Wat vinden jullie de goede leeftijd om een kind te krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Wat vinden jullie de goede leeftijd om een kind te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:11

Hallo allemaal,

Op mijn 18e heb ik bij mijn ex een abortus gehad, we hadden toen 9 maanden wat met elkaar (in totaal 2 jaar iets met elkaar gehad). We hadden er samen voor gekozen omdat het gewoon nog niet kon omdat we te jong waren (hij was toen 23) en omdat het sowieso niet zo goed ging tussen ons. We wisten dat dit het beste was en dat als we het door lieten ging het kindje waarschijnlijk met ouders opgroeide die uit elkaar waren.
Maargoed, dit was bijna 2 jaar geleden, inmiddels ben ik 20 en heb ik 8 maanden een nieuwe vriend waarmee ik nu ook samenwoon, heel onverwachts want hij had het huis 2 jaar geleden al gekocht en hij was van plan om er in zijn eentje te wonen.
Bij hem heb ik echt al kriebels in mijn buik om samen met hem een kindje te nemen, ondanks dat we nog niet zolang bij elkaar zijn. Hij is trouwens 26 jaar.
Ik weet hoe hij erover denkt want we hebben het samen al een paar keer gehad over kinderen. Hij wil het nu nog liever niet maar ik weet wel dat hij heel graag kinderen wil en kinderen ook superleuk vind.
Maar de laatste tijd heb ik echt een apart gevoel, ik zou voor mijn part nu al zwanger willen worden! Ik wil niet wachten, ondanks dat ik weet dat het nu gewoon nog niet goed uitkomt omdat ik in september nog wil gaan studeren.
Ik ben altijd al gek op kinderen geweest maar nu pas bij me vriend heb ik de gevoelens dat ik zelf graag nu al een kindje wil.

Mijn vraag is nu dus: Wat vinden jullie ongeveer een goede leeftijd om kinderen te krijgen? Dat verschilt natuurlijk per persoon maar laten we dan op jezelf uitgaan.
Ik ben iig wel benieuwd hoe jullie hierover denken.

Groetjes Moelie

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:13

zelf wil ik rond mijn 26ste ofzo 1ste kindje :j
Maar voelen jij en je vriend er nu goed bij en je wilt het samen waarom niet!

Je voelt dat zelf het beste aan of je deze moeder gevoelens al hebt of nog niet.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:14

Een goede leeftijd bestaat niet.. je moet er aan toe zijn!
Ik kreeg toen ik 26 was van een arts te horen dat ik een mooie vruchtbare leeftijd had... maar was niet aan zwangerschap toe :o
Ben nu 29 en ben dat nog niet :=

Het verschilt zoveel per persoon, sommmige meiden zijn er al heel vroeg klaar voor en sommige vrouwen pas heel laat...
Is geen leeftijd voor te noemen denk/vind ik :o

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:17

Ik zou het graag nou al willen, maar me vriend wil er nog wel even mee wachten. Ik weet dat die kinderen ook heel leuk vind maar hij heeft laatst gezegt dat ie er nog even mee wilt wachten.
Ook omdat ik in september weer wil gaan studeren zou het niet goed uitkomen, natuurlijk kan ik mijn studie later doen maar aangezien ik nu alleen maar een diploma heb van de middelbare heb je ook minder kans op werk.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:19

DenK4ever schreef:
Een goede leeftijd bestaat niet.. je moet er aan toe zijn!
Ik kreeg toen ik 26 was van een arts te horen dat ik een mooie vruchtbare leeftijd had... maar was niet aan zwangerschap toe :o
Ben nu 29 en ben dat nog niet :=

Het verschilt zoveel per persoon, sommmige meiden zijn er al heel vroeg klaar voor en sommige vrouwen pas heel laat...
Is geen leeftijd voor te noemen denk/vind ik :o

Dat klopt, het verschilt zeker per persoon. Ik weet van mezelf dat ik er nu aantoe ben, ik heb er ook alles voorover... ik zou ook mijn uitgaansleven desnoods willen opgeven als het niet anders zou zijn. Altijd als ik vrouwen met wandelwagens zie lopen ben ik een beetje jaloers, want dan zou ik willen dat ik het zelf was.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:19

Van uitstel komt meestal afstel ;)
Dus ik persoonlijk zou het niet aanraden om je studie er voor uit te stellen... met een kleine veranderd je leven dusdanig dat die studie er misschien bij inschiet :o

