Programma's zijn ineens allemaal .exe bestandtypen HELP!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DieL_Zor

Programma's zijn ineens allemaal .exe bestandtypen HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 21:51

HELP! |(

Ik heb net een programma geinstalleerd. Hiervoor moest ik een .exe bestandtype openen. Nou heb ik dus ergens op geklikt, waardoor al m'n programma's dat exe. bestandtype zijn geworden :?
Sommige programma's kan ik gelukkig nog wel openen (maar via een hele omweg: eigenschappen, standaardprogramma zoeken (die ook dan weer bij ál m'n programma's het standaardprogramma wordt)) Een aantal programma's kan ik nu niet meer openen aangezien ik daar het standaardprogramma niet van weet.

Wie o wie weet hoe ik de bestandstypen weer terug kan draaien of desnoods hoe ik de goede standaardprogramma's bij het juiste programma kan voegen zonder dat ik dat telkens weer moet veranderen???

Alvast bedankt, ik weet het echt niet meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:46

Programma's zijn sowieso .exe's... Waarschijnlijk is er niks veranderd, doet alles het nog gewoon, maar toont 'ie nu alleen de extensie terwijl dat eerst niet zo was (lees: programma's waren altijd al .exe, alleen stond .exe er standaard niet achter). Kun je onder "mapopties" instellen als ik het goed heb.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 08:25

Oké dankjewel voor je antwoord, bij mapopties kan ik alleen niks vinden :+

Als ik bijvoorbeeld photofiltre wil openen, moet ik nu eerst naar eigenschappen--bestandslocatie openen--standaardprogramma instellen.
Dan krijgen al m'n andere programma's ook photofiltre als standaardprogramma. Als ik nu dus Word wil openen, doet die dat ook in photofiltre (en krijg ik dus een foutmelding dat het niet geopend kan worden ;) )
Ik kan dus niet gewoon op het pictogram klikken aangezien alles telkens in hetzelfde programma wordt geopend.

Voor de duidelijk wat printscreens:
bureaublad
Photofiltre, eigenschappen
bureaublad na openenen photofiltre

Ik weet nu wel hoe ik het pictogram kan veranderen, maar het probleem zelf blijft
Ik heb trouwens windows Vista (misschien dat dat wat uitmaakt)

Anoniem

Re: Programma's zijn ineens allemaal .exe bestandtypen HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:53

Hmmm, ik deed 't ook maar op de gok, ik gebruik zelf geen Windows ;)

Maar het feit dat 'ie bijvoorbeeld Word probeert te openen in Photofiltre wijst er denk ik op dat je bij Photofiltre hebt aangegeven "dit type bestand (.exe dus) altijd openen in Photofiltre", terwijl .exe's dus op zichzelf staande programma's zijn... Geen idee hoe je dat fixt...

DieL_Zor

Re: Programma's zijn ineens allemaal .exe bestandtypen HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 18:16

Geeft niet hoor, proberen kan altijd :) dankje
Ik snap wel wat er fout is, maar dan nog de vraag hoe je het terug kunt draaien :P Heb het vanmiddag gevraagd aan een leraar van school, dus dat ga ik zo proberen. Hopelijk helpt het...

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 20:28

Ik wilde systeemherstel doen maar dat krijg ik dus ook niet geopend ;(