Help.. relatie gaat bergafwaarts...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poekiemansss

Help.. relatie gaat bergafwaarts...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 14:42

Graag jullie advies:

Ik heb al een dik jaar een vriend, H. (26 - 02 - '08)
Vorig jaar zat ik bij hem in de klas,
eerst waren we goede vrienden,
en in februari is ons relatie officieel geworden.
Het ging allemaal geweldig leuk!

Ik ben altijd bij hem, dit jaar zit ik weer bij hem in de klas,
we hebben precies hetzelfde lesrooster (net als vorig jaar)
en het ging allemaal heel leuk en goed tussen ons.
Maar sinds een paar maand is hij heel erg veranderd,
hij laat zichzelf verslonzen, hij begint te roken,
hij kan zo nu en dan heel bot uit de hoek komen,
en we zien elkaar eigenlijk alleen nog maar op school.

Ik heb al een paar keer met hem hier over gepraat,
maar het gesprek loopt steeds weer op niets uit,
en ik heb niet echt het gevoel dat hij er aan wil werken ofzo,
maar hij wil me ook niet kwijt, want hij houd nog wel heel veel van mij -zegt hij.
Ik heb hem ook gevraagd of het dan aan mij ligt,
of ik iets verkeerd doe ofzo.. maar dat is het ook niet zegt hij.
(maar wat is het dan well????) ik weet het echt niet meer...

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen,
ik hou heel veel van hem maar het werkt zo ook niet.
Ik stel vaak voor leuke dingen te doen,
naar de bios, uit eten, winkelen, kano's huren, etc.
Maar meestal krijg ik dan als antwoord: 'Heb ik niet zo'n zin in..'
Onze relatie wordt gewoon steeds minder leuk,
maar ik wil hem niet kwijt!! Ik wil gewoon dat het weer zo wordt zo als het was..

Help...

ansj17

Re: Help.. relatie gaat bergafwaarts...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:45

Mijn tip is om voor jezelf een beetje afstand te nemen.Laat hem even bijvoorbeeld een week zoveel mogelijk met rust, zodat hij ook merkt dat er iets aan de hand is.Bij mij was het een tijd geleden ook even een stuk minder gezellig, als je dan mekaar even niet zien dan merk je weer hoe je mekaar mist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:50

Wat Ansj zegt :j
Gewoon even een week niet steeds uit jezelf wat laten horen, je hoeft geen ruzie ofzo te maken, maar laat gewoon een week het initiatief van hem af komen.. :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:52

Idd... laat em wat losser... geef em de ruimte om zichzelf te zijn.. dan komt hij vanzelf weer naar je toe.

Niet teveel leuke dingen willen doen.. en beseffen dat een relatie ook zijn minder leuke kanten heeft.. het is niet altijd koek en ei..

Maar als jij nu goed handeld door em wat met rust te laten, en niet teveel eisen te stellen, wordt jullie band alleen maar sterker, als hij ook verder wil met jou..

Maar juist door teveel een leuke relatie willen hebben, is vaak juist funest voor een relatie.. er komt dan te veel druk op de ketel en die gaat een keer ontploffen..
Juist de druk eraf halen, en langzaam af laten koelen..

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 14:54

Maar ik zit bij hem in de klas.. en ik zit ook nog een keer bij elke les naast hem.. afstand nemen gaat dus wel wat moeilijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:01

Nee hoor, praat gewoon minder tegen hem en begin vooral niet over het feit dat het minder gaat.. Doe wat afstandelijker, reageer niet te blij op alles wat hij zegt.. Gewoon zijn gedrag een beetje spiegelen :) En buiten school om dus ff geen contact zoeken.. En voor het weekend niet zelf met plannen komen, laat hem maar iets verzinnen of spreek af met vriendinnen ipv met hem :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:03

dat is wel lastig als je bij elkaar in de klas zit natuurlijk.
ik kan me ook heel goed voorstellen dat jij juist de neiging krijgt de kar in j eentje te gaan trekken en teveel je best gaat doen waar hij het te weinig doet.

