En dan is je 1e auto écht op..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

En dan is je 1e auto écht op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 12:50

Pffff.. wat typisch is dat. Ik reed een fiat punto uit 96, zonder stuurbekrachtiging. Wat heb ik dat ding lopen vervloeken zeg. Hij was al een beetje op, motor werd snel heet, regelmatig t koelvloeistof nakijken en dan kon ik wel weer rijden. De laatste tijd ging hij niet echt ver, 30/40 km was te doen. Met rustpauzes had ik vorige maand nog wel 200 km kunnen rijden, dus hij deed t nog best.
Maar ik wilde zo graag een nieuwe(re) auto, een met stuurbekrachtiging en airco, want de winter was helemaal een ramp :+ Beslagen ruiten elke keer.
Heb wel echt goed leren rijden in dat ding, dat wel. Achteruit inparkeren gaat nu vloeiend, straatje keren in een smal straatje ook, want daar heb je echt wel spierballen voor nodig :+

Gisteren moest ik naar Utrecht. Ik zou eerst naar Purmerend gaan om de auto van mn oma te lenen maar aangezien er een gigantische file stond op de a6, ben ik via muiderberg/naarden naar de a?? gegaan, hilversum utrecht amersfoort. Een vriendin opgehaald, auto even laten staan, en weer op weg. Op knooppunt Eemnes hoor ik een raar getik. Vervolgens kon ik vol gas indrukken, ik kon niet harder als 80. Bij hotel de witte bergen ben ik eraf gegaan, alarm lichten aan, mn auto reed inmiddels 70, 60, 50.. Op dat voorrangskruispunt moest ik wel gas terug nemen, en maar hopen dat hij de laatste 300 meter nog red. Niet dus. Halverwege de oprit van het tankstation wilde hij écht niet meer. Motor kap open gedaan, wat een rook zeg!
De radiator was echt letterlijk op, wat er is gebeurd geen idee.. Het dopje ontbrak, zat totaal geen koelvloeistof meer in. er is blijkbaar zoveel druk opgebouwd dat die dop eraf is gesprongen.
Maar wat een eng moment was dat. Dat is altijd mijn grootste angst geweest, dat mijn auto het zou begeven op de snelweg. Gelukkig kon ik rustig blijven en is alles goed afgelopen.

We hebben de motor af laten koelen met water en later koelvloeistof, maar mijn auto start echt niet meer. Slaat niet eens meer aan. Hij staat nu op een parkeerplaats daar en de sloop wordt deze week gebeld.
Want de reperatiekosten is hij ook niet meer waard.
Maar wat een hekel ik ook aan dat barrel heb gekregen, ik was en ben toch wel even flink verdrietig. Net alsof je je maatje in laat slapen. Stom he? Ik heb zoveel ellende gehad in de tijd dat ik mijn rijbewijs moest halen. Een instructeur die me heeft opgelicht, niet meer kunnen lessen wegens pfeiffer, was gewoon te vermoeid. Al mijn spaargeld was opgegaan aan lessen. Maar ik heb nog nooit zoveel geleerd als in die 9 maanden dat ik nu mijn rijbewijs heb. Juist door dat k*tbarrel :+
Tijdens mijn rijlessen vond ik alles eng, was ik altijd gespannen. Met mijn oude autootje heb ik echt in situaties mijn hoofd koel leren houden.
Helaas..

Storm

Re: En dan is je 1e auto écht op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:32

Je eerste autootje is net als je eerste liefde... die vergeet je nooit meer en heeft voor altijd een speciaal plekje in je hart ook al heeft hij je pijn gedaan en laten zitten :+
Succes met een nieuwe auto uitzoeken!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:39

Arme ziel, ik heb zelf vorige maand ook mijn eerste auto ingeruild...voordat ik ook onderweg kwam te staan. Was echt nodig, maar ook heel raar. Eeerlijk gezegt...wil ik hem terug! ;( :P

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:55

Sirius_ schreef:
Hij staat nu op een parkeerplaats daar en de sloop wordt deze week gebeld.

Op wat voor parkeerplaats staat de auto?
Als geen "echte" parkeerplaats is kun je misschien beter alvast rijkswaterstaat inlichten, die hebben er nog wel eens een handje van om auto's die langs de kant van de weg staan weg te laten slepen op jouw kosten....

