stage/ werk dilemma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vivalavida_

stage/ werk dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:35

Het zit zo:

Sinds begin april loop ik stage bij een bungalowpark, verder werk ik op mijn vrije dagen bij mijn eigen werk op een jachthaven/camping.
Nu ik meemaak hoe het op een ander bedrijf eraan toe gaat vind ik het steeds minder leuk op mijn eigen werk.
Voordat ik aan mijn stage begon heb ik op mijn werk verteld dat ik vanaf halverwege juni fulltime beschikbaar ben (ik heb op mijn werk verder geen vast contract oid.)
Nu is het zo dat ik het op mijn stage heel erg naar mijn zin heb, en hun tevreden zijn over mij *D. Nu hebben ze mij gevraagt om daar na mijn stageperiode te blijven werken, iets wat mij heel erg leuk lijkt.
Maar er zitten ook nadelen aan: Voor deze stage zit ik ver van huis en moet dus iedere keer als ik naar huis ga reiskosten betalen (zo'n 10euro enkele reis),
voor mij is het onzeker of ik na de zomerperiode nog daar kan blijven werken, iets waarvan ik op mijn werk wel zekerheid heb.

Als ik de belofte op mijn werk niet had gedaan om daar te komen werken fulltime was de keuze voor mij heel makkelijk geweest, ik ben wel toe aan een nieuwe uitdaging met wie weet mogelijkheden voor na mijn opleiding.
Maar nu, moet ik zomaar mijn werk laten stikken om deze nieuwe uitdaging aan te gaan?
Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

Inguhh

Re: stage/ werk dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:48

Ik zou dan voor je stage gaan. Je zegt wel dat je op je werk de 'zekerheid' hebt dat je daar fulltime aan de slag kan, maar je zegt ook dat je geen contract hebt, en zonder contract kunnen ze morgen zeggen dat je niet meer terug hoeft te komen, en dan kan je niks meer. Zeker op een jachthaven/camping is het nog onzeker wat de crisis gaat doen, dus ik denk niet dat je van 'zekerheid' kan spreken.

Verder vind ik (persoonlijk) het plezier op mijn werk heel erg belangrijk. En kan je niet met je stagebedrijf overleggen of ze mogelijkheden hebben om jou fulltime aan te nemen? Je kan ze daar toch gewoon je probleem voorleggen, je wil graag komen werken, maar op je werk heb je meer zekerheid, kunnen zij die ook bieden. Dan weet je meteen waar je aan toe bent, en zij ook.

Ik vind trouwens ook dat je zeker wel je werk kan laten 'stikken' zoals jij dat noemt. Het is erg slecht van een organisatie om iemand aan te nemen zonder contract. Verder kan je toch gewoon uitleggen dat je een andere uitdaging hebt gevonden, het bedrijf verwacht echt niet dat je de rest van je leven daar blijft werken. Natuurlijk zullen ze het jammer vinden, maar ze hebben toch nog genoeg tijd om iemand anders te vinden?

Nou veel succes in ieder geval met je keus :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:55

Ik zou ook voor de stageplek gaan, als je daar vast aan de slag gaat kun je misschien wel praten over een vergoeding in de reiskosten?
Qua zekerheid ga ik met voorgaande reactie mee, echte zekerheid heb je zonder vast contract ook niet. Je hebt wel gezegd fulltime aan het werk te kunnen, maar je hebt geen vast contract en bent dus eigenlijk niets verplicht. Bovendien geef je aan het erg naar je zin te hebben op je stage en voor mij zelf zou dat een doorslaggevende reden zijn om daar voor te gaan.
Je brengt tenslotte een behoorlijke tijd door op je werk en als je het dan niet naar je zin hebt wordt dat wel heel moeilijk.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:05

ik zeg ook: stageplek. plezier in je werk is idd een van de belangrijkste dingen die er is. je zit vaker thuis dan op je werk (als je fulltime werkt) dus de sfeer, collega's en het werk zelf moeten je wel goed liggen.
daarnaast kan je op een ander bedrijf weer nieuwe ervaringen opdoen, waar je in je latere leven misschien wel een hoop aan zou kunnen hebben.. lang bij hetzelfde bedrijf blijven terwijl je er niets meer leert is naar mijn mening nooit zo'n goed idee...

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:01

Als je het nu aangeeft bij je huidige werkplek, is dat 2 maanden van tevoren. Dat is een hele nette opzegtermijn, zeker als je geen contract hebt want wettelijk gezien mag je dan bij wijze van spreken morgen opstappen. Dat doe je natuurlijk niet, maar ik vind het dus echt niet asociaal om nu aan te geven dat je over 2 maanden toch niet beschikbaar zult zijn.

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 20:09

Ik ga morgen proberen of er tijd is voor een gesprekje met me baas, Ik wil gaan proberen om beide dingen met elkaar te gaan combineren.

Bedankt voor jullie reacties, hierdoor ben ik wel meer gaan inzien hoe de situatie op mijn werk is (geen vast contract ed.)