de tips om wat los te laten zijn wel goed, het is altijd goed ook je eigen leventje te hebben en wat ruimte te scheppen, maar het klinkt ook absoluut wel alsof hij wat beter zijn best mag doen. en het is natuurlijk erg frustrerend als er uit gesprekken telkens eigenlijk niks komt :(:)

er kunnen heel veel redenen zijn dat hij nu wat minder zn best doet. misschien is hijzelf idd aan het veranderen, probeert hij uit te vinden wie hij is en wat ie wil, verkent hij grenzen, moet hij wennen aan een relatie hebben.

uiteindelijk is toch het beste weer praten maar wel zorgen dat er een antwoord komt. lukt hem dat niet meteen vraag hem dan te luisteren erover na te denken en je binnen paar dagen te laten weten wat hij nu precies denkt en voelt.

veel sterkte hoor :(:) ik weet beetje hoe het voelt en das niet leuk. probeer iig niet jezelf te verliezen. en hoe moeilijk het ook is, je op jezelf te richten. als ie je echt leuk en lief vindt, kom het vanzelf goed.

als dat niet zo blijkt is dat heel erg verdrietig en naar, maar je verdient uiteindelijk natuurlijk wel een vriendje die veel teruggeeft en écht van je houdt.

:)

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 15:08

Relaxed schreef:
En voor het weekend niet zelf met plannen komen, laat hem maar iets verzinnen of spreek af met vriendinnen ipv met hem :)

Dat heb ik gister ook gedaan en ga vanavond ook met vriendinnen op stap, maar het vervelende is dus, dat hij me dan achtervolgd, dan wil hij namelijk ook, om mij in de gaten te houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:10

:+ ja hallo zelf niks verzinnen en je dan niet vertrouwen als je zelf wat gaat doen. da werk zo nie he :')

jongetjes....
hoe oud is hij? zijn jullie?

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 15:15

ik ben 16 en hij is net 19 (ik heb een klas overgeslagen en hij is een keer blijven zitten :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:17

Jooke schreef:
Relaxed schreef:
En voor het weekend niet zelf met plannen komen, laat hem maar iets verzinnen of spreek af met vriendinnen ipv met hem :)

Dat heb ik gister ook gedaan en ga vanavond ook met vriendinnen op stap, maar het vervelende is dus, dat hij me dan achtervolgd, dan wil hij namelijk ook, om mij in de gaten te houden..

Meen je dit serieus? Wát een flapdrol zeg.. :n Gewoon niet vertellen waar je heen gaat dus :P

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:40

Mannen het is wat ze kunnen blijkbaar niet met je maar ook niet zonder je.
Maar ik zou zeker wat doen met die tips hierboven. En als die je al achtervolgd hoef je toch niet steeds bij hem te gaan staan of zitten of wat dan ook. Dan zeg je gewoon, van ja ben nu ff met mijn vriendinnen weg, komt niet zo vaak voor. Daar hoort hij toch begrip voor te hebben.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:07

Ach heb ik nu ook, na 2 jaar relatie. Alles moet van mijn kant komen, als hij wil gaan ga ik altijd mee, zaten we gister bij ´n vriend, ik zeg gaan we ? Zegt ie ik blijf nog, E. kan me wel thuis afzetten. Terwijl ik altijd ga als hij wil, zelfs als hij tot 2 uur 's nachts wil blijven en ik rechtop slaap( omdat ik altijd de bob ben).
Ik sms 'm gewoon niet meer uit mezelf, als hij wat wil doen dan smst hij maar. Ik ga me niet meer aan hem aanpassen, lang genoeg gedaan.

