Abbo telefoon -> prepaidkaart -> geen ontvangst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Abbo telefoon -> prepaidkaart -> geen ontvangst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 19:20

Vage titel, ik weet het :D
Ik heb mijn Vodafone abbo opgezegd, en mijn sim is nu dus geblokkeerd. De telefoon (Samsung U600) is inmiddels simlock vrij denk ik. Ik heb er nu een Prepaidkaart in van vodafone, van mijn vriend. Het gaat om een ongebruikte sim, die bij een Sumsung hoort, die hij vorig jaar in Juli heeft gekocht. Mijn telefoon heeft de kaart zonder problemen geaccepteerd, vandaar dat ik denk dat hij simlock vrij is. (Ik heb de telefoon ook al 2 jaar) Maar... Ik heb geen ontvangst? :\ Met mijn oude simkaart heb ik wel ontvangst, en mijn vriend heeft met zijn vofafonetelefoon ook gewoon ontvangst (wel minder dan ik met de abbo kaart. Ik 4 streepjes, hij 1 streepje) Maar met de prepaidkaart in mijn telefoon heb ik dus niets. Help? Ik heb al geprobeerd om het op te zoeken op de site van Vodafone, maar de home is uit de lucht, en de andere pagina's laden niet. Hoe kan dit? Moet ik de kaart ergens aanmelden voordat ik hem kan gebruiken ofzo?

Bienotje

Re: Abbo telefoon -> prepaidkaart -> geen ontvangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:22

Telefoons worden sowieso niet vanzelf simlock-vrij. En begrijp ik nu goed dat de vodafone kaart in het vodafone toestel van je vriend het wel doet?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 15:53

Dat begrijp je verkeerd ;) De kaart was ongebruikt, omdat mijn vriend vorig jaar een aantal keer een nieuwe telefoon heeft gekocht, maar hij heeft toen zijn oude kaart er steeds in gedaan. Hij had dus gewoon ontvangst met een andere vodafoneprepaidkaart op dezelfde plek.

Ik ben er vandaag mee naar een vodafonewinkel geweest. De telefoon is wel simlockvrij, maar de kaart was verlopen. Meneer kon op 1 of andere manier zien dat de kaart echt ongebruikt was, dus heb ik een nieuwe gekregen :) Probleem was dus wel een verlopen kaart. :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:33

je kaart kan idd verlopen als je niet 1 keer in de 3 maanden belt of smst of opwaardeert daar zal het dan waarschijnlyk aangelegen hebben