Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denihy

Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 20:39

Heey bokkers,
ik ga eventjes mijn beklag doen:)

Ik ben al een hele lange tijd (3jaar)supergelukkig met mijn vriend.
We zijn onafscheidelijk en hebben nog nooit geen ruzie gehad, buiten een paar verhitte disscusies.
De laatste tijd gaat het wat minder..
Voor ik mijn vriend heb leren kennen was ik erg bevriend met een jongen. Laat ik hem M. noemen.
We zijn bijna een koppel geweest tot dat ik hem had afgewezen wegens ons leeftijdverschil nogal groot is(4jaar). Nu zal je zeggen, 4jaar is toch niet veel, maar ik was toen indertijd 14jaar oud en je weet hoe ouders dan reageren.. We zijn elkaar toen een beetje uit het oog verloren. Plots nam hij terug contact met me op om zijn 'liefdesavontuurtjes' aan kwijt te kunnen. Stiekem was ik nog steeds best verliefd op hem. Toen ik wist dat hij een vriendin had, heb ik me eindelijk over hem kunnen zetten en me weer helemaal openen voor andere jongens. Kort daarna heb ik mijn vriend leren kennen.
Het contact met M. was weer wat verwatert. In de zomervakantie kwamen we elkaar weer tegen aan het zwembad en zo is het contact weer gegroeid. Ondertussen zijn we allerbeste vrienden geworden.
We spreken regelmatig af(1x per maand). Alleen heb ik vaak de indruk dat hij meer wilt dan alleen vrienden. Vaak vertelt hij zijn vriendin niet dat we afgesproken hebben terwijl ik mijn vriend altijd op de hoogte breng van de stand van zaken. Hij doet ook raar en stuurt soms rare sms'en. Zijn vriendin is een echt tiran, niet gelogen, en zet hem erg onder druk. Ze kan me niet uitstaan omdat ze beweert dat ik verliefd ben op M. en blabla.
Mijn vriend werd erg achterdochtig en vertrouwde hem voor geen haar meer. Ik snap zijn standpunt zeker wel, ik stel me soms zelf vragen bij M.'s gedrag.
Telkens als M. nu stuurt, of we hebben afgesproken(wat ondertussen al erg geminderd is) is mijn vriend altijd erg kwaad op mij. Hij reageert het af op mij dat ik met M.omga en M. reageert het af op mij dat mijn vriend volgens hem jaloers is.
Ik sta echt tussen 2 vuren in en weet niet meer wat te doen..
ik weet niet of M. echt nog gevoelens voor me heeft of hij gewoon een uitlaatklep zoekt voor zijn vriendin.
Ik wil mijn vriend zeker niet kwijtraken door dit, ik snap zeker wat hij bedoeld maar het is erg lastig om tussen hen in te staan. Ik wil geen van beide kwijt..
Wat kan ik doen zodat ik ze allebij tevreden kan stellen?
Mijn vriend is alles voor me.
M. is een persoon waar ik altijd bij terecht kan..Hij staat altijd voor me klaar. Ik heb in een erg moeilijke periode zeer veel steun aan hem gehad, daarom dat we zo een innige vriendschap hebben.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
Laatst bijgewerkt door Denihy op 15-04-09 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Springruit06

Re: Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:41

Ik zou als ik jou was voor je vriend kiezen en het contact met M verbreken.
Volgens mij is jou vriend veel leuker en eerlijker dan die M, die een vriendin heeft.
En je gaat je relatie van 3 jaar niet voor zoiets op het spel zetten.
Gewoon verbreken dat contact dus, zou ik doen.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:43

Met vinur ga ik mee..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:44

Is je gevoel voor je vriend verminderd?
En heb je gevoelens voor die vriend?

Ik zou als ik de vriendin van M was ook nogal boos zijn als hij niet verteld dat jullie afspreken :=
Kun je niet gewoon rechttoe recht aan aan M vragen of hij gevoelens voor je heeft? kan toch best als jullie zulke goede vrienden zijn. Want ik snap best dat je vriend het niet erg fijn vind als jij afspreekt (alleen) met een jongen die gevoelens voor je heeft (dat vind mijn absoluut niet jaloerse vriend ook niet fijn)
en als hij zegt dat hij geen gevoelens voor je heeft kun je toch vragen of hij dan wat wil minderen in zijn gedrag?

Denihy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 20:46

_Micha_ schreef:
Is je gevoel voor je vriend verminderd?
En heb je gevoelens voor die vriend?