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 16:01

Het is een betaalde parkeerplaats ;) Heb van te voren geinformeerd waar hij wel mag staan en waar niet om dat te voorkomen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:03

ok, dan is het goed.... ;)
Je zal niet de eerste zijn die ineens haar auto kwijt is.... is een kennis ook overkomen....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:13

Ik herken wat je voelt hoor, ik heb dit met mijn motor die straks weg gaat. Is ook mijn eerste fietsje en ik ben er best wel aan gehecht, het is toch je eerste eigen voertuig en geeft je veel vrijheid.
Logisch dat je dan even moet slikken :)

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:21

Hmm heb ook een fiat punto uit 96 en heb dezelfde problemen als jou.
Ongeveer maand terug stond ik op afrit ging ineens mijn motorkap roken koelvloeistof op.
Gelukkig niet ernstig auto deed/doet het nog gewoon.
Daarvoor hield hij heel erg in reed ik snelweg op ging die niet harder dan 80 na ongeveer een kilometer ging die dan wel harder maar met moeite.
Hoop niet dat hij het binnekort ook opgeeft.
Wel rot dat hij nu echt stuk is.
Succes met uitzoeken van nieuwe auto.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:45

ik zou wel de kentekenplaten eraf halen. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand anders met 'gevonden' kenteken platen rijdt.
Mocht je nog een nieuwe auto zoeken... de mijne komt te koop (dieseltje).

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:48

aaaaah wat zonde dat ie echt op is!
mijn clio'tje was ook op en dat vond ik best jammer, ondanks dat er een splinternieuwe toyota aygo voor terug kwam :D

je 1e auto is net als je 1e liefde :j

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:58

ik herken het. Mijn autotje is ook echt aan het opraken. APK loopt tot de 24e en hij moet voor 18 mei gekeurd worden maar dat ga ik niet laten doen.
Ook echt een auto met gebruiks aanwijzing en moet elke maand koelvloeistof en olie bijvullen. Maar hij heeft me nog nooit lagen staan en stiekem ben ik toch wel een beetje gehecht aan dat ding. Ben dus ook op zoek naar wat anders. Maar toch voel ik me stiekem een beetje verdrietig dat hij weg moet.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 23:07

Heb hetzelfde gehad met mijn stokoude Nissan Micra, echt rot voel je je dan he! Ik stond midden op de dijk tussen Almere en Lelystad en was alles behalve blij. De mijne is toen ook rechtstreeks naar de sloop gegaan. Ik mis dat ouwe barrel nog dagelijks! En dat terwijl ik nu een veel luxueuzere auto heb (die nog minder heeft gekost ook)... Het was MIJN karretje, met MIJN stickers achterop en die me moeiteloos dwars door Schotland heeft geloodst, hellingen van 25%!!! heeft genomen alsof het niets was, in de 2e versnelling! Met baggage! Hoe onconfortabel het kreng ook was, hij was van MIJ.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:49

Balen meis! Heb je al zicht op een nieuw autootje?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 18:42

ja wordt nog even geen meeting he vikki. Nee hopelijk duurt dat niet lang, ben rustig aan t zoeken

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:47

dat had ik ook met m,n eerste autotje afscheid nemen was idd best zwaar en dat voor een auto := mijn 2de heb ik nu nog steeds maar die was in het begin ook niet helemaal zuiver reed ik ook op de snelweg en zakte ook ineens in snelheid das best naar

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:50

Mijne is een paar maanden terug ook overleden :'( Mijn kleine witte racewagentje. Heeft me 3 jaar overal heengebracht waar ik heen wou, terwijl niemand dat nog voorspeld had.
Hij was op, mn vriend is automonteur en die kreeg hem wel weer aan de praat, maar ik vertrouwde hem niet meer. Continu bang dat ie me liet staan, dus hij is weg :\

Rij nu in de dikke benz van mn vriend, maar toch mis ik mn witte floemiemobiel nog wel eens. Reed altijd, had er stickers opgeplakt en letters, was echt helemaal MIJN auto :+:

Moest serieus huilen toen ie opgehaald werd :P

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 18:59

Die van mij zou morgen opgehaald worden. Zou rijden met de auto van mn buurmeisje maar die is vlak nadat t was afgesproken op een bumper geknald, auto stuk := gelukkig is zij in orde..
Vond t wel altijd eng, houd niet van mensen die op de laatste centimeter remmen := maar het is goed afgelopen.

Mijn vader wil dat ik een nieuwe (vanaf 2003) haal, maar ik tuf zelf prima rond in een oudje.. Hihi heb zoveel mee gemaakt met mn tootje, dat ik met een koel koppie overal in stap. Liefst wil ik weer een punto maar wordt me overal afgeraden.
Zag nu een automaatje staan, trekt me ook wel erg, heb een hekel aan file rijden O:)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:41

ik moest idd ook een (bijna) nieuwe kopen na mn 12 jaar oude clio, en toen kwam ik erachter dat ee helemaal nieuwe aygo goedkoper is dan een vrij nieuwe tweedehands auto, dus toen werd t een splinternieuwe *D
1e krasje zit er nogsteeds niet op nu na 2 jaar (even afkloppen!!)
grote voordeel van een nieuwe is de garantie, je hebt er op het gewone onderhoud na echt geen gekke kosten aan, iets wat met een oudje eerder gebeurd.

ik zou dus of een echt oudje kopen voor weinig geld, dan ben j zelfs met wat reparatie's goedkoper uit dan een nieuwe
of ik zou een helemaal nieuwe goedkope/zuinige auto kopen zoals een C1/107/aygo/enz dan ben je onder de 10.000 klaar en heb je de eerste jaren geen kosten op een beurt/nieuwe banden na maar geen gekke dingen die je met een gebruikte auto wel tegen kan komen.

