[ENQ] Glaasje draaien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mismijk

[ENQ] Glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 11:53

Wij moeten voor religie een werkstuk maken, en ik heb voor het onderwerp occultisme gekozen.
Occultisme is (kort gezegd) je met ‘het onbekende’ bezig houden, bijvoorbeeld glaasje draaien. Een hoofdstuk van ons gaat over glaasje draaien. Hiervoor willen wij een onderzoekje doen.
Daarom de vraag, zouden jullie deze vragen over glaasje draaien willen invullen? Hartelijk bedankt voor de moeite!

- Hoe oud ben je?
- Heb je ooit eens glaasje gedraaid, of iets anders om geesten op te roepen (graag vermelden welke vorm van geesten oproepen)?
- Zo nee, waarom juist niet?
- Zo ja, waarom heb je dit gedaan?
- Met wie heb je dit gedaan?
- Wat waren de gevolgen ervan?
- Hoe oud was je toen je dat hebt gedaan?
- Beschrijf jezelf in een paar woorden.
- Een foto van jezelf. Dit komt NIET in het verslag, maar dat geeft ons een beeld wat voor een soort mensen glaasje draaien. Als je dit niet wil, hoeft het niet, maar zou wel fijn zijn.

Nogmaals bedankt! En mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:55

- Hoe oud ben je? 23 jaar
- Heb je ooit eens glaasje gedraaid, of iets anders om geesten op te roepen (graag vermelden welke vorm van geesten oproepen)?
- Zo nee, waarom juist niet? Geen intresse.
- Beschrijf jezelf in een paar woorden. Aardig, vriendelijk, gothic, vrolijk
- Een foto van jezelf. Dit komt NIET in het verslag, maar dat geeft ons een beeld wat voor een soort mensen glaasje draaien. Als je dit niet wil, hoeft het niet, maar zou wel fijn zijn.
Laatst bijgewerkt door Charica op 15-04-09 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:59

- Hoe oud ben je? 30
- Heb je ooit eens glaasje gedraaid, of iets anders om geesten op te roepen (graag vermelden welke vorm van geesten oproepen)? Ja op ponykamp
- - Zo ja, waarom heb je dit gedaan? Je bent puber en je pubert wat he.
- Met wie heb je dit gedaan? Met leeftijdsgenootjes
- Wat waren de gevolgen ervan? We spraken af niet het glas aan te raken, maar allemaal elkaar de hand te geven en een geest op te roepen.
Toen het glas bewoog, hebben we gillend dat glas kapotgegooid en met zijn allen in een bed geslapen van angst :')
- Hoe oud was je toen je dat hebt gedaan? jaar of 13 a 14 denk ik/
- Beschrijf jezelf in een paar woorden. Hardwerkende vrouw :)
- [b]Een foto van jezelf. Dit komt NIET in het verslag, maar dat geeft ons een beeld wat voor een soort mensen glaasje draaien. Als je dit niet wil, hoeft het niet, maar zou wel fijn zijn Euh ik zie hier het nut niet zo van in.
Maar check profiel voor foto.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:02

- Hoe oud ben je? 19
- Heb je ooit eens glaasje gedraaid, of iets anders om geesten op te roepen (graag vermelden welke vorm van geesten oproepen)? Ja, een keer gedold toen er een vriendin bij mij thuis was. Ik denk dat ik een jaar of 11 was. We hadden een glas omgekeerd op een groot blad gezet waar we letters op hadden geschreven. Daarna heb ik het nooit meer gedaan en ik zou er nu ook niet meer aan beginnen. Ik geloof in geesten en ben ervan overtuigd dat ze je beter met rust laat.
- Zo ja, waarom heb je dit gedaan? Om te dollen dus, was nog jong en idioot.
- Met wie heb je dit gedaan? Een goede vriendin dus.
- Wat waren de gevolgen ervan? Niets, gelukkig.
- Hoe oud was je toen je dat hebt gedaan? 11 jaar maximum
- Beschrijf jezelf in een paar woorden. Verlegen, intuïtief, prikkelbaar, gepassioneerd, creatief, hooggevoelig,....
- Een foto van jezelf. Dit komt NIET in het verslag, maar dat geeft ons een beeld wat voor een soort mensen glaasje draaien. Als je dit niet wil, hoeft het niet, maar zou wel fijn zijn. Check profiel :)