Ik zou als ik de vriendin van M was ook nogal boos zijn als hij niet verteld dat jullie afspreken :=
Kun je niet gewoon rechttoe recht aan aan M vragen of hij gevoelens voor je heeft? kan toch best als jullie zulke goede vrienden zijn. Want ik snap best dat je vriend het niet erg fijn vind als jij afspreekt (alleen) met een jongen die gevoelens voor je heeft (dat vind mijn absoluut niet jaloerse vriend ook niet fijn)
en als hij zegt dat hij geen gevoelens voor je heeft kun je toch vragen of hij dan wat wil minderen in zijn gedrag?

Het probleem is dat de vriendin van M. van niets weet. Ik durf hem dat echt niet te vragen eigenlijk:$
Ik begrijp zeker dat mijn vriend het totaal niet plezant vind, maar ik vraag het altijd zeker 15x of hij het erg vind, en dan zegt hij nee maar achteraf krijg ik altijd de deksel op mijn neus. en mijn gevoelens voor mijn vriend zijn nog altijd even sterk. voor M. voelik totaal niets meer.

Denihy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 20:47

vinurr schreef:
Volgens mij is jou vriend veel leuker en eerlijker dan die M, die een vriendin heeft.

Hij is mijn beste vriend.. Ik heb mijn beste kameraad al ooit verloren |(
Ik wil dat niet nog eens meemaken..

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:01

toch zou ik iets meer afstand nemen of wellicht een paar keer afspreken waar je vriend bij is, dan kan hij zelf oordelen dat er werkelijk niet tussen jullie is ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:02

Maar hij ziet blijkbaar meer in jouw als een goede vriendin. En daar knelt het een beetje denk ik. Jij kan nog zo zedig zijn als je wilt, ik kan me voorstellen dat het voor je lief niet zo leuk is om te weten dat de beste vriend van je vriendin eigenlijk wel meer wilt dan gewoon vriendschap.

Denihy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:03

inge81 schreef:
toch zou ik iets meer afstand nemen of wellicht een paar keer afspreken waar je vriend bij is, dan kan hij zelf oordelen dat er werkelijk niet tussen jullie is ;)

dat hebben we al eens geprobeerd, niet erg positief..
Beeld zonder klank.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:21

Hmm lastig zo'n situatie, teminste zo te horen... heb zelf gelukkig nog nooit in zo'n situatie gezeten.
Ik snap heel erg goed van jou vriend dat ie dit niet echt relax vind, maar aan de ene kant moet ie het ook accepteren aangezien hij je maar moet vertrouwen. Hij zou jou ook wel vertrouwen, maar miss vertrouwd hij M niet helemaal, logische is dat, en al helemaal als er zulke smsjes bij komen kijken.
Ga eens na bij jezelf: Als M. echt zo'n grote vriend van jou is, waarom is het contact dan ooit verwatert geweest? Ik bedoel dat kan natuurlijk altijd verminderen tussen vriendschappen, maar ik neem aan niet helemaal. Waarom stuurd ie jou zulke smsjes die jij al vreemd vind? Het lijkt er dus idd op dat hij gevoelens voor je heeft. Maar vraag jezelf eens af: Heb jij ook gevoels voor M. ? Die indruk krijg ik namelijk een beetje (sorry als ik het mis heb). Ik bedoel je hebt al 3 jaar met je vriend en het gaat perfect, waarom zou je het risico lopen op een verbroken relatie terwijl jezelf zegt dat je vriend zoveel voor je betekent? Laat het niet mislopen door zoiets!!

En ik snap heel erg goed dat je vriend dit niet echt leuk vind, als hem dit helemaal niks kon schelen zou het juist niet goed zijn. Een beetje jaloezie hoort in een relatie. Hij gunde het je al om toch met M. af te spreken, accepteerde het. Maar logische dat zijn vertrouwen in M. minder worden vanwege die smsjes en zijn gedrag.
Je kunt goed bij M. terecht zeg je voor steun enz, heel fijn is dat maar hij zal vast wel niet de enigste zijn waarbij je terecht kan.
Als ik het zo hoor lijkt het me beter om niet meer met M. af te spreken, hierdoor loop je het risico dat je vriend het op een gegeven moment zat is; wat te begrijpen is!
Je komt niet al te vaak 'de ware' tegen denk ik dan, en nu heb je allang een relatie met een jongen waarmee het goed gaat, laat dat niet verpesten door iemand van vroeger die plotseling weer in je leven komt die miss ook nog eens gevoelens voor je heeft.

