Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Ambiiee schreef:ik vind dan de opmerking nog wel hard dat iemand dan toch zegt van, ik had m laten lopen. als het zijn eigen hond was geweest had hij dat ook op prijs gesteld.
dat van dat katje is super tof van je moeder! mijn schoonouders hadden een kat met een verlamde poot, die loopt dus nou weer!
En ergens moet je daar ook begrip voor hebben, immers, je weet nooit wat je van een loslopend dier kan verwachten. 
Ambiiee schreef:dat is te begrijpen.. maar als hij nou wel een dierenvriend was geweest, en zelf ook beesten had, was het voor hem weer een ander verhaal geworden. mijn broer heeft een hekel aan alle beesten.. die zou het zelfde hebben gedaan als de vriendin van je vader.

Dat zal ze leren.

Ambiiee schreef:Hai!
Gister kwam ik thuis, en er liep een hondje achter mij en me vriend aan. Heel lief diertje verder. hij bleef maar achter ons aanlopen en wou niet weg. Opeens komen er 2 mensen aangelopen die vroegen of de hond van ons was.. Dat was ie niet, dus die mensen liepen door, en die hond bleef bij ons.. Ik denk, na ga zelf ook maar rondvragen van wie die is. Heel toevallig nog aan halstertouw in de achterbak liggen, en die er maar omheen gedaan.. Bij verschillende mensen aangebeld, en niemand kende de hond.. Toen zei een man dat ie al om 2 uur bij de vomar liep. En om 7 uur hadden wij m pas gevonden, dus hij was ook al een tijdje van huis weg. Niemand kende de hond.. Uiteindelijk toch de ambulance gebeld. Geen melding van een hond die vermist was, ook geen chip.. Ik denk, nou heb ik dit weer he! Heel toevallig werd er dus om half 9 een melding gedaan, dat er een hond kwijt was! Het was dus deze hond. We hebben de hond weer richting huis gebracht, en die mensen waren ons erg dankbaar.. Kom ik net thuis, zit er een bosje bloemen tussen de deurklink, met een enveloppe met kaart en geld! Ze waren ons erg dankbaar, dat wij hun kindje weer thuis hadden gebracht!
Daarintegen reageerd iemand weer: Ach man! Had die hond laten lopen! Maar als het mijn hond was geweest, zou ik heel erg blij zijn geweest dat mensen net zo gehandeld zouden hebben als ons..
Wat zou jij doen? Als je zoon hondje tegen kwam? Zou jij hem laten lopen? Of toch actie ondernemen?
Groetjes!