Een jonge tweedehands is en wat duurder in aanschaf, en geen garantie meer dus met wat pech ben je dan dus duurder uit dan bij een goedkoop leuk nieuw autootje.
Maar omdat ik dus geen heel oudje meer mocht kopen is t bij mij dus een helemaal nieuwe geworden :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:43

Arme ziel, ik weet precies hoe je je voelt. Toen ik in september mijn eerste auto naar de sloop bracht heb ik bijna staan huilen. Je brengt hem daarheen, ze rukken gelijk de nummerborden eraf. En vervolgens krijg je het afgiftebewijs in je handen geduwd en word hij het persterrein opgereden :'(

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:47

Mijn eerste auto was ook een Fiat en ik was blij dat ik hem kwijt was joh! Mijn tweede autootje mis ik nog wel eens. Dat was een Toyota Starlet. Super fijn ding. Heb er nu weer eentje maar die rijdt toch lang niet zo lekker als mijn oude.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:54

Herkenbaar :+

Mijn allereerste eigen bakkie was een Mitsubishi Pajero, een jeepje van bijna 25 jaar oud.

Ding kraakte langs alle kanten, zeker als ik heel kort afdraaide maakte ie een hels lawaai :+ Vaak op de snelweg begon mijn stuur giga hard te trillen, soms zo hard dat ik gewoon op de pechstrook moest gaan staan en hem ff laten afkoelen. Sneller als 120km/u was onmogelijk :D , had ik eens willen testen maar toen er serieus wat doemp vanonder de motorkap kwam ben ik sindsdien netjes onder de 100km/u gebleven :+ Bakkie had een bash achteraan, dus in de zomer gezellig. Ding eraf en ik had een cabrio.Nadeel was dat het volledig zwart gespoten was dus ik had geen nut van mijn achteruitkijkspiegel en bovendien plakte de bash langs alle zijde extra toe met ducktape :+ Met een serieuze regenslag had ik gegarandeerd een zwembad achteraan in m'n jeepje :+

Maar wat hield ik van dat wagentje :+: het was echt mijn trots!!

Toen heeft mijn vader in een serieuze dronken bui mijn bakkie ingestapt en met de reservesleutel (waar ik toen al weken achter vroeg >;) ) weggereden en om 2u s'nachts stond de politie aan de deur met de melding of de man die ze bij hadden mijn vader was :+ en dat mijn jeepje opgevouwen stond wat verder in het dorp....Leuk!

Toen kreeg ik een brommer van m'n vader..Tsjah >;) Maar ondertussen heb een mijn eigen bakkie weer, een Nissan Patrol maar stiekem wil ik toch terug een pajero :o

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:56

Haha ik kan erover meepraten.
Heb nu ongeveer 7 maanden mijn rijbewijs en kreeg van mijn ma onze oude auto, een volvo 440. Kon al mijn zooi erin kwijt enz, HEERLIJK ding.
Helaas was hij al 17 jaar oud (10 jaar in ons bezit) en was hij bij de laatste apk keuring echt op van alles afgekeurd. Heb 5 maanden in deze auto gereden en inderdaad aardig leren inparkeren. Vooral de trekhaak was handig als je voor een boom wilde parkeren :D
Heb nu dus een 3 jarige seat ibiza maar toch mis ik die oude volvo nog, ondanks dat ik super blij ben met mijn mooie "nieuwe" auto.
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 21-04-09 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:56

ik mis mijn eerste auto ook nog met momenten, was echt een tof ding.
Ford Fiesta Smokestone limited edition :) racen dat dat ding kon, en heel beenvast.
Heb hem ingeruild bij renault, ik kreeg een vrij hoge prijs nog, noemen ze recyclagepremie.
Tuut was niet betrouwbaar meer.
Ik tuf nu rond in een erg leuke renault clio phase II. heb zelfs de kleur gekozen... erg fijn autootje maar ik vergeet mijn eerste tuutje echt nooit.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:58

Oeh ik snap hoe je je voelt. Al had ik dat niet met mijn eerste auto, maar wel met de auto die ik nu heb echt. Dit is echt mijn auto (Suzuki Vitara) en laatst zag het ernaar uit dat hij niet lang meer zou leven. Elke keer knetterheet en koelvloeistof kwam moest elke week helemaal bijgevuld. Toen heeft mijn vader er een nieuwe eeehm *iets* ingezet en nou issie weer helemaal goed. Dus ik scheur nog lekker even door met mijn boedelbak (zo noemen we hem thuis) Maar ging behoorlijk over de zeik toen ik dacht dattie weg zou moeten. Ik hou van dat ding.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:52

Oh ik ken het, mijn mooie witte Fiat Pinda uit 1990 staat gelukkig nog altijd hier beneden. Maar hij begint af en toe een beetje kuren te vertonen. Ik ben zo bang dat hij het straks begeeft, mijn lieve Luigi!