Je moet vaak beslissingen nemen in het leven, dat hoort er nou eenmaal bij. Dus ga bij jezelf eens na of dit je relatie niet verpest. Want zo te horen heeft M. idd nog gevoelens voor je. Het is sowieso niet echt volwassenen dat hij over je vriend zegt dat je vriend gewoon jaloers is. Daar heeft ie niks mee te maken en als je erover nadenkt is dat helemaal niet zo vreemd dat je vriend jaloers is.

Succes ermee!

En denk er maar aan; laat iets moois niet kapotmaken door iets dat het misschien helemaal niet waard is!

Denihy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:37

Moelie schreef:
Hmm lastig zo'n situatie, teminste zo te horen... heb zelf gelukkig nog nooit in zo'n situatie gezeten.
Ik snap heel erg goed van jou vriend dat ie dit niet echt relax vind, maar aan de ene kant moet ie het ook accepteren aangezien hij je maar moet vertrouwen. Hij zou jou ook wel vertrouwen, maar miss vertrouwd hij M niet helemaal, logische is dat, en al helemaal als er zulke smsjes bij komen kijken.
Ga eens na bij jezelf: Als M. echt zo'n grote vriend van jou is, waarom is het contact dan ooit verwatert geweest? Ik bedoel dat kan natuurlijk altijd verminderen tussen vriendschappen, maar ik neem aan niet helemaal. Waarom stuurd ie jou zulke smsjes die jij al vreemd vind? Het lijkt er dus idd op dat hij gevoelens voor je heeft. Maar vraag jezelf eens af: Heb jij ook gevoels voor M. ? Die indruk krijg ik namelijk een beetje (sorry als ik het mis heb). Ik bedoel je hebt al 3 jaar met je vriend en het gaat perfect, waarom zou je het risico lopen op een verbroken relatie terwijl jezelf zegt dat je vriend zoveel voor je betekent? Laat het niet mislopen door zoiets!!

En ik snap heel erg goed dat je vriend dit niet echt leuk vind, als hem dit helemaal niks kon schelen zou het juist niet goed zijn. Een beetje jaloezie hoort in een relatie. Hij gunde het je al om toch met M. af te spreken, accepteerde het. Maar logische dat zijn vertrouwen in M. minder worden vanwege die smsjes en zijn gedrag.
Je kunt goed bij M. terecht zeg je voor steun enz, heel fijn is dat maar hij zal vast wel niet de enigste zijn waarbij je terecht kan.
Als ik het zo hoor lijkt het me beter om niet meer met M. af te spreken, hierdoor loop je het risico dat je vriend het op een gegeven moment zat is; wat te begrijpen is!
Je komt niet al te vaak 'de ware' tegen denk ik dan, en nu heb je allang een relatie met een jongen waarmee het goed gaat, laat dat niet verpesten door iemand van vroeger die plotseling weer in je leven komt die miss ook nog eens gevoelens voor je heeft.

Je moet vaak beslissingen nemen in het leven, dat hoort er nou eenmaal bij. Dus ga bij jezelf eens na of dit je relatie niet verpest. Want zo te horen heeft M. idd nog gevoelens voor je. Het is sowieso niet echt volwassenen dat hij over je vriend zegt dat je vriend gewoon jaloers is. Daar heeft ie niks mee te maken en als je erover nadenkt is dat helemaal niet zo vreemd dat je vriend jaloers is.

Succes ermee!

En denk er maar aan; laat iets moois niet kapotmaken door iets dat het misschien helemaal niet waard is!

Even voor de duidelijkheid, ik heb echt geen gevoelens voor M.!
Ik wil mijn relatie zeker en vast niet op het spel zetten voor hem, ik zie mijn vriend echt doodgraag.
Voorlopig gaat het nog goed, ik probeer gewoon een middenweg te zoeken. Er gaat zeker en vast een dag komen dat mijn vriend gaat zeggen ofwel hij ofwel ik en zeker en vast dat ik dan voor mijn vriend kies hoor! Maar zolang die dag er niet is wil ik vechten voor mijn grote liefde voor mijn vriend en mijn vriendschap met M.! Ik wil geen van beide opgeven omdat de andere irritant doet. Ik heb samen met M. een heel moeilijke tijd doorkomen, hij heeft me erg gesteund enz; maar dat is een lang verhaal.
Het is voor mij dan ook heel moeilijk om te zeggen, stop ik wil niks meer met u te maken hebben.
Ik heb het contact al verminderd voor mijn vriend maar de vriendschap stopzetten..
Mijn vriend gaat ook zo vaak weg met meisjes,meisjes die ook gek zijn op hem.. ( hij valt nogal goed in de smaak en er zijn er veel jaloers op me), moet ik dan ook altijd zo reageren? Als ik het hem gun, waarom gunt hij het me dan niet?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:34