En daarbij, allerbelangrijkste vind ik dat je er samen voor de volle 100% achter staat :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:19

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:23

DenK4ever schreef:
Van uitstel komt meestal afstel ;)
Dus ik persoonlijk zou het niet aanraden om je studie er voor uit te stellen... met een kleine veranderd je leven dusdanig dat die studie er misschien bij inschiet :o

En daarbij, allerbelangrijkste vind ik dat je er samen voor de volle 100% achter staat :j

Klopt, daarom zei ik al dat het nu ook nog niet zo goed uitkomt omdat ik in september nog wil studeren. Aangezien in mijn vorige opleiding niet heb afgemaakt.
Tuurlijk, we zouden het samen moeten beslissen maar ik zeg ook niet dat ik nu zonder overleggen zwanger zou worden.. dat zou namelijk best een klotestreek zijn. Ik weet ook van hem dat hij het nu liever nog niet wil, hij wil er nog even mee wachten.

zonnebloem18

Re: Wat vinden jullie de goede leeftijd om een kind te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:27

Het kriebelt bij mij al vanaf mijn 20ste, ook mijn vriend wil graag papa worden maar in onze situatie past geen kind.
Ik ben nu 23 en hoop toch wel binnen 3 jaar mama te worden.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:29

Jeetje ga eerst een even wennen aan elkaar 8 maanden is zo onwijs kort. Ik snap het gevoel wel hoor maar je bent pas 20! Ga eerst je eigen ding doen, zorg dat je een stabiele eerlijke relatie hebt, zorg dat er geld is, en ga dan eens denken over een kindje. Ik ben nu 26, vriend en ik hebben een koophuis en bijna een relatie van 5 jaar. Dat vind ik een basis voor een kindje. Ik ken mijn vriend goed, we hebben dezelfde ideeën over opvoeden, en fijne stabiele relatie. Lijkt me reel dat je dat eerst gaat regelen.

En als je vriend nog niet wil dan moet je even wachten. Ga eerst die opleiding doen, als je klaar bent heb je nog tijd genoeg om kindjes te krijgen, en wat wil je je kind voor toekomst bieden als je zelf geen toekomst hebt?

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:32

Ik ben 18 en me vriend 19 ben zwanger geweest en heb abortus gedaan ... het stomste wat ik ooit heb gedaan ... had het nooit moeten doen.. we wouden het alle 2 erg graag en onze ouders vonden het ook super ! en we wonen bij hem in en zn moeder werkt niet en die wou ons graag helpen heb t alleen niet gedaan omdat ik aankomende september ga studeren :( en heb nu ontzettende spijt.. wil hiermee dus zeggen dat het vanzelf wel zal komen.. en geniet er gewoon van het komt allemaal wel goed

Als het komt komt het! zo gaat het soms en er valt overal wel iets voor te regelen lijkt mij qua studie en werk.. had nu achteraf gewoon door kunnen studeren ik zou alles thuis mogen maken via mail enzo opsturen en voor kleine toetsen kon ik naar school gaan en grotere toetsen mocht ik na de geboorte doen..

EDIT* was nog wat vergeten te typen..
Laatst bijgewerkt door ArabicQueen op 19-04-09 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:33

Wie zegt dat ik zelf geen toekomst heb, ik vind dat je wel overdreven reageert aangezien je mij niet kent?
Ik zeg zelf ook dat het nu nog niet kan, maar ik zou het wel al graag willen. Ik zeg toch ook dat ik sowieso eerst nog wil studeren, en me vriend en ik hebben het er ook al over gehad en die wil ook nog even wachten en dat accepteer ik natuurlijk ook.
Ondanks dat wij nog maar 8 maanden hebben weet ik absoluut zeker dat het hartstikke goed zit tussen ons! Me vriend denkt er precies hetzelfde over.
Je hoeft niet zo te reageren alsof ik heb gezegt dat ik PERSE een kind wil, ik heb namelijk zelf ook al gezegt dat het nu nog niet zo goed uitkomt vanwege studie enz. Dus aub eerst even goed lezen voordat je dingen in je hoofd haalt die niet zo zijn.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:36

je kunt aan kinderen beginnen op het moment dat JULLIE beiden ervoor klaar zijn en niet maar alleen jij

dus ik zou toch echt nog even wachten hoor als je vriend het nog niet wil

het is niet zomaar even iets wat je in huis haalt :)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:37