Praat eens goed met hem dat dat je dwars zit hoe hij doet, kan wel eens helpen. Helpt bij mij ook, ben wel goed pissig moeten worden en kwaad weg moeten gaan, maar meneer snapt het nu eindelijk. :P

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:16

Ik zou in de klas ook niet meer naast hem gaan zitten maar naast een vriendin/vriend.
En zoals verder al gezegt geweest is gewoon even afstand nemen en lekker erop uit trekken met vrienden en dit dan ook niet aan hem laten weten :)

Succes :j

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:21

Het is eigenlijk heel simpel...

Door meer afstand te nemen en zelf je eigen gang te gaan, wek je zijn interesse en zal hij moeite voor je gaan doen..
Mannen willen niet alles op een presenteerblaadje, maar doen liever ergens moeite voor..

Met het afstand nemen, bedoel ik niet dat je geheimzinnig moet doen, dat wekt achterdocht.
Speel open kaart, maar doe je eigen ding...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:49

Tjah, daarom wou ik nooit een vriendje op school.. ik wist sowieso dat dat bij mij niet werkte aangezien je elkaar dan ook constant op school ziet. Ik zou zeggen, als praten niet werkt dan doe jij toch precies hetzelfde? Misschien krijgt ie dan pas door hoe hij zelf bezig is. Soms is de 'harde aanpak' (laat ik het zo maar even noemen) beter dan de zachtere aanpak. Als hij dan doorheeft dat jij verandert bent merkt ie het vanzelf wel en dan dringt het miss wel tot hem door.
Hij zegt zelf dat ie nog van je houd en je niet kwijt wil, dan moet ie dat ook maar laten merken!! Laat hem jou niet aan het lijntje houden!
Je hebt met 2 man een relatie en het is erg belangrijk om er beide aan te blijven werken, anders schiet het niet op.
Ik zou zeggen, probeer dat eens. Ga je precies hetzelfde als hem gedragen, doe alsof het je niks interesseert en vraag niet meer aan hem of die nog leuke dingen wil doen. Miss is dat even moeilijk maar ik denk dat dat nu even de beste aanpak is.
Hij zegt tenslotte dat ie nog van je houd, maar makkelijker gezegt dan gedaan. Dan moet ie dat maar laten blijken.

Heel veel succes ermee en hopelijk komt het goed.
Als praten niet werkt; dan maar een andere manier, miss dat het hem dan wel doordringt.

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 18:00

Bedankt voor al jullie tips :)
Ik heb hem vandaag even gemeld dat ik de komende weken wil leren voor het examen, en dus niet echt tijd voor hem heb.
Hij reageerde niet zo leuk, maar dat zal mij een zorg zijn :D
Moet volgende week nog naar school en daarna heerlijk 3 weken voor mezelf.

Ben blij dat ik de komende weken dan even voor mezelf heb...
Gewoon heerlijk paardrijden en winkelen met vriendinnen,
en me goed voorbereiden op het examen..
ik voel me gewoon opgelucht :P

Ik hoop dat hij dan wel zal voelen dat hij me mist,
en zo niet; dan ben ik liever vrijgezel!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:04

Goed zo..

En je zal nu vanzelf gaan merken dat hij contact met jou zal gaan zoeken.. niet erg, maar niet gelijk toehappen.

Je kent het nummer van De Dijk.. Een man weet pas wat ie mist als ze er niet is???? Dat is de keiharde waarheid..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:09

Ik kan me eerlijk gezegd best voorstellen dat jullie even op elkaar uitgekeken zijn als je continu bij hem bent. Jullie maken dezelfde dingen mee op de dag, en dan is het niet zo raar dat jullie elkaar nog weinig te melden hebben ;)
Idd gewoon wat meer afstand nemen. Waarschijnlijk gaat het beter als jullie volgend jaar allebei op een andere school zitten. Dan heb je elkaar 'savonds ook nog wat te vertellen.

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 07:44

Dat hoop ik maar ,
want zoals het nu steeds gaat hou ik t niet meer vol,
dus hoop dat het beter wordt..