ik kan langzaamaan wel janken,gillen,hysterisch worden....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

ik kan langzaamaan wel janken,gillen,hysterisch worden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 10:13

nav dit topic: [STW] ik word hier zoooo moedeloos van...*zucht* is er een vervolg...
een heel vervelend en irritant vervolg.
ik ben per 1 april verhuisd naar een andere stad,ik heb dit netjes doorgegeven en m'n uitkering liep op dat moment nog bij het jongerenloket waar ik de uitkering aangevraagd heb.
dit heb ik ook zwart op wit staan in een brief die ik van SoZaWe terug heb gekregen.
allemaal heel erg netjes dus,en ik verwachtte dus ook dat mijn uitkering rond zou zijn begin april,ik iig geld zou hebben voor een bepaalde belangrijke zaken EN dat de uitkering dan overgeheveld kon worden naar m'n woonplaats nu.

aangezien mijn post nog niet is doorgestuurd vanuit m'n vorige adres en ik dus nog steeds geen geld op m'n rekening had staan(bezig vanaf 6 januari!!) heb ik de dame van het jongerenloket gebeld hoe het er nu voorstaat.
m'n aanvraag is afgewezen,omdat ik volgens die dame papieren niet heb ingeleverd.
dit heb ik WEL gedaan,persoonlijk afgeleverd zelfs,en ik heb een ontvangstbevestiging van het kantoor.
dit heb ik ook tegen desbetreffende dame verteld,dat klopte ook zei ze,maar ze gaf daar verder geen reactie op.
mevrouw heeft het afgewezen,punt uit.
terwijl ik zwart op wit heb staan dat zij het onder behandeling heeft etc.

ik ben inmiddels 29,5 week zwanger,en t zou bijzonder prettig zijn als ik nu toch wat dingetjes voor de kleine aan kan gaan schaffen,en mijn oplopende rekeningen kan betalen.
moet je echt "niet nederlands" zijn om alles makkelijk gedaan te krijgen?!?!
ik heb dus nog een kleine 10 weken om t nu nog rond te krijgen,en als t dus net zo lang gaat duren als in de vorige woonplaats dan kan m'n kind al naar school...

juline

Re: ik kan langzaamaan wel janken,gillen,hysterisch worden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:19

snap dat het erg frustrerend kan zijn.

uit me hoofd gezegt woonde je niet ver van breda af toch? vriendin van me doet nog een aantal baby spullen weg naar mijn weten zelfs gratis dus mocht ik je daar misschien al mee kunnen helpen doe ik het graag.

heb je met het jongerenloket in breda te maken? zit daar nu ook en ga de bijstand in hopelijk gaat dit bij mij niet ook zo.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:21

dit is inderdaad een hele moeilijke situatie
het feit dat ze zeggen dat je het niet hebt ingeleverd, betekent gewoon dat ze het kwijt zijn geraakt
ik ben bang dat je niet meer kan doen doen als met je ontvangst papieren nog een keer langst te gaan, en zonodig nog een keer alles in te vullen
in de hoop dat het deze keer niet"afgewezen"wordt

kun je eventueel niet alvast een zwangerschapsuitkering aanvragen, anders moet je straks daar weer op gaan wachten

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:03

timilon schreef:

>;)

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:07

Van die overheidsinstanties kun je ook moedeloos worden |(

Vol blijven houden en anders een gesprek met de burgemeester aanvragen. Het is toch onmogelijk dat je al zo lang moet leven zonder geld!!
Geloof me, ik zou ik alle staten zijn hoor, als ik jou was. Alleen ben ik niet zo snel een opgever maar een vechtertje. Denk dat jij dat ook moet doen. Staan waarvoor je staat :7

Heel erg veel succes!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:08

timilon schreef:
M'n aanvraag is afgewezen omdat ik volgens die dame papieren niet heb ingeleverd. Dit heb ik WEL gedaan, persoonlijk afgeleverd zelfs, en ik heb een ontvangstbevestiging van het kantoor. Dit heb ik ook tegen desbetreffende dame verteld. Dat klopte ook zei ze, maar ze gaf daar verder geen reactie op. Mevrouw heeft het afgewezen, punt uit...