ArabicQueen schreef:
Ik ben 18 en me vriend 19 ben zwanger geweest en heb abortus gedaan ... het stomste wat ik ooit heb gedaan ... had het nooit moeten doen.. we wouden het alle 2 erg graag en onze ouders vonden het ook super ! en we wonen bij hem in en zn moeder werkt niet en die wou ons graag helpen heb t alleen niet gedaan omdat ik aankomende september ga studeren :( en heb nu ontzettende spijt.. wil hiermee dus zeggen dat het vanzelf wel zal komen.. en geniet er gewoon van het komt allemaal wel goed

Ik heb zelf ook een abortus gehad op mijn 18e, heb er geen spijt van gehad aangezien de relatie met mij en mijn ex niet geweldig ging dus we wisten allebei dat een abortus beter was. Mijn vriend is heel anders dan mijn ex, veel volwassener in alle opzichten en veel geduldiger.
Het is natuurlijk heel vervelend als je er zo'n spijt van hebt! Ik heb nu als reden ook dat ik wil wachten omdat ik in september nog wil studeren maar ook omdat mijn vriend het nu nog niet wilt.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:38

onley schreef:
je kunt aan kinderen beginnen op het moment dat JULLIE beiden ervoor klaar zijn en niet maar alleen jij

dus ik zou toch echt nog even wachten hoor als je vriend het nog niet wil

het is niet zomaar even iets wat je in huis haalt :)

Dat snap ik heel goed, en dat zeg ik zelf ook. Ik weet niet of je dit topic hebt doorgelezen? Waarschijnlijk niet omdat je denkt dat ik het nu al perse wilt, ik zeg idd dat het ik nou wel zou willen... maar om 2 redenen kan het nog niet. En ik accepteer natuurlijk ook dat mijn vriend het nu nog niet wilt maar als het onverwachts zou gebeuren weet ik ook dat hij ervoor wil gaan en het ook zou willen houden.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:40

Moelie schreef:
Wie zegt dat ik zelf geen toekomst heb, ik vind dat je wel overdreven reageert aangezien je mij niet kent?
Ik zeg zelf ook dat het nu nog niet kan, maar ik zou het wel al graag willen. Ik zeg toch ook dat ik sowieso eerst nog wil studeren, en me vriend en ik hebben het er ook al over gehad en die wil ook nog even wachten en dat accepteer ik natuurlijk ook.
Ondanks dat wij nog maar 8 maanden hebben weet ik absoluut zeker dat het hartstikke goed zit tussen ons! Me vriend denkt er precies hetzelfde over.
Je hoeft niet zo te reageren alsof ik heb gezegt dat ik PERSE een kind wil, ik heb namelijk zelf ook al gezegt dat het nu nog niet zo goed uitkomt vanwege studie enz. Dus aub eerst even goed lezen voordat je dingen in je hoofd haalt die niet zo zijn.

Je zegt zelf dat je geen opleiding hebt, wat wil je dan voor werk doen? 8 maanden is echt heel kort, je bent nu nog verliefd maar wat als dat slijt? Vind je hem n 3 jaar ook nog leuk? Ik heb het meerdere keren verkeerd zien gaan en dat is voor ouders en kind geen pretje. Ik zeg ook niet DAT het fout gaat maar bij een relatie van 8 maanden is er gewoon veel minder basis.

Als je geen commentaar wilt moet je geen vraag stellen lijkt me...................
Laatst bijgewerkt door chocobroodje op 19-04-09 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:41

Een kind is inderdaad niet zomaar iets, maar ik weet van mezelf dat ik het zou kunnen. Ik ga regelmatig om met het neefje en nichtje van me vriend die 1 en 3 jaar zijn en dat gaat hartstikke goed. Tuurlijk is dat niet een vergelijking met je eigen kinderen, want die moet je constant verzorgen.
Ik wacht ook echt nog wel want pas als ik met me vriend heb besloten om een kindje te nemen gaan we dat doen.

DenK4ever

Re: Wat vinden jullie de goede leeftijd om een kind te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:42

Een kindje neem je niet... die krijg je :o

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:43

Mijn vriend en ik zijn allebei 22. Ik wil liever vandaag dan morgen nog voor een kindje gaan, hij wil nog even wachten. Maar sowieso willen we allebei jong (voor 26) kinderen :)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:45

Je zegt zelf dat je geen opleiding hebt, wat wil je dan voor werk doen? 8 maanden is echt heel kort, je bent nu nog verliefd maar wat als dat slijt? Vind je hem n 3 jaar ook nog leuk? Ik heb het meerdere keren verkeerd zien gaan en dat is voor ouders en king geen pretje. Ik zeg ook niet DAT het fout gaat maar bij een relatie van 8 maanden is er gewoon veel minder basis.

