Koninginnedag in het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 15:31

Hey mede Bokkers,

Ik woon nu al een paar jaar in het buitenland (Oslo, Noorwegen) en ieder jaar organiseren de Nederlanders hier iets leuks voor Koninginnedag. We verkleden ons totaal in het oranje, hebben het Wilhelmus als ringtone en zo. Nu doen we al een paar jaar het zelfde – oranje kleding, Heineken toeters, Brulshirts, oranje haarspelden ed.

Ik hoop dit jaar iets anders te doen, wel gewoon verkleden en zo, maar er iets bij, iets extra! :P

Weet iemand hier op Bokt iets leuks om te bakken of mee te nemen? Oranje bitter is geen goed idee op school en oranje vlaai is hier niet te krijgen. Zijn er dus ideeën met eten of andere leuke dingen?

Ik ben dus op zoek naar inspiratie, naast het verkleden willen we wel eens iets meer doen! *D

Suzanne

ZzzeiN

Re: Koninginnedag in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:34

Sinaasappel gevecht :+ nee even serieus.
Kan je niet zelf iets oranjes bereiden?

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 15:37

Dat zou ik graag doen maar ik weet eigelijk niets! Ik kan moeilijk bitterballen gaan staan frituren op school, en ook haringen en krokketen is het niet! Ik heb geen idee hoe je lekkere oranje tompoezen maakt, maar ik moet meer dan een uur reizen met het OV, dus dat is het mischien ook niet....grrrr Moeilijk!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:13

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 16:36

Tompoesen zijn erg lekker, maak ik denk niet dat ik ze mee kan nemen naar school. Ik reis meet dan een uur met het openbaar vervoer, en dat is vaak wat trekken-duwen om binnen te komen. Ik ben bang dat tompoezen nogal geplet zouden worden!