Energie Direct Afmelding/Overeenkomst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luna1

Energie Direct Afmelding/Overeenkomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 20:07

Een beetje een rare titel maar goed ik ben benieuwd of er mensen zijn hier die ervaring hebben met ED,Energie Direct.
Tis niet voor mij maar voor een kennis ;) ,ik heb een paar vragen voor bewuste kennis.
Kennis heeft een overeenkomst getekent maar deze is niet volledig ingevuld het bank giro nr ontbreekt.
Ook is kennis niet de hoofdbewoner van het desbetreffende adres.
Kennis heeft besloten dat ze het toch niet wil doorzetten en de overeenkomst dus wil beeindigen nu is er al een email verzonden naar ED.
De desbetreffende verkoper had het over een welkomstpakket en dan zou je daarna 7 WERKdagen de tijd hebben om het contract te beeindigen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ?

Alvast bedankt,

GR Gemma

Ambiiee

Re: Energie Direct Afmelding/Overeenkomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:41

Wij hebben ze ook aan de deur gehad. Mn vriend is nogal snel om te praten, en die had dus een akkoord gegeven. Hij kreeg toen zoon formulier, en zou ook inderdaad een welkomsgeschenk krijgen. Door de omstandigheden toen, waren we heel ED vergeten, en ik bedacht het me opeens. Toen hebben we de nuon opgebeld, en tegen hun gezegd dat ED ons contract metnuon niet mag verbreken. Want hun regelen dat allemaal voor je.

En nooit geen last meer van gehad ofzo. Wij hadden kort daarna gekeken op internet over ED, maar mensen waren er erg ontevreden over.. Dus daarom hadden we het ook opgezegd.

Groetjes!

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:33

luna1 schreef:
Een beetje een rare titel maar goed ik ben benieuwd of er mensen zijn hier die ervaring hebben met ED,Energie Direct.
Tis niet voor mij maar voor een kennis ;) ,ik heb een paar vragen voor bewuste kennis.
Kennis heeft een overeenkomst getekent maar deze is niet volledig ingevuld het bank giro nr ontbreekt.
Ook is kennis niet de hoofdbewoner van het desbetreffende adres.
Kennis heeft besloten dat ze het toch niet wil doorzetten en de overeenkomst dus wil beeindigen nu is er al een email verzonden naar ED.
De desbetreffende verkoper had het over een welkomstpakket en dan zou je daarna 7 WERKdagen de tijd hebben om het contract te beeindigen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ?

Alvast bedankt,

GR Gemma

Hey gemma!
Ik heb toevallig mensen moeten bellen voor energie direct.
En het klopt dat als je het welkomst pakket hebt nog 7 werkdagen de tijd hebt om te annuleren!
Dit is alleen geldig per brief.
Het maakt overigens niet uit dat het niet voor de hoofdbewoner is ook al straat het wel zo in de regels.
Alleen het punt is..
Ze heeft er geen bankrekening nummer bij gedaan, maar wel getekend.
Ik hoop dat ze binnen die 7 werk dagen schriftelijk heeft afgezegt, anders kan het nog wel eens lastig worden!
Ik zou bellen, email sturen en schriftelijk! beter het zekere voor het onzekere nemen.

Hopelijk is het gelukt met annuleren.. Want energie direct verkoopt mooie praatjes maar zodra het omj service ofzo gaat kan je lang wachten.
Dat geld precies hetzelfde als voor die nieuwe energie maatschappij ..

Groetjes Laura

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:17

Klopt niet, dat ZEGGEN ze aan de telefoon, maar het is 7 dagen na dagtekening van de brief, je opzegtermijn gaat dus al in wanneer je het pakket nog nieteens binnen hebt. Je kan bellen met een code die je toegestuurd krijgt bij dat pakket.

Ik ben erin geluisd, want ik wilde informatie ontvangen, blijkbaar was ik toen ineens aangemeld met zo'n pakket die ook nogeens na de 7 dagen na dagtekening op de deurmat lag. Drama heen en weer om van hun af te komen. Ik ben nu wel weer terug bij de Eneco, maar dit geintje heeft me zo'n 700/800 euro extra gekost omdat ik door hun ontbonden was van mijn contract bij Eneco en dus met een nieuw contract in de dure maanden binnen kwam.