Als je geen commentaar wil moet je geen vraag stellen lijkt me...................[/quote]

Commentaar zoals jij gaf daar heb ik niet om gevraagt nee, ik heb om jullie MENINGEN gevraagt aangezien ik ook helemaal niet heb gezegt dat ik nu perse een kind wil. Ik zeg zelf ook dat het nu nog niet uitkomt.
Ik heb momenteel geen opleiding nee, daar ga ik in september mee beginnen. Wat ik dan voor een werk wil doen, als ik nog geen opleiding heb gedaan bedoel je? Wat maakt me niet uit, als het maar werk is. Maar studeren kan nog altijd, ook al is dat pas over 5 jaar. Zelfs mijn moeder van 45 studeert nog.
Mijn vriend en ik weten beide dat het heel goed zit tussen ons, wij kunnen geen toekomst voorspellen nee, maar dat kunnen stelletjes die al 10 jaar bij elkaar zijn ook niet. Die kunnen ook nog uit elkaar gaan, dus dat vind ik kwats.
Zelfs stellen die al 25 jaar getrouwd zijn zouden nog uit elkaar kunnen gaan. Niemand in een relatie weet 100% zeker dat ze levenslang bij elkaar blijven.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:45

persoonliijk vind ik 20 vrij jong om ouder te worden. Op die leeftijd is juist lekker om nog van alles te kunnen genieten. Maar het natuurlijk maar net hoeveel moedergevoelens je hebt.
Ben zelf 23 en heb absoluut nog geen zin in kinderen ondanks dat mijn vriend en ik al 5 jaar samen zijn. (wonen niet samen). En ik zie het de komende jaren ook niet gebeuren, maar goed je weet natuurlijk nooit wanneer de eierstokken gaan rammelen :D
Dus het is maar net wanneer je er aan toe bent, of wanneer het (onverwachts)komt.
Maar om na 8 maanden bewust aan een kind te willen beginnen vind ik te snel. Nu ben je nog verliefd en op een rose wolk. Maar de vraag is natuurlijk hoe lang dat duurt, er gaan zo ontzettend veel stellen na 1 a 1,5 jaar uit elkaar.
Dus ik zou eerst lekker je studie afmaken en als je dan nog gelukkig met elkaar bent, dan pas aan kinderen gaan denken. Maar goed, dat is mijn mening.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:47

Dat klopt, het verschilt zeker per persoon. Ik weet van mezelf dat ik er nu aantoe ben, ik heb er ook alles voorover... ik zou ook mijn uitgaansleven desnoods willen opgeven als het niet anders zou zijn. Altijd als ik vrouwen met wandelwagens zie lopen ben ik een beetje jaloers, want dan zou ik willen dat ik het zelf was.[/quote]

Desnoods je uitgaansleven willen opgeven? regelmatig op neefjes/nichtjes optrekken? OMG je leeft wel heel erg in een droom wereld!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:47

Heino schreef:
Mijn vriend en ik zijn allebei 22. Ik wil liever vandaag dan morgen nog voor een kindje gaan, hij wil nog even wachten. Maar sowieso willen we allebei jong (voor 26) kinderen :)

Dat is leuk om te horen! Mijn vriend is nu 26 jaar maar die wil ook nog even wachten. Ik zou het graag ook liever vandaag willen dan morgen, maar ik weet dat ik eerst moet studeren bijv. Maar als het perongeluk zou gebeuren weet ik ook dat we er dan voor zouden gaan. Aangezien ik dit al heb meegemaakt, ik was toen maar 1 dag de pil vergeten. Een meisje dat ik ken is zelfs zwanger geraakt terwijl ze netjes elke dag de pil slikte.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:48

Kinderen krijgen is niet leeftijdsgebonden.
Een stabiele basis is het belangrijkste en niet de leeftijd.
En als ik het zo lees, zou ik als ik jou was de kinderwens nog maar even voor me uitschuiven tot je alles op orde hebt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:50

Ik dacht dat ik eraan toe was, ik ben 22, en we hebben net een huis gekocht na 3 jaar samenwonen. Toch begint het burgerleven mij te benauwen, en ik ga binnenkort lekker een jaar naar het buitenland. Ik wil nog helemaal nergens aan vastzitten, en zeker niet aan een kind.