Hoop dat je er iets mee bent... Is maar een kleine enquête :P
Laatst bijgewerkt door Musetta op 15-04-09 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:03

- Hoe oud ben je? 16
- Heb je ooit eens glaasje gedraaid, of iets anders om geesten op te roepen (graag vermelden welke vorm van geesten oproepen)? Nee.
- Zo nee, waarom juist niet? Vind het eng :o
- Beschrijf jezelf in een paar woorden. Hmm, verlegen, niet al te best in omgang met mensen, stil, soms tikkeltje eigenwijs
Zie profiel

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:07

- Hoe oud ben je? 24 jaar
- Heb je ooit eens glaasje gedraaid, of iets anders om geesten op te roepen (graag vermelden welke vorm van geesten oproepen)? nee
- Zo nee, waarom juist niet? Ik geloof er niet in. Ik zeg altijd: Ik geloof pas in iets als ik het gezien heb.
- Zo ja, waarom heb je dit gedaan? nvt
- Met wie heb je dit gedaan? nvt
- Wat waren de gevolgen ervan? nvt
- Hoe oud was je toen je dat hebt gedaan? nvt
- Beschrijf jezelf in een paar woorden. bezig bijtje, nuchter, eigenwijs
- Een foto van jezelf. Dit komt NIET in het verslag, maar dat geeft ons een beeld wat voor een soort mensen glaasje draaien. Als je dit niet wil, hoeft het niet, maar zou wel fijn zijn. Kijk maar in mijn profiel

mismijk

Re: [ENQ] Glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 13:54

Crossmonster: Zoals er staat, foto om een kleine indruk van je te krijgen wat voor type mens jij bent (gotic o.i.d). Niet dat je dat direct van een foto kan zeggen, maar geeft toch een kleine indruk. ;)

Bedankt allemaal :)

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:13

- Hoe oud ben je? 16 jaar
- Heb je ooit eens glaasje gedraaid, of iets anders om geesten op te roepen (graag vermelden welke vorm van geesten oproepen)? Nee, nog nooit
- Zo nee, waarom juist niet? Ik ben veel te bang dat er dan echt een geest komt en als je dan niet goed afrond hij blijft hangen zegmaar
- Zo ja, waarom heb je dit gedaan? /
- Met wie heb je dit gedaan? /
- Wat waren de gevolgen ervan? /
- Hoe oud was je toen je dat hebt gedaan? /
- Beschrijf jezelf in een paar woorden. Aardig, soms verlegen, rustig
- Een foto van jezelf. Dit komt NIET in het verslag, maar dat geeft ons een beeld wat voor een soort mensen glaasje draaien. Als je dit niet wil, hoeft het niet, maar zou wel fijn zijn. Je kan in mijn profiel kijken maar ik wil niet dat je foto's van mij kopieert ofzo ;)

Veel succes ermee!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:18

[quote="mismijk"]
Wij moeten voor religie een werkstuk maken, en ik heb voor het onderwerp occultisme gekozen.
Occultisme is (kort gezegd) je met ‘het onbekende’ bezig houden, bijvoorbeeld glaasje draaien. Een hoofdstuk van ons gaat over glaasje draaien. Hiervoor willen wij een onderzoekje doen.
Daarom de vraag, zouden jullie deze vragen over glaasje draaien willen invullen? Hartelijk bedankt voor de moeite!

- Hoe oud ben je? Bijna 20 jr
- Heb je ooit eens glaasje gedraaid, of iets anders om geesten op te roepen (graag vermelden welke vorm van geesten oproepen)? NEE
- Zo nee, waarom juist niet? Zitten mij teveel haken en ogen aan, heb er teveel over gehoord.
- Zo ja, waarom heb je dit gedaan? ___
- Met wie heb je dit gedaan? ___
- Wat waren de gevolgen ervan? ___
- Hoe oud was je toen je dat hebt gedaan? ___
- Beschrijf jezelf in een paar woorden. Best nuchter, hard werkend, aardig, ehhh.
- Een foto van jezelf. Dit komt NIET in het verslag, maar dat geeft ons een beeld wat voor een soort mensen glaasje draaien. Als je dit niet wil, hoeft het niet, maar zou wel fijn zijn. Heb ik hier niet.

Oeps iets fout gedaan...... heb het geqoute, maar je hebt antwoorden....... Succes met je werkstuk.......

