Afspraak niet nagekomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Afspraak niet nagekomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 18:45

ik weet niet waar ik dit zou moeten posten, maar als eerst even een inleiding
van wat er nou precies is gebeurt. Oja, ik wou dit er wel even bij melden. Ik heb natuurlijk naar deze lens
gezocht op internet, maar kon er niks over vinden, dus vertrouwde ik (domweg) op de adverteerder...

(Dit bericht het ik naar het beheer van marktplaats gestuurd)
Citaat:
Ik heb anderhalve week geleden een objectief besteld bij een adverteerder hier op marktplaats.
Van tevoren zijn er wel heel wat woorden gewisseld, want ik wou wel de juiste lens voor mijn digitale olympus.
Ik vroeg dus of die op mijn camera paste, en de adverteerder heeft duidelijk in de email gezet : "yes it will fit".
Nou kreeg ik vorige week de lens binnen en ik probeerde hem natuurlijk meteen uit..

Maar wat bleek nou? De lens paste helemaal niet op mijn camera!!! Ik heb een digitale spiegelreflex, en deze lens
is voor de analoge camera! De adverteerder heeft mij dus voorgelogen en ik heb al 3 mails de afgelopen week
gestuurd met erin dat ik mijn geld terug wil + TNT kosten en dat hij dan de lens terug krijgt, maar dus geen reactie
meer gekregen. Deze adverteerder bezit nog 250 andere advertenties hier op marktplaats en ik wil eigenlijk dit
gaan raporteren bij de politie, want ik ben nu mooi mijn geld kwijt ( €43-). Kunnen jullie mij vertellen wat ik hieraan
kan doen?

Als reactie van marktplaats heb ik gekregen dat ik het best juridisch advies te zoeken gezien de situatie.

Maar mijn vraag is dus aan jullie, wat zouden jullie doen in deze situatie? Ben nou mooi wel €43- te kort, en ik vind
dat best wel veel! Hoop dat iemand me kan helpen, want dit geld was dus bedoeld voor een lens die wél op mijn
camera zou passen...

Bedankt voor het lezen!
Renee

Schuur_

Re: Afspraak niet nagekomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:52

Tja, zo te lezen heb je het via een louche persoon gekocht (blijkt ook al uit de engelse reactie, daar moet je altijd mee oppassen hoewel er soms ook goede tussenzitten)
ga naar de politie, leg je verhaal uit en hoop dat ze er iets aan kunnen doen. En 43 euro is ook niet het einde van de wereld hoor ;)
Succes!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:56

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 20:03

alja schreef:
op http://www.kopersbelangen.nl helpen ze je heel goed :)

Hartstikke bedankt! Ik ga me daar zo registreren en even een bericht posten! Dankjewel!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:44

"It will fit". Past 'ie echt niet dan? Of doet alleen je autofocus het niet? Als ik een Canon FD-lens (voor analoge SLR zonder autofocus) aanbied op Marktplaats, kan ik ook rustig zeggen dat 'ie op een 400D past. Want dat doet 'ie ook inderdaad.

Verder vind ik dat je wel al twijfels had moeten krijgen bij het bedrag. Je vindt echt voor 43 euro geen objectieven voor digitale spiegelreflexcamera's. Laat dat een les zijn voor de volgende keer...

Voor nu zeg ik: gewoon lens weer op Marktplaats zetten en doorverkopen...

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:04

vind het ook een beetje overdreven om hiervoor naar de politie te gaan.... ik snap dat je je belazerd voeld maar ja zo gaat dat met internet aankopen... ik ga dus met Nouks mee....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:09

Ben bang dat je hier niet zoveel aan kunt doen. Tenzij dat 'kopersbelangen' je goed kan helpen. Ik ken dat zelf niet. In ieder geval zal de politie hier niets mee doen. Die zal echt niet optreden bij iedere miskoop. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 00:12

Nouks schreef:
"It will fit". Past 'ie echt niet dan? Of doet alleen je autofocus het niet? Als ik een Canon FD-lens (voor analoge SLR zonder autofocus) aanbied op Marktplaats, kan ik ook rustig zeggen dat 'ie op een 400D past. Want dat doet 'ie ook inderdaad.

Verder vind ik dat je wel al twijfels had moeten krijgen bij het bedrag. Je vindt echt voor 43 euro geen objectieven voor digitale spiegelreflexcamera's. Laat dat een les zijn voor de volgende keer...

Voor nu zeg ik: gewoon lens weer op Marktplaats zetten en doorverkopen...