Echt EnergieDirect, ze mogen van mij aan het gas :o

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:20

Ambiiee schreef:
Wij hebben ze ook aan de deur gehad. Mn vriend is nogal snel om te praten, en die had dus een akkoord gegeven. Hij kreeg toen zoon formulier, en zou ook inderdaad een welkomsgeschenk krijgen. Door de omstandigheden toen, waren we heel ED vergeten, en ik bedacht het me opeens. Toen hebben we de nuon opgebeld, en tegen hun gezegd dat ED ons contract metnuon niet mag verbreken. Want hun regelen dat allemaal voor je.

En nooit geen last meer van gehad ofzo. Wij hadden kort daarna gekeken op internet over ED, maar mensen waren er erg ontevreden over.. Dus daarom hadden we het ook opgezegd.

Groetjes!

Dan was het nog niet ingegaan waarschijnlijk? Of binnen termijn van die deur-verkoop-wet? Want Eneco vertelde mij dat ze wettelijk gezien een overgang niet tegen mogen houden als iemand overgenomen wordt. Daardoor kon ik mijn overname niet tegenhouden :\

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:38

Wij kregen zoon briefje aan de deur.. Volgens mij waren wij alleen nog net binnen de dagen dat het mocht..

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 18:46

Kennis heeft inmiddels 2 emails ontvangen met daarop het antwoord dat het idd geannuleerd is.
Verder ook geen post meer ontvangen van ze dus zal wel snor zitten...

En die 7 dagen gaan al in als je getekent hebt daar moet je heel erg mee oppassen ja..

GR gemma

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:45

Hebben wij gehad met de Nederlandse Energie Maatschappij. Aangetekend een brief sturen om te annuleren, anders zeggen ze dat het niet over is gekomen. En nooit je bankrekeningnummer geven!!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 07:25

luna1 schreef:
Kennis heeft inmiddels 2 emails ontvangen met daarop het antwoord dat het idd geannuleerd is.

En die 7 dagen gaan al in als je getekent hebt daar moet je heel erg mee oppassen ja..

GR gemma

Ik heb nergens voor getekend, nooit. En toch is het zonder mijn toestemming ingegaan toen. Een infopakket is gewoon het welkomstpakket en de pineut ben je :( Vreselijk veel telefoontjes en e-mails zijn er overheen gegaan voordat ik van die rotzakken af was. Stel huichelaars zijn het :(

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:16

Mayo schreef:
luna1 schreef:

GR gemma

Ik heb nergens voor getekend, nooit. En toch is het zonder mijn toestemming ingegaan toen. Een infopakket is gewoon het welkomstpakket en de pineut ben je :( Vreselijk veel telefoontjes en e-mails zijn er overheen gegaan voordat ik van die rotzakken af was. Stel huichelaars zijn het :(

Als je nergens voor getekend hebt dan zul je telefonisch in een voicelog toestemming hebben gegeven voor het afsluiten van een contract.
Geloof mij, geen enkel bedrijf sluit je zomaar aan aangezien ze daardoor hun bevoegdheid kwijt kunnen raken.
Dat ze slim kunnen praten en jij wellicht niks doorgehad hebt dat kan wel maar dan moet je toch echt de fout bij jezelf zoeken ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:34

Nope, ik heb toestemming gegeven dat ze een informatiepakket op zouden sturen en duidelijk nog erbij gezegd dat ik absoluut niet telefonisch zou beslissen zonder iets op papier te hebben gezien. Daarom heb ik het ze terug laten luisteren en na veel belletjes en mailtjes is alles teruggedraaid omdat ik in mijn recht stond. Jammer genoeg was het leed bij Eneco toen al geschied.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:43

Oke, dan zal jij er tussendoor geschoten zijn, vervelend.
Fijn dat het nu alsnog opgelost is

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:36

Mwah opgelost is een groot woord, ik betaald nu véél meer aan Eneco. Geintje heeft me honderden euro's extra gekost :\