Als ik jou was zou ik het hier niet bij laten zitten.
Zij wijzen het af op iets waar jij wel aan voldaan hebt. Dan kan toch niet zo maar?!?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:16

Bezwaar indienen op de afwijzing en een klacht indienen bij de betreffende instantie.
Ik zou overigens heel snel zorgen dat je post wordt doorgestuurd. Vaak gooien mensen post van oud bewoners gewoon weg. En in dit soort gevallen zit je met termijnen.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:06

ow dit zijn van die dingen waar je totaal gefrusteerd van raakt!!!!!Heb eens gasleiding aan moet laten leggen,mijn hemel!!!!!!!
heb ook te maken gehad met uitkeringsinstanties,om totaal debiel van te worden..
vrees dat ik je niet verder kan helpen maar heel veel sterkte

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 13:32

ik heb nu even niet de energie om ervoor te knokken,mijn moeder neemt het nu even van me over dmv naar allerlei instanties te bellen enz.
ik ben van r'daal naar r'dam gegaan,en van r'dam woon ik nu in zaandam bij mijn moeder.
ik heb de uitkering aangevraagd in r'dam,dat heeft dus in totaal 15 weken geduurd om vervolgens een afwijzing te krijgen.
ik laat het er zeer zeker niet bij zitten,maar om telkens van zaandam naar r'dam te rijden om alle ontvangstbevestigingen te tonen etc is ook een duur grapje....
het lijkt mij idd ook dat je niet zolang zonder geld kan leven,ook al woon ik bij mensen in,waar ik ook gewoon mee hoor te betalen qua eten enz.
als ik een huurwoning had gehad,had ik nu op straat gestaan.(en zowieso geen eens eten kunnen kopen)

inmiddels is er contact geweest met het FIOM,dit omdat ik gewoon hulp wil bij de nieuwe aanvraag+kijken hoe ik sta ivm aanvechten van de afwijzing.
ik kom er in m'n eentje niet doorheen,dus dan maar wat instanties inschakelen.

overigens word de post wel doorgestuurd vanaf het adres in r'dam,het is familie die daar woont dus weggooien zullen ze niet doen,maar een beetje sloom zijn ze wel:)

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 13:37

t FIOM wil/kan me niet helpen bij de aanvraag voor een uitkering,dat mag ik lekker zelf opknappen.
ik heb net een brief binnen gekregen voor een afspraak 14-4 in r'dam bij de mevrouw die mijn uitkering in behandeling had.
ik heb 2 weken daarvoor al een adreswijziging gestuurd,en op 14-4 lag ik weer in het ziekenhuis.
degene die mijn post door zou sturen heeft dus veel te lang gewacht,en ik zit met het voldongen feit dat ik bewust niet op de afspraak ben verschenen,terwijl ik er dus echt niets aan kon doen.
pfff,moedeloos word je ervan.
maar ik heb nu een brief geschreven met het hele verhaal,en gevraagd of die mevrouw mijn dossier nogmaals wil openen ondanks dat ik nu ergens anders woon,ik ben namelijk niet vor niets bijna 4 maanden bezig geweest met inschrijvingen,werk en reintegratie-projecten en sollicitaties.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:42

timilon schreef:

Heel erg eigelijk , Maar moet dr stiekem wel om lachen haha :o

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 13:51

ja,sorry daarvoor maar de mevrouw die mijn uitkering in behandeling had kon nog niet eens normaal ABN spreken.
gelukkig heb ik ook weer gezeur met incasso bureau's ivm bestellingen die op mijn naam zijn gedaan,door de nieuwe huurder van mijn oude woonadres.(zie topic: iemand besteld op mijn naam!!)
kan ik ook nog even regelen,t blijft maar komen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:54

K vind het trouwens wel echt bizar dat je 29(?) weken zwanger ben en ze je zo laten tobben?! Das toch niet meer normaal?

