Architect wat kan je verwachten aan salaris?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Architect wat kan je verwachten aan salaris?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 15:21

Hallo,

Ik wist al heel snel dat ik architect wil worden, zit nu op het MBO - Bouwkunde, hierna dus HBO dan de academie :)

Maar goed, ik was me behoorlijk aan het afvragen wat ik nou eigenlijk kan gaan verwachten op het gebied van salaris. Heb op internet zitten zoeken, maar kreeg daar veel verschillende salarissen, en raakte dus nog meer in de war haha.

Ik vind de opleiding hardstikke leuk, en doe het ook echt met plezier :) Het gaat me niet om of ik nou heel veel ga verdienen of dat het gewoon "normaal" is. Het is dus zeker niet zo dat mogt het tegenvallen, ik er ineens mee kap ;)

-> Wat verdient een architect die net klaar is met universiteit/academie, dus zeer weinig tot geen ervaring heeft enkel wat is opgedaan tijdens de studie?
-> Wat verdient een architect die in loondienst is bij een architectenbureau met zo'n 10 jaar ervaring?
-> Wat verdient een architect die (net) een eigen architectenbureau heeft en zo'n 10 jaar ervaring?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Marinke

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:55

Hé, ik wil ook Architect worden, dus ik kijk even mee!

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:25

Wat een architect verdient... Geen idee! Maar net afgestudeerden aan de universiteit die als rijksambtenaar gaan werken starten meestal op schaal 10/11 BBRA. Die BBRA loonschaal kun je ff via google bekijken, dan heb je een idee van een brutosalaris. Lonen in het bedrijfsleven liggen vaak wat hoger, maar bieden ook wat minder zekerheid. Een ding is zeker, met een goede opleiding ga je in elk geval niet weinig verdienen...