Tuinontwerp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Tuinontwerp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 12:11

Misschien zijn hier mensen met verstand van tuinen.

Wij hebben een kleine tuin, 4 meter breed en 9 meter lang. Nu gaan we binnenkort 2 meter uitbouwen. De tuin wordt dan dus nog maar 7 meter lang.
We hebben nu ong 4 meter terras, dus 4 bij 4. Dan een rondje aan het einde van het terras, dus half in het terras. Met een vuurpot erop. Daarna hebben we gras, met aan 1 kant een perkje, die in een L loopt tot de schutting achterin.

Fotootje om het duidelijk te maken:

Afbeelding

Nu wordt de tuin straks kleiner, en ik wil alleen terras. M'n vriend wil graag gras houden. Is misschien ook wel leuker voor de kleine, dus vooruit. :P
De bedoeling is dan ong half terras, en half gras. En het perkje weg, alleen een klein stukje voor een paar plantjes.
Het rondje met de vuurpot willen we graag houden.
Wie heeft er ideeen?

Mij lijkt het leuk om iets met een niveau verschil te doen. Of bijv het stukje waar planten komen wat hoger te leggen.

Of het terras niet standaard voor het huis te doen, maar voor het huis een paadje, en het terras in het midden van de tuin? En dan naast het paadje gras, of bloembakken ofzo?
Wat ik ook graag wil is ruimte voor de kleine, dus een hoekje voor bijv een speelhuisje.

Wie heeft er ideeen, of denkt mee? We hebben trouwens een tuin op het zuidwesten.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:37

Je moet even zien waar je het liefst zit nu. Waar is de meeste zon? Zit je wel graag in de zon? En ook handig waar zit je het meest uit de wind :) Daar kun je dan het beste je terras plaatsen :) Daarom heen dan misschien iets van gras? Je kunt ook inplaats van perkjes gaan werken met hele grote bloembakken :) (maak ze bv zelf van steigerhout, bekleed met wortel doek, dan kun je ze zo groot maken als je zelf wilt) ziet er ook direct strak uit :)

Samantha_

Re: Tuinontwerp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 14:50

Nou we hebben erg veel zon in de tuin. Bijna de hele dag overal.
Nu bijv is de hele tuin in de zon. In de avond wordt het minder, door de bomen om ons heen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:46

Dan kun je voor richting de avond kijken waar je dan nog het meeste zon hebt, omdat het dan het snelst afkoelt is het denk ik ook lekker dat je daar lang in de zon kunt zitten :)

Maak desnoods op papier een plattegrond van je tuin en ga daar lekker in tekenen tot je hebt wat je wilt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:23

Ik denk dat het heel klein gaat ogen als je een deel terras en een deel gras gaat doen. Ik denk dat ik persoonlijk dan liever met bakken ging werken voor het nodige groen, en dat ik de rest mooi zou betegelen.

Wij hebben toen we vorig jaar de achtertuin op de schop gingen gooien gewoon een paar hoveniers uitgenodigd om eens met ons mee te denken. De heren verteld wat we zo ongeveer wilden, en dan een schets met materiaalvoorstel ed laten maken.
(waarbij ik geleerd heb dat hoveniers uitstekend kunnen praten maar verrekte slecht kunnen luisteren overigens :D maar we hebben er wel een paar leuke ideeën uitgepikt)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 17:49

Ja dat vond ik dus ook, maar daarentegen vind ik gras voor de kleine wel weer erg leuk.

We hebben nu aan de linkerkant voor aan het terras nog zon. En en deel op het gras nog.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 10:16

Nu in de ochtend begint de zon achterin, en komt zo steeds verder naar voren. Nu bijv is het hele grasveld in de zon. Met een uurtje de hele tuin.

Het terras komt straks natuurlijk wel 2 meter naar voren te liggen vanwege de uitbouw.