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:22

mismijk schreef:
- Hoe oud ben je? 30+
- Heb je ooit eens glaasje gedraaid, of iets anders om geesten op te roepen (graag vermelden welke vorm van geesten oproepen)? nee
- Zo nee, waarom juist niet? heel bewust niet, omdat ik maar al te goed weet hoe het in elkaar zit, dat het geen spel is.

haha ik kan het kort houden ;)

maar ik vul het toch in, om mensen die het lezen daarmee te waarschuwen voor het gevaar.
onderschat het niet, er is wel degelijk een geestelijke wereld!
succes met je werkstuk.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:22

- Hoe oud ben je? 26
- Heb je ooit eens glaasje gedraaid? Ja
- Zo ja, waarom heb je dit gedaan? Omdat we het spannend en interessant vonden.
- Met wie heb je dit gedaan? Met meerdere personen. Oa op ponykamp maar dat sloeg nergens op, met mijn ex en zijn vrienden en met een vriendin van me.
- Wat waren de gevolgen ervan? Geen gevolgen. Hoe jong we ook waren (14-16) hadden we al goed bedacht dat we geen rare vragen gingen stellen over wie er wanneer dood zou gaan enzo. Het leuke was dat ik op dat moment een vriend had die Mark heette. Ik heb gevraagd met wie ik ging trouwen en het glas zei Mark. Ik geloofde er helemaal niets van. Maar nu jaren later ben ik een hoop vriendjes verder en heb ik nu een vaste relatie met toekomstplannen met een andere Mark.
- Hoe oud was je toen je dat hebt gedaan? De eerste keer 14 en de laatste keer 17 denk ik.
- Beschrijf jezelf in een paar woorden. Enthousiast, doorzetter, zeer eigenwijs en intelligent
- Een foto van jezelf. Dit komt NIET in het verslag, maar dat geeft ons een beeld wat voor een soort mensen glaasje draaien. Als je dit niet wil, hoeft het niet, maar zou wel fijn zijn. > zie profiel.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:34

- Hoe oud ben je? 20jaar
- Heb je ooit eens glaasje gedraaid, of iets anders om geesten op te roepen (graag vermelden welke vorm van geesten oproepen)? ja, 1 keer glaasje gedraait maar toen de tafel begon te trillen vonden we het eng worden en zijn meteen gestopt!
- Zo ja, waarom heb je dit gedaan? We waren pubers en het leek ons wel een spannende manier om het weekend door te komen :o
- Met wie heb je dit gedaan? een toenmalige vriendin
- Wat waren de gevolgen ervan? geen
- Hoe oud was je toen je dat hebt gedaan? jaar of 16
- Beschrijf jezelf in een paar woorden. Lief, grappig, soms beetje gek en druk
- Een foto van jezelf. Dit komt NIET in het verslag, maar dat geeft ons een beeld wat voor een soort mensen glaasje draaien. Als je dit niet wil, hoeft het niet, maar zou wel fijn zijn. http://www.mijnalbum.nl/Foto-3QC8ONRK.jpg met dit meisje heb ik het gedaan, ik ben overigens de rechter.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:35

mismijk schreef:
- Hoe oud ben je? 20
- Heb je ooit eens glaasje gedraaid, of iets anders om geesten op te roepen (graag vermelden welke vorm van geesten oproepen)? Nee.
- Zo nee, waarom juist niet? Je hoort er een hoop slechte verhalen over, dus ik ga geen risico's daarmee nemen.
- [/b]

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:53

- Hoe oud ben je? 17
- Heb je ooit eens glaasje gedraaid, of iets anders om geesten op te roepen (graag vermelden welke vorm van geesten oproepen)? Nee
- Zo nee, waarom juist niet? Ik ben heel gevoelig voor zulke dingen. Als ik ook maar iets lees, denk of denk te horen/zien maak ik mezelf (soms onbewust) helemaal gek. Ik mijdt dus zoveel mogelijk dingen die met dit onderwerp te maken hebben.
- Zo ja, waarom heb je dit gedaan? -
- Met wie heb je dit gedaan? -
- Wat waren de gevolgen ervan? -
- Hoe oud was je toen je dat hebt gedaan? -
- Beschrijf jezelf in een paar woorden. Sociaal, spontaan, gezellig.
- Een foto van jezelf. Dit komt NIET in het verslag, maar dat geeft ons een beeld wat voor een soort mensen glaasje draaien. Als je dit niet wil, hoeft het niet, maar zou wel fijn zijn. Zie profiel :)

