Ontslag door crisis... wie nog meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DenK4ever

Ontslag door crisis... wie nog meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 19:54

Nou vandaag was het mijn beurt -O-
Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat ons bedrijf dicht gaat en ik dus samen met 24 collega's op straat sta...

Eigenlijk is het een opluchting dat ik dat nu weet.
Het rommelt al enige tijd en al weken had ik een vermoeden..
2 weken geleden heb ik via mijn bedrijfsleider "of the record" gehoord dat het ontslag eraan zat te komen...
Sinds die tijd heb ik moeten doen alsof er niks aan de hand was en vrolijk mijn werk doen..
tot vandaag... nu is het officieel...

Ben per direct naar huis gestuurt en is nu afwachten op een oproep van het uwv....

Lotgenoten???

xtostarlight

Re: Ontslag door crisis... wie nog meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:56

Mijn contract is afgelopen januari niet verlengt vanwege de crisis.
Was dan wel een bijbaan waar ik eigelijk al vanaf wilde, dus wat dat betreft niet zo erg, maar om nu net voor mn afstuderen nieuw werk te gaan zoeken zie ik ook niet zitten, dus moet even een paar maandjes zonder geld uitzingen :=

Wel erg vervelend dat het hele bedrijf failliet is, hopelijk heb je snel ander werk!

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:56

Ik niet maar mijn broer :(
Werkt bij een autobedrijf, bij hun vesting gaat het goed, bij de anderen niet. Moeten ze juist hem ontslaan terwijl hij het geld zo nodig is. Te jammer. hij was er ook helemaal verslagen van.. :(:)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 19:59

Het was bij ons vanmiddag wel erg onwerkelijk..
is nog nooit zo stil geweest in de fabriek -O-

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:22

Mijn broer, vriend en vader zijn allemaal ontslagen. Alleen mijn moeder heeft nog haar baan.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:23

Ik ben niet ontslagen maar ik wil je toch heel veel succes wensen bij het zoeken van een nieuwe baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:25

Hier nog iemand die de klos is/was, ik werkte via het uitzendbureau. Mij konden ze er dus zo uitknikkeren, wat ook gebeurd is. Een half uur nadat ik nog gewerkt had kwam het telefoontje dat ik niet meer terug hoefde te komen.

Balen, ik duim voor je dat je snel weer iets anders hebt.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:27

Ik zit per januari thuis zonder werk, er was onvoelde werk. Succes met het zoeken naar een andere baan, het valt hier niet mee, soms 263 reacties op 1 vacature!?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:28

ik ben niet ontslagen, maar ik moet in deze periode een stage zoeken, en ook dat is serieus niet leuk meer, krijg alleen maar afwijzingen -O- ik wens je heel veel succes :(:)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:46

Mijn vriend is in November ontslagen omdat het bedrijf moest stoppen vanwege de financiën.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:52

Ik was ontslagen omdat ik te duur werd voor mn bijbaantje (ben net 20 geworden). Ze nemen liever iemand van 16 aan, ook al weet diegene nog niks en kan lang niet zo hard werken dan iemand die al jaren in het bedrijf zit.

Ben onlangs wel ergens anders aangenomen, tot mijn grote verrassing. Werk bij dit baantje wel tegen het minimumloon, bij mijn andere baan als docent verdien ik 3,5 keer zoveel. Echt te zonde dat ik daar geen meer uren kan maken. Toch heb ik het minimumloonbaantje gelijk aangenomen, het is vrij bijzonder om in deze tijden als 20jarige nog een bijbaantje te vinden.

Aantal vriendinnen van mij zijn ook ontslagen; één omdat het bedrijf failliet ging (fulltimer) en één omdat ze ook te oud werd (parttimer, ook bijbaantje).

Verwacht wordt dat er in 2010 meer dan 600.000 mensen werkloos zijn.. Regering, applaus.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:54

Ikzelf heb er gelukkig (nog) niet mee te maken, maar zowel mijn vader als zusje wel. Die zijn ook alletwee hun baan kwijt.
Voor mijn vader was er een regeling getroffen dat hij bij een ander bedrijf aan de slag kan, maar hij zou dan op oproepbasis komen werken en als hij niet opgeroepen word krijgt hij 70% van zijn loon. En dan te bedenken dat hij in de afgelopen 3 maanden wel 2 keer opgeroepen is. 1 keer voor 2 uur werken en 1 keer voor 5 uur werken.

Mijn zusje is een ander verhaal. Die moet gewoon een andere baan zoeken. Voor haar is helemaal geen regeling getroffen. Ze is gewoon op straat gezet en zoek het maar uit.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 06:53

DenK4ever schreef:
Ben per direct naar huis gestuurt en is nu afwachten op een oproep van het uwv....