Die stress kan nooit goed zijn voor dat kleintje lijkt mij..

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:03

Bel even naar Sociaal Raadslieden in Rotterdam, deze kunnen dit onterechte afwijzen waarschijnlijk terugkeren of iets dergelijks, zij hebben vaker met dit bijltje gahakt.

Dit is geen uitzondering hoor jouw situatie, sinds de gemeente zelf de uitkeringen moeten financieren is dit ontmoedigingsbeleid ontstaan. En het werkt, ze worden niet op de vingers getikt, veel mensen kiezen eieren voor hun geld en pakken van narigheid toch maar de eerste beste baan, zwart of wit aan. Dus beloning (voor gemeente) voor dit irritante misselijke gedrag!

Ik zie het hier in de omgeving ook, echt mijn mond valt open, wat een praktijken.

Ik kan je vanaf hier alleen maar sterkte wensen!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 14:04

ik kan daar dus ook met m'n pet niet bij...
ik heb nu wel een afspraak met een maatschappelijk werkster van het FIOM,6 mei pas.
maar wat betreft de uitkering heb ik gewoon dikke vette pech en moet ik het zelf uitzoeken,terwijl ik duidelijk aangegeven heb dat ik er in m'n eentje niet uitkom.
en ik heb 1 maal in het ziekenhuis gelegen ivm een blindendarm operatie,daarna een nacht gehad met ernstige buikpijn en licht bloedverlies waarvoor ik niet onderzocht ben.
en vorige week dan weer een bloeding en 2 dagen opname in het ziekenhuis.
dit is dus wel te wijten aan stress(verhuisd ivm prive-moeilijkheden,geen geld,oplopende rekeningen,incasso bureau's met dank aan een ander) maar blijkbaar maakt dat voor de instanties geen verschil...
@ pri_lady: dank je wel voor de tip,dit ga ik zeker doen!!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:54

Jeetje het houd niet op zeg! Wat verveld dat het allemaal zo loopt bij je!(lees ook mee in het topic iemand besteld op mijn naam!)

Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:38

heey :D
wat vervelend :(
maar het is wel herkenbaar want mijn gehandicapte zus zou ook een uitkering krijgen maar dat duurde ook heel lang voor ze die had

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:07

Ja je woont in NL he?! Daar kan t voor de blanke( sorry als ik iemand beledig) niet normaal gaan. Je moet buitenlander( sorry nogmaals) zijn en crimineel, dan krijg je alles voor elkaar.

Maar heel veel sterkte vecht gewoon door zolang dat nog lukt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:12

Nou ja zeg, kan het wat minder. Alles leuk en aardig maar ze is zelf niet op haar gesprek komen opdagen. Dan is het toch ook logisch dat haar procedure niet wordt voortgezet. Dat heeft toch niets met blank of zwart te maken.

@ TS; jij kon er natuurlijk ook niet aan doen, en bent helemaal niet moedwillig niet komen opdagen. Wou alleen even dat stomme buitenlander argument ontkrachten, want dat gaat natuurlijk nergens over.

Heel veel sterkte en succes de komende tijd. Denk dat dit proces nog wel flink wat energie gaat kosten, want voor je de SD aan de gang hebt....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:17

weet dat ik 20 jr geleden al letterlijk te horen kreeg
"het is jammer dat je geen zwarte vluchteling bent
staat daar al 3 jr huis leeg "etc etc

paar jaar terug ongeveeer zelfde opmerkingen
we vielen weer tussen wal en schip
en onze inkomsten lagen lager dan minimum bijstand
en kosten hoger

zo te horen is het nog niet veranderd

gelukkig heb je een moeder die je helpt
hopelijk heb je nog genoeg energie om het geheel aan te vechten ,
wij hadden het niet meer (en zijn toen met 100 euro
(inschrijven kvk was 75 dan heb je naam verder niks )
en nog 100 euro voor 6 weken eten voor man kind dieren en oja mijzelf
een ruitersport zaakje begonnen )

mijn tip ,, ga in je huidige woonplaats naar een maatschappelijk werker
het schijnt dat die je goed kunnen helpen en vertellen hoe je wat moet aan pakken

heel heeel veel succes !