Nogmaals bedankt! En mocht je vragen hebben, stel ze gerust![/quote]

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:06

- Hoe oud ben je? Zestien.
- Heb je ooit eens glaasje gedraaid, of iets anders om geesten op te roepen (graag vermelden welke vorm van geesten oproepen)? Neen.
- Zo nee, waarom juist niet? Gewoon, nooit in verleiding gekomen :+
- Zo ja, waarom heb je dit gedaan? /
- Met wie heb je dit gedaan? /
- Wat waren de gevolgen ervan? /
- Hoe oud was je toen je dat hebt gedaan? /
- Beschrijf jezelf in een paar woorden. Eigenzinnig, koppig, soms druk soms net heel kalm.
- Een foto van jezelf. Dit komt NIET in het verslag, maar dat geeft ons een beeld wat voor een soort mensen glaasje draaien. Als je dit niet wil, hoeft het niet, maar zou wel fijn zijn. Ik denk niet dat dit enige bijdrage levert aan je enquete.... := Wat zegt zo'n foto nu. Er is toch geen lijn in te trekken wie dit doet of wie dit niet doet. Wat een hokjes denken 'wat voor soort mensen dit doet'..

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:18

mismijk schreef:

- Hoe oud ben je? 19
- Heb je ooit eens glaasje gedraaid, of iets anders om geesten op te roepen (graag vermelden welke vorm van geesten oproepen)? Nee. Nouja, ik geloof dat ik er ooit bij heb gezeten toen we met een kettingje in onze haden probeerde dat ding te laten bewegen (pendel ofzo?)
- Zo nee, waarom juist niet? Ik vind het eng. Je hoort zoveel verhalen over geesten. Wil er liever gewoon niets mee te maken hebben.
- Beschrijf jezelf in een paar woorden. Hmm, dat vind ik lastig!! Ehm, gek? Soms? Verder ben ik niet echt alternatief ofzo, gewoon. (niet dat alternatief niet gewoon is maar naja, pff wat een vraag :D ) Ja gewoon :+ Is dat een omschrijvingswoord? Gek, Druk (soms, en soms juist niet).
Profiel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:57

- Hoe oud ben je?
24

Nee, ik ben van mening dat geesten zelf wel komen als ze iets kwijt willen ( hier heb ik wel ervaring mee )

Goeie geesten laten zich niet oproepen die komen vanzelf wel als t nodig is. Veel te veel risico dat je een verkeerde entiteit treft

Spontaan, vrolijk, niewsgierig

- Een foto van jezelf. Dit komt NIET in het verslag, maar dat geeft ons een beeld wat voor een soort mensen glaasje draaien.
Tjek profiel

Als je dit niet wil, hoeft het niet, maar zou wel fijn zijn.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:17

Hoe oud ben je? 15
- Heb je ooit eens glaasje gedraaid, of iets anders om geesten op te roepen (graag vermelden welke vorm van geesten oproepen)? Nee- Zo nee, waarom juist niet? Je weet nooit wat er gebeurd, en ik vind het nogal onvoorspelbaar.
- Zo ja, waarom heb je dit gedaan? -
- Met wie heb je dit gedaan?-
- Wat waren de gevolgen ervan?-
- Hoe oud was je toen je dat hebt gedaan?-
- Beschrijf jezelf in een paar woorden. sociaal, aardig, druk, vrolijk,eigenwijs
- Een foto van jezelf. Dit komt NIET in het verslag, maar dat geeft ons een beeld wat voor een soort mensen glaasje draaien. Als je dit niet wil, hoeft het niet, maar zou wel fijn zijn. profiel.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:21

- Hoe oud ben je?
16, Bijna 17 jaar oud.

Ehmn, nog geen glaasje gedraaid . Wel geesten opgeroepen door middel van een soort.. oproeping ofzp :+ ?

Niemand wil met me mee doen :+ , ze zijn allemaal bangerds.

Dat van oproepen? Super lang verhaal, stuur maar een PB bij interesse, zet ik liever niet op Bokt :).

2 Vrienden en 1 Vriendin.

Van dat oproepen? Niet zo leuk :+ . ( Maar if ye really wanna know it all, PB me :) ) .

Ook 16 .

Super geil .