Juridisch gezien: Annuleringskosten peterlanghout vakantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Juridisch gezien: Annuleringskosten peterlanghout vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 11:46

Denk je leuk een vakantie te boeken naar disneyland, lekker een weekendje weg met peterlanghout...
Word je inneens opgebelt door een vreselijk onbeschofte medewerkster van de betreffende maatschappij.
We hadden namelijk (perongeluk) dubbel geboekt volgens haar.

Dit even uitgelegt, wilde ze niet mee akkoord gaan, moesten we gewoon betalen...
Ze werd steeds bozer, en bozer en zelfs kwaad... Ze nam op den duur zelfs woorden in de mond die je je ergste vijand nog niet toewenst... :n

Wij hebben een klacht ingedient tegen deze vrouw én onze vakantie geannuleerd.
De volgende dag werden we weer gebeld door deze vrouw die wéér onbeschoft was, ditmaal of wij het normaal vonden om zómaar een klacht in te dienen tegen haar. >;)

2 weken later krijg ik weer een bericht, of ik wil betalen...
Weer even duidelijk gemaakt dat we niet mee willen vanwege bovenstaande redenen, krijgen we inneens een rekening van 320,- aan annuleringskosten... :(

Wie weet wat hier mijn rechten in zijn?
Laatst bijgewerkt door Equidea op 20-04-09 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Re: Jrudisch gezien: Annuleringskosten peterlanghout vakantie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:49

jee, wat vervelend allemaal.
willen jullie nu helemaal niet meer op vakantie, of gaat het om die ene annulering.

volgens mij is Peter Langhout wel bij SGR aangesloten, misschien heb je daar wat aan?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:51

Heb je rechtsbijstand? Bellen maar , en anders je even lid maken bij een consumentenbond. Dit zijn het soort zaken waar bedrijven nie mee willen te koop lopen, dreig dus om dingen aan de grote klok te hangen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 11:52

juval schreef:
willen jullie nu helemaal niet meer op vakantie, of gaat het om die ene annulering.

volgens mij is Peter Langhout wel bij SGR aangesloten, misschien heb je daar wat aan?

We hebben inmiddels bij een andere maatschappij een soortgelijke vakantie geboekt.
En gezien dit niet mijn eerste nadelige ervaring is met peterlanghout, was ik het gewoon zat, ik wil gewoon als klant behandeld worden en niet als oud vuil... :n

Wat kan de sgr precies voor mij betekenen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:54

jemig wat klantonvriendelijk zeg.
kan je verder niet helpen maar vind het goed dat je het er niet bij laat zitten..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:56

Ik zou inderdaad de rechtsbijstand erop zetten.. Wat een lekker stelletje aso's zeg.. Bah, je hoort het wel vaker dat het een stel aso's zijn daar, blijkt maar weer..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:57

Bij mij komt de vraag op, los verder van de rest, ís er dubbel geboekt en hoe kan dat gebeuren?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:57

En waarom zou jij betalen voor annuleringskosten, terwijl zij jou verzoeken om een andere datum te kiezen?? Geloof niet helemaal dat dat pluis is zeg maar..

Edit, ik begreep het verkeerd, ik dacht dat zij een dubbele boeking hadden, jullie hebben zelf 2x geboekt..
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 20-04-09 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:58

Ja in principe ga je accoord met de voorwaarden als je boekt, ook tav annuleringsverzekering. Wat me wel opvalt is dat je het zelf niet wist dat je dubbel hebt geboekt. Heb je daar een ontvangstbewijs van gekregen? Of nee kunnen hun dat overleggen? Ik zou ze bellen dat ik eerst bewijs wil dat ik daadwerkelijk dubbel heb geboekt. En dat aso viswijf direct nog een klacht indienen is ze helemaal gek geworden?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:59

Het is ook iedere keer weer raak met deze maatschappij he... zelfs meerdere malen in verschillende programma's op tv geweest ivm onjuiste behandeling.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 12:01

Sammie schreef:
Bij mij komt de vraag op, los verder van de rest, ís er dubbel geboekt en hoe kan dat gebeuren?

