Wij hebben een kleine tuin, 4 meter breed en 9 meter lang. Nu gaan we binnenkort 2 meter uitbouwen. De tuin wordt dan dus nog maar 7 meter lang.
We hebben nu ong 4 meter terras, dus 4 bij 4. Dan een rondje aan het einde van het terras, dus half in het terras. Met een vuurpot erop. Daarna hebben we gras, met aan 1 kant een perkje, die in een L loopt tot de schutting achterin.
Fotootje om het duidelijk te maken:

Nu wordt de tuin straks kleiner, en ik wil alleen terras. M'n vriend wil graag gras houden. Is misschien ook wel leuker voor de kleine, dus vooruit.
De bedoeling is dan ong half terras, en half gras. En het perkje weg, alleen een klein stukje voor een paar plantjes.
Het rondje met de vuurpot willen we graag houden.
Wie heeft er ideeen?
Mij lijkt het leuk om iets met een niveau verschil te doen. Of bijv het stukje waar planten komen wat hoger te leggen.
Of het terras niet standaard voor het huis te doen, maar voor het huis een paadje, en het terras in het midden van de tuin? En dan naast het paadje gras, of bloembakken ofzo?
Wat ik ook graag wil is ruimte voor de kleine, dus een hoekje voor bijv een speelhuisje.
Wie heeft er ideeen, of denkt mee? We hebben trouwens een tuin op het zuidwesten.
Daar kun je dan het beste je terras plaatsen
maar we hebben er wel een paar leuke ideeën uitgepikt)