niet het jouwe!

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 00:30

Idd poes daar heb je gelijk in.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:32

Ik zou gelijk terug sms'en dat ik niet ga liegen als er naar gevraagd wordt, en dat ik dus beter van niks weet als ze dingen stiekem wil doen...

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 00:33

Yessy schreef:
Als ze je smst met die mededeling zou ik het op dat moment erbij laten, maar er in een persoonlijk gesprek op terugkomen. Dat je je er niet prettig bij voelt, en of ze het dus niet meer wil doen.

En daarnaast blijf ik bij de mening dat als je in een relatie zo gedraagt, er ergens iets niet helemaal goed zit... maargoed dat is verder haar probleem en niet het jouwe!
Volgens mij is het een sleur... eerste grote liefde en kennen elkaar al heel lang. Ze zoekt die spanning weer op en heeft veel van haar jeugdjaren gemist.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 00:35

poes schreef:
Ik zou gelijk terug sms'en dat ik niet ga liegen als er naar gevraagd wordt, en dat ik dus beter van niks weet als ze dingen stiekem wil doen...
Ga ik volgende keer zeker doen.
Ik ga ook wel vaker met haar weg, met of zonder haar man maar dat vind hij altijd prima.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 01:02

Passionata schreef:
Volgens mij is het een sleur... eerste grote liefde en kennen elkaar al heel lang. Ze zoekt die spanning weer op en heeft veel van haar jeugdjaren gemist.

Dus al die afspraken met andere mannen zijn niet zo onschuldig? Het feit al dat ze je vraagt om alibi te zijn zou me dan al niet lekker zitten. Dat ze uit de sleur vandaan wil is begrijpelijk, maar ik zou er toch echt niet aan mee gaan werken als ze een scheve schaats wil rijden...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 01:25

Ik speel geen alibi. Als er gesms't word van "ik heb tegen X gezegd dat ik met jou wat ben gaan drinken maar ga met een vriend" is de reactie; "hoop dan maar dat X mij er nooit wat over vraagt :)"

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:25

Ik zou dit ook niet kunnen, ook niet voor goede vriendinnen, gelukkig heb ik vriendinnen die goudeerlijk zijn en die ik hier niet voor aan zou zien. Maar ik zou ook niet kunnen liegen tegen zo'n man/vriend, ik zou me dan zo schuldig voelen.
Bopvendien vind ik dat zij haar eigen verantwoordelijkheid moet nemen voor dat soort dingen, als zij uit wil gaan en feesten met anderen dan moet ze dit gewoon zelf met haar vriend bespreken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:29

Mij zouden ze nooit vragen als alibi, want ik ben zo'n ongelooflijke kwebbel, ik kan nooit iets geheim houden en al helemaal niet liegen. :D Ik ben daar niet geschikt voor.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:53

Passionata schreef:
Hoe zouden jullie dit oplossen zonder ruzie te krijgen ?

De allereerste keer al zeggen ´Nee, ik ken jouw man én jou en wil niet gebruikt worden.´

Het is vergelijkbaar met heling, met medeplichtigheid.
Ethisch niet verantwoord.
Wat zij doet is haar keuze, wat jij doet de jouwe en jij werkt nu mee aan het bedriegen van haar man, joúw verantwoordelijkheid.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:54

Mas schreef:
ik zou ook niet kunnen liegen tegen zo'n man/vriend, ik zou me dan zo schuldig voelen.

Terecht, want je bént dan ook schuldig. Dubbel schuldig: je liegt zelf en bent medeplichtig aan haar bedrog.

hc