buitenland en smssen, hoe zit het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

buitenland en smssen, hoe zit het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 22:00

hey..
ik ben blond ( :)) ) en kom er echt niet meer uit :D

stel ik ontvang een sms van iemand in het buitenland (frankrijk) kost dit mij geld?
stel ik stuur een sms naar iemand in het buitenland (frankrijk) kost dit mij extra geld?

deze vraag komt in mij op omdat ik altijd dácht dat ik geen extra kosten zou krijgen.. echter ontvang ik een sms van ieman die nu in parijs zit.. en is er opeens 30ct uit m'n bundel verdwenen.. fijn.. maakt niet uit.. maar ik had nog maar 43 ct tot en met morgen _O-

het gaat hier om een Hi abbo (van degene in parijs ook :) )

fjordjes

Re: buitenland en smssen, hoe zit het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:02

nee alleen versturen kost geld, alleen bij bellen kost het jou ook geld als je gebeld word.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 22:04

grmbl.. dus die stomme stink Hi pakt mij gewoon 30 ct af? >;) ik dacht het al hoor.. maargoed je gaat toch twijfelen..

kost versturen ook méér dan normaal? :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:11

Als jij vanuit Nederland met een Nederlandse telefoon naar een Nederlandse telefoon belt of smst zou het jou niets extra's moeten kosten. Jij weet namelijk niet altijd of die persoon zich in het buiteland bevind of niet.
Hetzelfde geld voor het ontvangen van SMSjes op een Nederlandse telefoon die zich in Nederland bevind. Jij vraagt er namelijk niet om om die SMSjes te ontvangen vanuit het buitenland.

Alle extra kosten zouden voor rekening moeten komen van de verzender.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:14

Als je in het buitenland bent en je ontvangt een sms, dan betaal jij het deel vanaf de grens van NL naar jouw foon zeg maar. :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 22:17

oke, maar ik ben in nederland
en de zender in parijs
ik heb 30 cent verdwenen bundel.. als ik morgen optijd thuis ben eens een belletje plegen :)) als ze dat vaker doen wil die bundel wel op tuurlijk :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:20

Hmm...zou je dan vanaf de NL grens naar je in NL zijnde foon betalen?? Het zou me niks verbazen, die vuile stinkerds van de KPN... >;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 06:06

:))
ik was nogwel zo tevreden over m'n abbo :))
ik heb vandaag nieuwe bundel gekregen (net gered dus :+ ) en ik zal eens testen wat een normale sms kost, en wat het kost als ik naar hem sms (en er een terugkrijg)

overigens mamamiesje; in het geval wat jij zegt.. zou het mij in nederland 30ct kosten := zo duur sms ik niet (dacht ik toch := )

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:02

Ik heb ook een Hi abo, geen pre-paid. Maar ik zou niet weten wat alles kost :=
Ik betaal 20 euro per maand en heb TIENTALLEN euro's over/opgespaard.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 16:36

ik had dus ook dik gespaard..
tot ik naar de trein ging rennen na een sms gestuurd te hebben ''ik red het net!''
daarna dus een stuk of *tig* smsjes verzonden ivm ongeblokkeerde telefoon in overvolle tas :')

heb net gebeld, heb een simonly, en het klopte wel, de ''saldo'' check loopt wat achter, en er wordt 30ct afgeschreven omdat ik relatief veel bundel krijg voor m'n abbonementsgeld ( 10 euro) dus ik ben gerustgesteld :))

rest mij wel nog de vraag; komen de hi-free-sms dingen ook aan in het buitenland? O:)(via de website te versturen) moet bijna wel dan toch? :))

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:51

Waarom niet? Alles over de grens is voor de eigenaar van de telefoon die zich in het buiteland bevind.