Ik vind het echt heel erg rot dat je je baan kwijt bent. Maar afwachten op een oproep van het UWV vind ik wel heel makkelijk...
Misschien je CV een update geven en naar elk bedrijf dat je kent een open sollicitatie doen?

Een baan vinden is op dit moment niet makkelijk, maar onmogelijk is het ook niet.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 07:14

Marjolein schreef:
DenK4ever schreef:

Ik vind het echt heel erg rot dat je je baan kwijt bent. Maar afwachten op een oproep van het UWV vind ik wel heel makkelijk...
Misschien je CV een update geven en naar elk bedrijf dat je kent een open sollicitatie doen?

Een baan vinden is op dit moment niet makkelijk, maar onmogelijk is het ook niet.

Dit vind ik nou een opmerking die nergens op slaat!!!
Mensen die hard werken èn premie's af dragen hebben na ontslag recht op een uitkering! Daar hebben ze namelijk al jaren voor betaald.......
Natuurlijk moet je wel proberen een andere baan te vinden, maar om de TS over de vingers te tikken omdat ze een oproep van het uwv afwacht??

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 07:18

helaas is bij ons op het werk ook een reorganisatie, misschien dat ca 10 personen kunnen blijven, en dat is echt een heel klein percentage. Eind van de maand zou er voor iedereen duidelijkheid zijn. De sfeer is heel bedrukt logisch.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 07:19

Ik zeg nergens dat ze er geen recht op heeft. Ik zelf zou ook gebruik maken van de mogelijkheid om een ww uitkering te krijgen, mocht ik ontslagen worden. Maar ik zou niet op een afroep gaan wachten. Het woordje afwachten vind ik erg passief overkomen.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 07:22

Marjolein schreef:
Ik zeg nergens dat ze er geen recht op heeft. Ik zelf zou ook gebruik maken van de mogelijkheid om een ww uitkering te krijgen, mocht ik ontslagen worden. Maar ik zou niet op een afroep gaan wachten. Het woordje afwachten vind ik erg passief overkomen.

Ze heeft verdorie net gehoord dat ze ontslagen is.....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 07:23

Ik ben ook ontslagen...
Viel als een donderslag bij heldere hemel... Maar goed, ondertussen heb ik bijna een fulltime job aan het solliciteren...

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 07:25

Hier ook 1 die vanaf einde deze maand haar baan kwijt is.
Ook ik werkte partime en was te duur, ook kon ik niet meer uren draaien.
Nu druk aan het solliciteren en net een ww aangevraagd.
In deze regio zijn gelukkig nog wel wat banen, dus heb goede hoop.
Voor iedereen in de zelfde situatie heel veel succes

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:02

Gelukkig klim ik nog omhoog in de financieel sector.

En geloof mijn baas mij nog wat studies in petto heb voor me.

Moet deze jaar na zomer met pdb gaan beginnen via baas's geld. :+

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 08:32

Marjolein schreef:
DenK4ever schreef:

makkelijk?? makkelijk?? ik heb op di moment geen keus!
Op dit moment MOET ik de oproep van het uwv afwachten!
Omdat ZIJ ons gaan vertellen hoe het nu gaat!! We weten helemaal NIKS!?!?
Is ie failliet?!?! weet ik niet zeker...
Krijgen we doorbetaalt?!?!? weet ik niet zeker...
Wat is de opzegtermijn?!?!? weet ik niet zeker...

Weet alleen zeker dat ik mijn baan kwijt ben!

En mijn CV.. die is al ge-update! Er zijn al gisteren al 3 sollicitaties de deur uit gegaan.
Ik zit echt niet stil...

Makkelijk...:n

edit: even wat "geschreeuw" weggehaald, liet me even gaan :o
Laatst bijgewerkt door DenK4ever op 15-04-09 08:38, in het totaal 2 keer bewerkt

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 08:33

Marjolein schreef:
Maar ik zou niet op een afroep gaan wachten. Het woordje afwachten vind ik erg passief overkomen.

Dat is nou eenmaal omdat we nu met een collectief ontslag te maken hebben en dus ook een collectieve intake met het uwv... kan ik ook niks aan doen!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:35

Bij ons zijn er gisteren 12 'uitgezet'. Waaronder de leukste collega's! Vind er nu niet veel meer aan hier :(

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:39

Ik ben zelf niet ontslagen, maar werk bij het uwv op de afdeling die over de ontslagvergunningen gaat, dus merk wel dat door de crisis helaas heel wat mensen hun baan kwijt raken.
TS: heel veel succes met het vinden van een nieuwe baan :)

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:41

Jeetje, wat een ontslagen!!
hier gelukkig nog weinig gehoord..
Mijn vriend, vader en moeder hebben allemaal nog werk.. Ik ook gelukkig!

Iig heel veel succes met het vinden van een nieuwe baan!