wat bestaan dr lieve mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

wat bestaan dr lieve mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:01

zo ff mijn hart luchten :)

even om mij te begrijpen:D :
Ik heb een soort van sociale fobie, ik was het aan het ontwikkelen het is niet direct het ergste maar toch behoorlijk heftig... dit maakt het bv voor mij momenteel onmogelijk naar school te gaan of te werken. Een verzorgpaardje is dus soms ook moeilijk daar je vaak in het begin moet rijden voor de eigenares en dr maar weinig zijn die je vanaf dag 1 je gang laten gaan(dit snap ik) maar dit is dan voor mij echt giga groot probleem daar ik echt dichtklap dan en serieus zelfs een halster omdoen nouwelijks lukt (lekker goede indruk maak je dan he!) terwijl t me zo altijd prima lukt. nja aleee doet er niet toe.
Ik heb met 15/16 vrijstelling van schoolplicht gekregen en kreeg een voorwaardelijke boete voor het schoolverzuim, die moest alleen betaalt worden als ik me niet hield aan de 2 jaar lang hulp krijgen. (dit wou ik graag dus vond het prima!)helaas maakte deze het erger en ik ben van hot naar haar gegaan:S nu doe ik het zelf en het gaat in ministapjes maar in 2 a 3 jaar tijd ben ik echt vooruit gekomen :)

nu help ik dus op een westernstal 1x in de week.maar door val van paard ben ik 6 weken niet kunnen gaan..vandaag was de dag dat ik WEL weer ging (kreeg er dan een les voor terug) dit is voor mij een topkans! A: het is een therapie voor me daar ik licht geconfronteerd word met mn angst en in de bus moet zitten enc enc en B: omdat ik geen geld heb voor lessen en zo toch vooruit kom. Dus heb dat geprobeert 2x erna 6weken niet gegaan ivb val paard en dan vandaag..ik trok het niet heb gister 4 uur lang zitten huilen omdat ik mezelf een mislukkeling vond dat ik dit niet eens kon...ik wou zo graag maar durfde totaal niet meer...was boos op mezelf en lichtelijk in paniek.tevens heb ik een probleem met de eigenares omdat ze nogal fel is en als je iets fout doet ze blijft foeteren en scheeuwen terwijl ze het mij (zo ben ik) maar 1 x rustig hoeft te zeggen... ik kruip voor dr weg echt...word er bloed nerveus van. ik ben gewoon onwijs gevoellig voor andermans stemmingen/gevoel,houding en stem, in de klas vroeger als de leraar boos was op iemand aan de andere kant van de klas begon IK te huilen. dus bij mij komt al snel iets heftiger over dan hun bedoeling is.... nja ale...ik ben dus niet gegaan vandaag

Dit vandaag aan de stalmaneger uitgelegt via mail en ze was zooooo lief! ze had het voorstel dat ik eerst eens 1x per week 1 a 2 uurtjes kom poetsen enzo en t zwaardere werk achter me laat even, zij zou het uitleggen aan de eigenares van de stal en als t dan beter gaat en ik denk het aan de kunnen doen we uurtje langer enc enc dus langzaam opbouwen..uiteraard krijg ik dr dan niet elke x een les voor terug maar vond zo lief :D

zo ken ik ook een vrouw die me wilt halen 1x per week/2 weken of vaker (afhankelijk wat ik aankan enzo) en ze me mee neemt naar de paarden en dan ze verzorg zodat zij kan lesgeven enzo of trainen.... nja ook al heel lief :)

Word er gewoon beetje blij van dat er mensen zijn die begrip hebben voor me en proberen me te helpen! echt onwijs :D ben dr helemaal vrolijk van ondanks dat ik me vandaag echt poedersuiker voelde dat ik zo "zwak" was dat ik niet durfde te gaan..

njaaaaaaaaa dat was t :D

het is niet voor een discussie ofzo he...moest het gewoon ff iemand vertellen zowiezo doet het soms goed ff je probleem op tafel te leggen (daar ik dit weinig doe)

Blackberry28

Re: wat bestaan dr lieve mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:12

Altijd fijn inderdaad om begrip van mensen te krijgen en vaak reageren de mensen ook anders dan je verwacht had.

In ieder geval weer veel plezier gewenst bij de paarden en succes!