Ik heb duidelijk mijn merk gezegt: DIGITALE olympus E500, en toen antwoorde hij dus met : Yes it will fit.
Dan ga je er van uit dat de adverteerder wel weet wat die zegt. Maar schijnbaar ben ik gewoon zwaar belazerd.
Voor sommige lijkt 43 euro niet veel maar het gaat om het princiepe dat ik belazerd ben en met een lens zit die
ik waarschijnlijk niet eens meer kwijt kan raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:39

Je geeft geen antwoord. Die meneer heeft gewoon geleverd tegen een bedrag dat ik helemaal niet raar vind voor een oud objectief. Maar nogmaals, past de lens überhaupt niet op de body of functioneert 'ie gewoon niet zoals je had verwacht?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 10:06

Nouks schreef:
Je geeft geen antwoord. Die meneer heeft gewoon geleverd tegen een bedrag dat ik helemaal niet raar vind voor een oud objectief. Maar nogmaals, past de lens überhaupt niet op de body of functioneert 'ie gewoon niet zoals je had verwacht?

Hij past helemaal niet op mijn body, anders zou ik er totaal geen probleem van maken. Hij zei dat die paste en daar ging ik vanuit. En dat is dus niet het geval ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:55

Ok, als de lens inderdaad niet past, heeft de verkoper je inderdaad informatie gegeven die niet klopt. Maar dan nog gaat het om een erg banketstaaf bedrag en wil dat niet zeggen dat de verkoper dat met opzet heeft gedaan... Ik vraag me echt af of je hier iets tegen kunt beginnen.

Heb je al reactie van Marktplaats?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:59

maar.. hoor jij als koper niet te weten wat wel of niet op je camera past? kijk.. als die lens nou kapot was, of een heel ander merk dan aangeboden, dan ben je belazerd.
maar het gaat hier niet om een verkoper in de winkel.
je kunt dus ( in mijn ogen) niet verwachten dat de verkoper precies weet wat wel of niet op je camera past.
als je 100% zekerheid wil of iets wel of niet op je camera past, zelf onderzoek doen of naar een professionele winkel.
wil je dit niet, maar heb je de kennis niet? tjah.. dan kun je dit doort zaken verwachten natuurlijk :=

misschien wat cru, maar vind dit wel een beetje te eigen schuld

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:41

Daar ben ik het niet mee eens Lowara, dan had de verkoper gewoon moeten vermelden dat hij/zij niet wist of het op de body zou passen.
Dan had de TS het zelf nog even uit kunnen zoeken, maar nu geeft hij haar gewoon verkeerde informatie, in feite licht de verkoper haar dus op.

En het maakt toch niet uit of het om 2, 43, of 600 euro gaat. Het zou gewoon niet moeten gebeuren, het is niet minder erg omdat het een relatief 'klein' bedrag is. En wie weet is het voor de TS wél een groot bedrag

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:45

@Nouks, in de beginpost staat dat Marktplaats heeft gereageerd ;)

@TS: Heb je een rechtsbijstandverzekering? Neem eens contact met hen op :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:50

Ah, oeps :+

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:00

Waarom koop je via marktplaats? Om goedkoper uit te zijn anders ging je wel naar een zaak waar dit soort producten worden verkocht. Dan vind ik dat je ook moet incalculeren dat je wel eens iemand kan treffen die er weinig verstand van heeft, of gewoon geld wil hebben. Een engels sprekend persoon? Dan had je zelf ook kunnen bedenken dat dit wel eens niet zo professioneel zou kunnen zijn. Zeker voor dat bedrag. Naar de politie gaan zou ik niet doen, een les voor de volgende keer.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:01

Ik denk ook niet dat de politie hier iets aandoet, de politie treed niet op bij elke miskoop, en al helemaal niet bij een bedrag van €43,-. Ik zou als ik jou was even op die site kijken, anders zou ik ook niet weten wat je ermee aan zou moeten.
Maar is het niet zo dat je ook bepaalde maten moet doorgeven van de lens behalve alleen het merk? Ik heb er niet zoveel verstand van maar dat lijkt mij wel logische.. of zijn de maten ook doorgegeven?
Ik zou de lens nu gewoon weer op internet doorverkopen zodat je er misschien toch vanaf komt.
Succes ermee

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:06

De politie kan er niet eens iets aan doen want het is civiel (burger-burger) Wat wel kan is dat ze een melding maken in het systeem en als ze dan veel dezelfde zaken (meer dan 7) tegen de "verkoper" hebben, kan er overleg gepleegd worden met justitie. Maar zo 1 op 1 gaat dat helaas niet!