Denihy schreef:
[***] schreef:

Hij is mijn beste vriend.. Ik heb mijn beste kameraad al ooit verloren |(
Ik wil dat niet nog eens meemaken..

Ja maar ik snap de gevoelens van je vriend juist ook heel goed. Jij zal het ook niet leuk vinden als jou vriend iedere keer met een meisje afspreekt die verliefd op hem is, ookal is het een vriendin van hem.
Ik denk dat het voor je vriend ook wel een keer ophoud op deze manier: En dan kan je kiezen, of je 'beste vriend' (die je probeert te versieren terwijl hij weet dat jij een vriend hebt, en liegt tegen zijn vriendin) of je vriend (waar je al 3 jaar gelukkig mee bent)

Denihy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 22:58

vinurr--> zie bovenstaande reactie:)

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:37

Eigenlijk vind ik het niet normaal dat je het gevoel hebt dat je moet kiezen.* Je kan toch naast je vriend ook gewoon vrienden hebben? Waarom zou jou vriend je niet vertrouwen? Jullie zijn toch al drie jaar bij elkaar? Heeft hij een reden om jou (of M.) niet te vertrouwen?

Ik (persoonlijk) zou zeker mijn vriendschap niet zomaar weggooien omdat mijn vriend het niet leuk zou vinden.

Maar heb je deze gevoelens al een keer aan je vriend verteld? Wat zegt hij daarover? (en dan voornamelijk over het stuk dat hij vooraf zegt dat hij het prima vind, maar er achteraf een probleem van maakt.)

In ieder geval sterkte ermee! :)

* misschien niet helemaal goed verwoord, maar ik bedoel eigenlijk dat ik het geen leuke/gezonde situatie is als je het gevoel hebt dat je moet kiezen, ik bedoel niet dat jij niet normaal bent ofzo!

Denihy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 16:13

Inguhh schreef:
Eigenlijk vind ik het niet normaal dat je het gevoel hebt dat je moet kiezen.* Je kan toch naast je vriend ook gewoon vrienden hebben? Waarom zou jou vriend je niet vertrouwen? Jullie zijn toch al drie jaar bij elkaar? Heeft hij een reden om jou (of M.) niet te vertrouwen?

Ik (persoonlijk) zou zeker mijn vriendschap niet zomaar weggooien omdat mijn vriend het niet leuk zou vinden.

Maar heb je deze gevoelens al een keer aan je vriend verteld? Wat zegt hij daarover? (en dan voornamelijk over het stuk dat hij vooraf zegt dat hij het prima vind, maar er achteraf een probleem van maakt.)

In ieder geval sterkte ermee! :)

* misschien niet helemaal goed verwoord, maar ik bedoel eigenlijk dat ik het geen leuke/gezonde situatie is als je het gevoel hebt dat je moet kiezen, ik bedoel niet dat jij niet normaal bent ofzo!

Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik moet kiezen tussen die 2. Er gaat ooit een dag komen dat en van de 2 me voor de keuze gaat zetten en dan kies ik zeker en vast voor mijn vriend. Maar zolang die dag er niet is probeer ik een middenweg te vinden om ze allebij tevreden te stellen zonder al te veel ruzie of teleurstellingen te veroorzaken.
Mijn vriend vertrouwt me zeker en vast wel, anders zou hij het niet toestaan dat ik met M. afspreek. Hij heeft gewoon schrik dat ik voor M. zou kiezen als M. een manoeuvre bij me uithaalt. Gezonde jaloezie, en die moet er zijn in een relatie! Hij heeft een reden om M. niet te vertrouwen, ik stel zelf soms mijn vragen bij zijn gedrag, de sms'en die ik soms van hem krijg gaan soms echt te ver, en ik zeg hem dat dan ook.
Ik ben een tijdje geleden erg kwaad op M. geweest vanwege een bepaalde sms en sindsdien is hij er zo goed als mee gestopt.
Ik ben zeker niet vanplan mijn vriendschap weg te gooien om dat mijn vriend het niet kan verdragen dat ik zo een sterke band met M. heb.
Ik heb vaak gesprekken met mijn vriend gehad over deze kwestie maar het is en blijft een delicaat onderwerp voor hem. Ik kan blijven herhalen dat hij me niet verliest en dat ik geen gevoelens voor M. heb, maar het is ook aan hem om mij dan de kans te geven het te bewijzen zonder kwaad te worden.
M. heeft in zijn ogen een misstap gezet naar mij toe, en mijn vriend is gewoon te koppig om hem een tweede kans te geven om te bewijzen dat zijn bedoelingen niet verkeerd zijn.