Waarschijnlijk is er iets fout gegaan bij het verzenden van de boeking, heb het idee dat ik perongeluk 2 keer op verzenden heb gelikt.
We hebben nogal langzaam internet en ik ben wel eens ongeduldig. Maar dit lijkt me iets heel simpels en geen doodzonde, dat je ook terug kunt vinden in de tijdstip van het boeken...

poes

Re: Juridisch gezien: Annuleringskosten peterlanghout vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:01

Nou idd, dat mag geen probleem zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:05

Equidea schreef:
juval schreef:

We hebben inmiddels bij een andere maatschappij een soortgelijke vakantie geboekt.
En gezien dit niet mijn eerste nadelige ervaring is met peterlanghout, was ik het gewoon zat, ik wil gewoon als klant behandeld worden en niet als oud vuil... :n

Wat kan de sgr precies voor mij betekenen?

ik heb even op de site van sgr gekeken, maar die doen niet aan klachtenafhandeling, dus daar heb je niets aan. Zij garanderen alleen de reissom als het bedrijf failliet zou gaan ed.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:24

Je kunt bij PL een annuleringsverzekering afsluiten, heb je dat gedaan? (waarschijnlijk niet, maar toch even checken)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:27

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:33

Peter Langhout is lid van de ANVR. En dat betekent dat je bij klachten terecht kan bij de Geschillencommissie Reizen.

Kijk op de website van de ANVR voor meer informatie. Doe alles schriftelijk en noteer de data en tijdstippen van jullie telefoongesprekken en de naam van de onbeschofte medewerkster.
Zoek tevens contact op met de manager van de afdeling (bel naar PL en vraag naar de manager. Waarom? Omdat ik een klacht wil bespreken over jullie dienstverlening.
Zeg wat er aan de hand is en dat je schriftelijk de klacht gaan indienen bij de geschillencommissie. Maar stel hem wel op de hoogte!

PS: indien je annuleert met annuleringsverzekering krijg je alleen je geld terug bij bepaalde voorwaarden
(ziekte of overlijden van jou of je reispartner, 1e graads familie etc.).
De reden van jullie annulatie is geen geldige reden volgens de ANVR voorwaarden, echter kan dit nu wel meegenomen in de klachtenafhandeling.
Je had beter eerst met de manager kunnen overleggen dat je wilde gaan annuleren en de rede van annulatie.

Succes!
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 20-04-09 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:42

Ik dacht dat Peter Langhout al jaren failliet was? Of zijn ze opgestaan uit de dood?

Als je een rechtsbijstand hebt, dan kun je hen inschakelen. Het heeft geen nut om nu rechtsbijstandsverzekering af te sluiten voor lopende gevallen, die vallen daar niet meer onder.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:45

Peter langhout gaat 1x per 3/5 jaar falliet en dan komt er weer een geld schieter die ze weer tot leven wekt!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:59

Wil toch even reageren want er zijn een paar dingen die ik niet helemaal snap.

Er is dubbel geboekt, dat kan een foutje zijn geweest en dient denk ik door hun opgelost te worden. Maar de eerste boeking heb je ook geannuleerd?
Als dat zo is zul je daar gewoon annuleringskosten over moeten betalen. Het lijkt mij namelijk dat ze wel de fout op kunnen lossen van het dubbel boeken zodat alleen de eerste (en echte) reservering blijft staan. Als je deze dan ook annuleerd lijkt het mij dat je daarover gewoon annuleringskosten moet betalen. 320 euro is dan misschien wel een erg groot bedrag.

Verdere tips zijn hier al wel gegeven en ik denk ook dat je niet verder met deze medewerkster moet communiceren zolang je een klacht tegen haar hebt lopen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:55

equidea, hoe staat het er inmiddels voor?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:12

ANVR stelt verplicht dat je de klacht schriftelijk indient bij de Geschillencommissie Reizen binnen 2 maanden na het boeken. De Geschillencommisie is daarna verplicht om binnen 3 maanden na de klacht te reageren.

Maar het bekende zinnetje blijkt vaak te kloppen: in je recht staan en je recht ook daadwerkelijk krijgen is een groot verschil.

Heb je een reisverzekering/annuleringsverzekering afgesloten?