Ik zou het wel doormelden op marktplaats! Hoop voor je dat je toch nog iets hoort van de verkoper maar ik vrees van niet

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:13

Dat is het risico van marktplaats in mijn ogen.

Ik heb ook verschillende dingen via marktplaats of bokt en dan kan het wel eens het verkeerde zijn.
Zo had ik laatst een bit gekocht, het zou een 13.5 zijn maar het bleek een 11.5..
Zo nog wel meer dingen helaas, maar dat is het risico van bokt en marktplaats.
Tot nu toe altjd wel redelijk mazzel gehad, dingen altijd in goede staat ontvangen maar het kan gebeuren dat het eens fout gaat.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:10

Of je je geld ooit nog terugziet betwijfel ik.
Heb je inmiddels al wel kunnen achterhalen wat je lensmaat (staat op body) is?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 17:30

_Micha_ schreef:
Daar ben ik het niet mee eens Lowara, dan had de verkoper gewoon moeten vermelden dat hij/zij niet wist of het op de body zou passen.
Dan had de TS het zelf nog even uit kunnen zoeken, maar nu geeft hij haar gewoon verkeerde informatie, in feite licht de verkoper haar dus op.

En het maakt toch niet uit of het om 2, 43, of 600 euro gaat. Het zou gewoon niet moeten gebeuren, het is niet minder erg omdat het een relatief 'klein' bedrag is. En wie weet is het voor de TS wél een groot bedrag

Dit is presies wat ik bedoel! Want ik heb wel naar die lens gezocht op internet maar kon er niks over vinden, vandaar ook dat ik vroeg of die paste en hij zei dus "yes it will fit" ofwel hij is er zeker van. Heb duidelijk vermeld dat ik een digitale camera heb, en als Eerlijke verkoper zijnde had je dan moeten zeggen dat je het niet wist, of dat die niet paste, en het gaat me ook niet zozeer om het bedrag, maar ik vind het wel veel, gezien ik maar 1 dag in de week kan werken. Ik ben gewoon opgelicht en wil dat het rechtgezet word

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 17:31

Elaine schreef:
@Nouks, in de beginpost staat dat Marktplaats heeft gereageerd ;)

@TS: Heb je een rechtsbijstandverzekering? Neem eens contact met hen op :j

Mijn ouders hebben wel een rechtsbijstandverzekering?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 17:32

Less schreef:
Waarom koop je via marktplaats? Om goedkoper uit te zijn anders ging je wel naar een zaak waar dit soort producten worden verkocht. Dan vind ik dat je ook moet incalculeren dat je wel eens iemand kan treffen die er weinig verstand van heeft, of gewoon geld wil hebben. Een engels sprekend persoon? Dan had je zelf ook kunnen bedenken dat dit wel eens niet zo professioneel zou kunnen zijn. Zeker voor dat bedrag. Naar de politie gaan zou ik niet doen, een les voor de volgende keer.

De betreffende persoon heeft 250 advertenties op marktplaats, dan ga ik er wel van uit dat die een beetje verstand heeft van de dingen die hij verkoopt.... Ik heb nou eenmaal niet veel geld te makken, ik ben een student en werk 1 dag in de week, dan kan ik niet een lens van 800 euro gaan kopen :P

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:33

Ik zou de verkeerde lens gewoon weer te koop zetten en op zoek gaan naar een lens die wel past. Ik zou me dan wél vantevoren vergewissen welke lenzen er op mijn camera passen en welke niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 17:34

Moelie schreef:
Ik denk ook niet dat de politie hier iets aandoet, de politie treed niet op bij elke miskoop, en al helemaal niet bij een bedrag van €43,-. Ik zou als ik jou was even op die site kijken, anders zou ik ook niet weten wat je ermee aan zou moeten.
Maar is het niet zo dat je ook bepaalde maten moet doorgeven van de lens behalve alleen het merk? Ik heb er niet zoveel verstand van maar dat lijkt mij wel logische.. of zijn de maten ook doorgegeven?
Ik zou de lens nu gewoon weer op internet doorverkopen zodat je er misschien toch vanaf komt.
Succes ermee

De maten doen er niet toe het was een Sigma Olympus 28-70mm F3.5 lens, dit stond dus ook in de advertentie. Als het om een analoge lens gaat zetten de Normale mensen er OM bij als ik het goed heb