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:19

Als het inderdaad om een gewone dosis jaloerzie gaat dan kan ik me dat wel voorstellen ja. Maar kennen je vriend en M elkaar goed? En is het misschien een idee om met zn 3en wat te doen (of met meer vrienden), misschien dat je vriend M dan wat makkelijker een tweede kans kan geven. En verder zal dit vooral met de tijd voorbij gaan, je vriend zal dan op een gegeven moment wel inzien dat jij echt voor hem gaat, en misschien dan ook wel M een tweede kans geven. :)

Denihy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 11:02

Inguhh schreef:
Als het inderdaad om een gewone dosis jaloerzie gaat dan kan ik me dat wel voorstellen ja. Maar kennen je vriend en M elkaar goed? En is het misschien een idee om met zn 3en wat te doen (of met meer vrienden), misschien dat je vriend M dan wat makkelijker een tweede kans kan geven. En verder zal dit vooral met de tijd voorbij gaan, je vriend zal dan op een gegeven moment wel inzien dat jij echt voor hem gaat, en misschien dan ook wel M een tweede kans geven. :)

Wij zijn eens met zijn 4 (mijn vriend en ik& M. en zijn vriendin) iets gaan drinken. M. en ik praatte goed met elkaar en met zijn vriendin vlotte het ook goed maar mijn vriend heeft meer bij andere mensen gestaan dan bij ons en als hij dan bij ons staat zei hij nog geen 10 woorden. Of hij probeerde me constant te kussen of aan te raken, ik denk om M. jaloers te maken of duidelijk te maken dat ik van hem ben. Best genant :(

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:23

Wat wil je zelf?
Laat dat je uitgangspunt zijn. :)

Verder wil ik opmerken dat die M. mij nou niet bepaald de meest betrouwbare jongen lijkt, waardoor ik mij kan voorstellen dat jou vriend zijn bedenkingen heeft.

Is het 't je waard om je relatie op het spel te zetten voor een vriendschap met M.?

Misschien helpt het om een keer iets met zn 3'en of 4'en af te spreken. Dan voelt het misschien ook wat makkelijker voor jou vriend.

edit: ik zie dat mijn onderste suggestie al geprobeerd is. Misschien nog eens proberen? (en van te voren één en ander met je vriend doorpraten?)

Denihy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 16:55

Kyno schreef:
Wat wil je zelf?
Laat dat je uitgangspunt zijn. :)

Verder wil ik opmerken dat die M. mij nou niet bepaald de meest betrouwbare jongen lijkt, waardoor ik mij kan voorstellen dat jou vriend zijn bedenkingen heeft.

Is het 't je waard om je relatie op het spel te zetten voor een vriendschap met M.?

Misschien helpt het om een keer iets met zn 3'en of 4'en af te spreken. Dan voelt het misschien ook wat makkelijker voor jou vriend.

edit: ik zie dat mijn onderste suggestie al geprobeerd is. Misschien nog eens proberen? (en van te voren één en ander met je vriend doorpraten?)

Mijn uitgangspunt is om gewoon bevriend te kunnen zijn met m. zonder veel tralala.
Hij is echt een betrouwbare jongen hoor, ja ik weet, hoe het verhaal hier staat lijkt het helemaal niet zo!
Ik zet zeker mijn relatie niet op het spel voor die vriendschap. Mijn vriend is nog altijd het belangrijkste voor mij. En om nog een keertje af te spreken, zal er niet inzitten. Mijn vriend weigert het gewoon. Volgens hem was het 'onaangenaam' gezelschap terwijl hij de hele tijd pleiten was.