Hoe bedrijf zo ver krijgen je af te melden bij BKR?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Hoe bedrijf zo ver krijgen je af te melden bij BKR?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 14:36

Mijn vriend heeft ooit, 100 jaar geleden, eens iets geleend bij Comfort Card. (I know... zo stom)

Nu had hij dit niet goed afgelost en is er een negatieve BKR notering ontstaan...
Ik weet dat een BKR notering 5 jaar blijft staan, dus mijn vraag ligt iets genuanceerder.

Op zijn BKR uittreksel staat nu bij dit krediet vermeld dat er een achterstand is en geen einddatum.

Wij hebben echter dit krediet compleet afgelost.
Toegegeven, dit was nog niet lang geleden, maar als ik Comfort Card bel hierover dan zeggen ze dat het allemaal automatisch aan het BKR wordt doorgegeven. Ik heb er niet zo'n vertrouwen in. Sommige bedrijven zijn enorm laks in dit soort dingen heb ik weleens gehoord.

Het is namelijk voor een andere financieringsaanvraag van belang dat er een herstelmelding wordt gedaan door Comfort Card. Dus ik zit hier nogal op te wachten.

Vroeg me af of andere bokkers ervaring hebben met dit soort gevallen en of er misschien tips zijn om te forceren dat zo'n bedrijf een BKR mutatie doorgeeft?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:43

Heeft hij zijn comfort card ook afgezegd??
In principe krijg je ook een soort creditcard bij hun als je een keer een lening afsluit.
Ookal krijg je dan geen fysieke kaart dan kan je daar wel gebruik van maken.
Hij moet dus wel even goed uitzoeken of er nog iets van krediet openstaat waar hij gebruik van kan maken en dit opzeggen.

Verder heb je verschillende soorten noteringen bijv. wanbetaler of dat je wel netjes alles betaald hebt (meestal is dat niet zo'n punt voor een hypotheek).

Nuage

Re: Hoe bedrijf zo ver krijgen je af te melden bij BKR?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 14:49

Omdat hij een achterstand had is het krediet zelf al jaren geleden opgeheven. Hij kon alleen nog maar aflossen.

Ik heb het over een echte negatieve notering. Wanbetaler dus.
Die melding zal ook zeker blijven staan, dat weet ik.
Wat ik wil is dat ze de melding "achterstand" vervangen door "herstel" en een einddatum doorgeven.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:00

Pressiemiddel, aangetekende brief versturen met de melding dat het nog niet is doorgegeven en aangeven voor wanneer ze dat gedaan moeten hebben. Controle door nieuwe aanvraag rapport/uitreksel BKR.

Of je voor dit alles door moet gaan naar rechtsbijstand vraag ik me af.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:02

http://www.bkr.nl/MeestGesteldeVragen.aspx?pid=77

Wanneer zij geen melding maken, kan je je zaak voorleggen aan de geschillencommissie.

Gekopieerd van BKR site
Bent u van mening dat de gegevens die u heb ingezien onjuist zijn? Dan kunt een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld of bij BKR. Uw gegevens worden gewijzigd als deze inderdaad onjuist zijn. Wij kunnen uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld.

Als het conflict blijft bestaan, kunt u uw zaak voorleggen aan de Geschillencommissie BKR. Komt de Geschillencommissie tot een uitspraak dan is deze bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak. Voor meer informatie over het indienen van uw bezwaar kunt u terecht bij de afdeling Inlichtingen & Inzage van BKR, postbus 6080, 4000 HB, Tiel. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 - 257 84 35 (€ 0,15 per minuut).

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:03

Einddatum en herstel is iets anders. Einddatum komt idd automatisch na laatste betaling, maar laat soms lang op zich wachten, helaas komt 6 maanden nog wel eens voor. Herstelcode is om aan te geven dat er een korte, kleine achterstand is geweest, maar dat die is ingehaald en de relatie tussen klant en bedrijf blijft bestaan. Aangezien ze het krediet hebben stopgezet hoef je geen Herstelcode te verwachten.

Nuage

Re: Hoe bedrijf zo ver krijgen je af te melden bij BKR?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 15:07

Oké batje, goed om te weten. Dan wil ik dus dat ze een einddatum doorgeven.

Bedankt voor de info iedereen! Wordt weer een heel gedoe vrees ik..