Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Hermelijn schreef:Dat zou niet het eerste zijn wat in mij op komt, als ik dit zo lees. Heeft hij zelf hulp of heeft hij er verder geen last van?
Chiqa schreef:Nee zie geen kenmerken van narcisme, die vragen namelijk geen goedkeuring over hun uiterlijk, zij vinden zichzelf namelijk geweldig.
Zou hier mee naar een psycholoog stappen als ik jou vriend was, ik zou het geen dag met zo'n persoon uit kunnen houden.
Ken toevallig een paar mensen met een narcistische persoonlijkheid, geen leuke mensen!
kitbits schreef:Wat het ook is het is een foute man. De trekken die jij beschrijft zijn wel degelijk narcistisch. Ik zou dit contact maar verbreken, hoe moeilijk dit ook is.
Hier kun je geen gezonde relatie op bouwen. Narcisten hebben zelden last van hun geweten en dus ook geen last van hun stoornis.
Narcisten zullen naar de buitenwereld toe zelden goedkeuring over hun uiterlijk vragen, maar naar hun partner wel! Het zijn in feite zeer onzekere mensen!
katiavl schreef:Ja ze willen dat horen, maar doen dat niet door bevesteging. Juist door zichzelf te verheerlijke krijgen ze dat.
Verder is het niet slim om dat op bokt te vragen, en voor degene die een narcisme stikker op plakken ook niet. Doe dat niet vanuit een kort verhaaltje van iemand anders.
katiavl schreef:Dan nog zie je het niet in de context en kan je niet bepalen dat het kenmerken zijn. Dus dan ben je er ook niks mee.
Voor je van kenmeren kan spreken zijn er interviews en persoonlijkheidsvraaglijsten nodig.
Wat ga je dan doen als iemand zegt ja het zijn kenmerken ga jij je gedrag ernaar sturen, een slecht idee dus. Zeker als je al vermoeden hebt.