Sleutels kwijt/gejat, hoe verzekering bij spullen gestolen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Sleutels kwijt/gejat, hoe verzekering bij spullen gestolen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 08:12

Ik ben afgelopen donderdag mijn sleutels kwijt geraakt. Ze zijn zeer waarschijnlijk ergens in huis maar nu onvindbaar. Ik woon op een studentencomplex. Ik woon op een afdeling met gang, keuken en 6 kamers.
Ik ben binnengekomen en de keuken ingelopen en voor mijn idee heb ik ze op de keukentafel gelegd en daarna weet ik het niet meer.
Nu zijn ze echter zowel in de keuken als op mijn kamer onvindbaar.
Ik en 2 anderen hebben samen met mij gezocht(echt overal, in koelkast, vriezer, kasten, onder mijn bed etc).
Ik heb via onze beheerder nieuwe sleutels gekregen, nu zit ik echter nog met een klein probleem.
Het is mogelijk dat ik ze in de voordeur heb laten zitten en dat iemand ze mee heeft genomen. De kans dat ik ze in de deur heb laten zitten acht ik zeer klein aangezien ik ook altijd mijn kamer met deze sleutelbos van slot moet doen, maar goed het is mogelijk omdat ik mijn kamer even niet op slot had gedaan en ze dus niet direct nodig had.

Ik heb nu dus nieuwe sleutels maar er is een kans dat iemand, met eventueel kwade bijbedoelingen, mijn sleutels heeft. Ik heb op mijn kamer niet veel waardevolle spullen maar ik heb iig een laptop staan die ik niet zomaar kan missen(qua school en qua geld).
Ik kan het slot op mijn kamer niet veranderen omdat dit via de studentenwoningstichting vastgelegde sloten zijn.
Nu zit ik met het idee van, moet ik aangifte doen ivm mijn inboedelverzekering; als ze dan wel mijn laptop komen jatten, ben ik misschien toch nog verzekerd...

Wie heeft hier verstand van of ervaring mee??

Tallie1979

Re: Sleutels kwijt/gejat, hoe verzekering bij spullen gestolen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:19

Je zou een penslot in je deur kunnen zetten. :) Die kosten een euro of 30 en men kan dan niet zomaar je kamer/huis in :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 08:19

Zal eens even googlen en kijken of dat hier mogelijk is....

Edit: ik vind het er mooi uitzien idd, zal zo eens even met de beheerder overleggen of dit kan omdat we hier weer brandwerende deuren hebben en je er *geloof ik* niet in mag boren :z
Laatst bijgewerkt door Sodera op 20-04-09 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:20

Als de vermiste sleutel wordt gebruikt voor diefstal valt het gewoon onder art 311 sr, namelijk diefstal dmv een "valse" sleutel.
Je bent dan gewoon verzekerd, het is echter wel lastig om aan te tonen dat dit het geval is geweest en dat je niet zelf gewoon de deur hebt laten openstaan.
Ik zou voor de zekerheid even op het politieburo even laten registeren dat je een sleutelbos kwijt bent, dan sta je daar in iets sterker.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:21

Via studentenwoningstichting de sloten laten veranderen. Als ik hier mijn sleutels kwijtraak of denk dat ze in verkeerde handen gevallen zijn, moet ik ze ook via de woningbouwvereniging laten veranderen (huurhuis), dat mag ik ook niet op eigen houtje doen, maar het kan wel degelijk.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 08:21

Dat was dus ook mijn idee inderdaad.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 08:24

Lalidan schreef:
Via studentenwoningstichting de sloten laten veranderen. Als ik hier mijn sleutels kwijtraak of denk dat ze in verkeerde handen gevallen zijn, moet ik ze ook via de woningbouwvereniging laten veranderen (huurhuis), dat mag ik ook niet op eigen houtje doen, maar het kan wel degelijk.

We hebben hier op het complex een x aantal sleutels en die zijn dan verdeeld over alle kamers (dat zijn er errug veel, 3 gebouwen met iets van 5/600 kamers in ieder geval). Ik denk dus dat ze hier niet zo op zitten te wachten of dat het niet kan omdat dit allemaal vastgelegd ligt(de beheerder heeft een boek waarin staat bij kamer a,b,c,d en e hoort sleutel 8 etc).

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:30

Informeren kan altijd. Je denkt nu dat het niet kan, maar dat lijkt mij erg sterk. Want als er inbraak is waarbij het slot beschadigd is, moet het ook vervangen kunnen worden. Ik zou dus in elk geval eens gaan informeren. Alles beter dan straks je spul kwijt zijn zonder braaksporen, bewijs dan maar eens dat je de deur dicht en op slot had.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 08:42

Jep ik moet toch nog even de ene sleutel terugbrengen en de andere betalen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:53

Sodera schreef:
Lalidan schreef:

We hebben hier op het complex een x aantal sleutels en die zijn dan verdeeld over alle kamers (dat zijn er errug veel, 3 gebouwen met iets van 5/600 kamers in ieder geval). Ik denk dus dat ze hier niet zo op zitten te wachten of dat het niet kan omdat dit allemaal vastgelegd ligt(de beheerder heeft een boek waarin staat bij kamer a,b,c,d en e hoort sleutel 8 etc).

Er zijn dus meerdere kamers met dezelfde sleutel???

Ik zou er toch even melding van maken bij de stichting. Wie weet kunnen ze toch wat voor je betekenen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 08:59

Jep maar die zitten verspreid over heel veel afdelingen en 3 gebouwen. Bij ons heb je een gebouw met 4 vleugels en dan varieert het aantal kamers per vleugel. Je hebt dan in spiegelbeeld nog een gekoppeld gebouw eraan vast zitten.
Beetje dit idee:

| |
| |
--------
| |

Er zitten per verdieping zo'n 30 mensen en dan in dit gebouw * 8 verdiepingen * 2(links en rechts) en in het volgende gebouw iets minder mensen geloof ik en 6 verdiepingen en 3e gebouw nog een paar minder(maar nog 20 per verdieping denk ik) en dan 4 verdiepingen ofzo.

edit: en dan de verticale streepjes wat meer naar het midden, een uitgebreide H vorm dus

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 09:47

De beheerder komt morgen een andere cilinder in de deur doen dus is het probleem opgelost :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:54

Sodera schreef:
Lalidan schreef:

Volgens mij doen ze dat wel hoor? Heb daar ooit iets over gelezen, dat als je je sleutels verliest oid dat ze dan een nieuw slot moeten plaatsen, maar dat dat wel veel geld kost en zo. Ze zetten dan gewoon 1 van de andere x aantal sloten erop. Maar die kosten komen dan wel op jou terecht geloof ik.

Oeps, telaat, lees nu pas dat het al opgelost is.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 10:01

Die man was héél lief en zei dat ik het niet zelf hoefde te betalen O:)