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 19:29

Anoeska schreef:
Nou ja zeg, kan het wat minder. Alles leuk en aardig maar ze is zelf niet op haar gesprek komen opdagen. Dan is het toch ook logisch dat haar procedure niet wordt voortgezet. Dat heeft toch niets met blank of zwart te maken.

@ TS; jij kon er natuurlijk ook niet aan doen, en bent helemaal niet moedwillig niet komen opdagen. Wou alleen even dat stomme buitenlander argument ontkrachten, want dat gaat natuurlijk nergens over.

Heel veel sterkte en succes de komende tijd. Denk dat dit proces nog wel flink wat energie gaat kosten, want voor je de SD aan de gang hebt....

klopt wat je zegt,IK ben niet op de afspraak verschenen.MAAR dat was niet de reden die de mevrouw telefonisch aan mij doorgaf van het afwijzen van de uitkering,de reden van afwijzing was het niet inleveren van formulieren,wat dus NIET waar is.

en ik wil hier geen rel of discussie ontketenen over "niet nederlanders/buitenlanders" die al dan niet sneller geholpen worden,hoewel ik zelf wel die ervaringen heb(ik netjes een nummertje getrokken,en een uur wachten,een "niet nederlander" komt zomaar binnen gewandeld en trekt geen nummertje maar word wel voor dezelfde vraag gelijk geholpen)dat is een klein voorbeeldje,ik kan er ook genoeg geven over criminelen die sneller geholpen werden(persoonlijk mee te maken gehad,helaas)
enfin,het is gewoon al met al heel vervelend en ik moet echt moed verzamelen om weer opnieuw te vechten,wat ik zeker wel ga doen hoor!
ik heb dan ook al een afspraak met een maatschappelijk werkster,maar die vertelde mij door de telefoon dat ik zelf achter de uitkering aan moest(again!),dus of ik bij deze maatschappelijk werkster blijf of dat ik een ander zoek ga ik nog even een nachtje over nadenken...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 20:49

ik heb sociaal raadslieden in R'dam gebeld,en die verwezen me door naar Zaandam,want die zouden mij ook kunnen helpen.
helaas belden we 5 minuten te laat:S maar goed,vrijdag nog maar een poging doen.
ik hoop echt dat ze me kunnen helpen,ik zal wel een afspraak moeten maken en dan zal ik alle papieren meenemen die ik in R'dam ook ingeleverd heb.
kijken of er inderdaad iets niet klopt van mijn kant,of van de kant van de uitkeringsinstantie.
ik ben vrijdag 31 weken zwanger,dus het gaat toch echt wel behoorlijk dringen om dat rond te krijgen.

bedankt voor de tip pri_lady.

de rest ook bedankt voor o.a de tips om een maatschappelijk werkster in de arm te nemen,helaas kan ik daar ook pas volgende week terecht maar ik ben benieuwd of ze iets voor me kunnen betekenen.

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:55

Ik leef met je mee!
Je hebt er niks aan, maar ik vind het zo erg voor je.
Hoop voor je dat alles op tijd (voordat de beeb zich aandient) rond is.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:23

ik vind het heel vervelend voor jou, maar kruip uit je slachtofferrol, zeker ten opzichte van mensen met een allochtone afkomst.
Dan krijg je ook van mij respect.

sterkte!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:29

Ze maken er daar gewoon iedere keer weer een potje van.

Ze hebben de uitkering van mijn ma ook opeens stopgezet. Volgens hun had ze een formulier niet ingevuld.
Voordat ze alles weer recht getrokken hebben. :n

Dingen tegenhouden en inhouden zijn ze snel mee, maar andersom....