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:15

Fijn dat er mensen zijn die je willen helpen :) Enne niet meer zeggen dat je een mislukking bent, want dat is echt niet zo!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:15

Fijn voor je meid! Zo hoort het ook hoor :) ! Maar super dat je zo weer aan je vertrouwen kunt werken!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:18

Whooh wat fijn voor je! :D
Ik heb ook sociale fobie, wel een lichtere vorm dan jij hebt, maar ik weet hoe vervelend het is!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:18

fijn, maar oh.. wat lastig dit. Je kan namelijk je geluk in je leven niet van een ander laten afhangen, phoe wat zal jij het zwaar hebben en krijgen..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:19

ja idd!! nja...weet je ik weet ergens wel dat ik dat niet ben:) maar op zoon moment als je wilt en je durft niet vind ik t gewoon belachelijk dat ik me niet zover krijg..heb serieus 4 uur gehuild alsof mn moeder overleden was... :S niet normaal
nja en als je dan kijkt alles wat je wilt is moeilijk...dan krijg je wel even dat gevoel :) maar hier word ik dan weer gelukkig van :) veel zeggen dr wel begrip voor te hebben maar hebben het toch niet.... bedankt voor de leuke reactie's xx

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:20

pinuts schreef:
fijn, maar oh.. wat lastig dit. Je kan namelijk je geluk in je leven niet van een ander laten afhangen, phoe wat zal jij het zwaar hebben en krijgen..

yep idd... daarom werk ik dr ook zo hard als ik kan aan ;) ik doe altijd dingen die ik niet durf..probeer steeds...net zoals ik ook dit geprobeerd heb en nu dus weer een poging ga wagen! :D

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:22

goedzo, door blijven zetten hoor! Blijf in jezelf geloven, want anders kom je dr niet.. Denk voor mensen zoals ik dat dit niet te begrijpen valt.. Maar wens je toch succes!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 22:49

nee snap ook dat t heel moeilijk te begrijpen is (geloof me ik snap dr zelf soms de niks van:S) vandaar dat ik ook zo boos op mezelf word haha :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:01

Superjoh! Gaat je nu lukken hoor! :)

Pff en ik dacht dat ik op sociaal gebied al 'bang' was.. Weet vaak niks te zeggen of ik weet wat te zeggen maar durf het dan niet te zeggen omdat ik bang ben dat het verkeerd overkomt oid, of dat er het niet het juiste moment voor is etc.

Ook iemand bellen kan ik echt tegen opzien ookal is het maar om ziek te melden.. probeer dan altij eerst ene gesprekje in mn hoofd te hebben maar meestal gaat het dan toch anders.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:07

Eigenlijk lijkt jouw verhaal heel erg op dat van mijn zusje. Ook zij is met haar studie gestopt door ongeveer deze reden. Ze werkt nu al een jaar lang vrijwillig 2 keer in de week bij een smid, maar nog steeds kost dat haar slapeloze nachten.. En ook het anders/niet meer kunnen handelen als er anderen kijken heeft ze heel erg. Heel lastig.
Ik vind het in ieder geval super dat je er zo hard aan werkt, want ik geloof dat dat niet makkelijk is. En heel erg fijn dat je mensen tegenkomt die je willen helpen. Super, en veel succes er mee, maar zoals ik dat hoor lukt dat wel he?

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:13

Echt top zulke mensen! Ik snap volkomen dat je er zo blij mee bent! Top meid! Ik wens je veel succes verder!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 23:19

aaaaah jullie zijn echt geweldig :D :D :D ik doe iig mn best meer kan ik niet :)
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 15-04-09 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:20

je mag jezelf ook wel een schouderklop geven. toch mensen die ook vinden dat je het verdient!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:28

Wat lijkt me dit moeilijk zeg, ik heb ook lichte pleinvrees gehad, maar bij lange na niet zo erg als bij jou. Wat fijn dat er lieve mensen zijn die je zo goed helpen, nu aan jezelf blijven werken dan komt t vast helemaal goed!
Ik vind het ook heel knap dat je 'enge' dingen op blijft zoeken uit jezelf, niet makkelijk, maar uiteindelijk helpt t je wel :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 17:08

ja idd... nja pleinvrees is d8 ik normaal angst voor grotere open ruimtes enzo...d8 ik :) maar iig ja tis wel moeilijk soms en idd wel heeeeeel leuk deze reactie's :)