Vriendin die steeds afzegt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mickey1978

Vriendin die steeds afzegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 18:33

Nou heb ik een probleem, Ik heb een vriendin en die woont best ver weg. We hebben verschillende keren afgesproken, maar iedere keer zegt ze weer op het laatste moment af. Heel enthousiast met afspreken, maar ze laat het iedere keer weer afweten. Wat moet ik ermee?

criollolover

Re: Vriendin die steeds afzegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:33

dumpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:34

idd gewoon niet meer mee afspreken... zo'n vriendin heb ik ook... gewoon laten gaan...

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:34

Stoppen vriendinnen mee zijn.
Tjah, het is moeilijk maar als zij blijkbaar geen moeite doet om eens een keer wat te doen dan niet toch. :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:36

Zo'n vriendin heb ik ook! Niet meer afspreken.. Dat zijn geen echte vriendinnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:39

Zou het initiatief nu bij haar laten, zelf niet te druk om maken. Vraag ook waarom ze steeds afzegt, mss zit ze een periode gewoon niet lekker in haar vel, dat ook altijd mogelijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:43

Misschien kan je eens vragen waarom ze elke keer afzegt.
De kans is groot dat ze niet lekker in haar vel zit.

Net als Haike zou ik het initiatief van haar kant laten komen.
En niet meer op haar gaan zitten wachten.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:28

"meteen dumpen" wat is dat nou voor reactie:S Ja zo moeten we met elkaar omgaan zeg! Sjemig..
Ff mee praten, ik heb ook een vriendin die er een handje van heeft, maar ach als we wel een x afspreken is het hardstikke gezellig..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:29

Sorry dat noem ik niet eens een vriendin.. Als ze steeds afzegt dan is er iets waarom ze jouw niet wil zien.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:31

Gewoon vragen waarom ze steeds afzegt :) Vriendin van mij zagen we ook nauwlijks meer, daar is een goed gesprek over geweest en sindsdien gaat het weer een stuk beter.

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:35

zou ook even met dr praten meschien is er een meer achterliggende probleem,zoals dat ze niet lekker in dr vel zit zoals hierboven al vaker is gezegd?
vervolgens zou ik het even aan haar overlaten om iets af te spreken.

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:28

Ik zou haar inderdaad gewoon vragen waarom ze steeds niet komt. Niet meteen dumpen in ieder geval, alles heeft zijn reden. En nadat je die van haar hebt gehoord kan je pas bepalen of je nog contact met haar wilt hebben. :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:57

Inderdaad eerst ermee praten hoor! Dumpen kan altijd nog. Voor hetzelfde geldt is er iets naars met haar aan de hand.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:57

Ik las dit topic aan het begin van avond al, toen twijfelde of ik moest reageren. Maar nu zie ik paar dezelfde reacties.

Ik zei vroeger ook enorm veel afspraken af, ook de afspraken waarop ik me weken op had verheugd maar op die dag zelf had ik opeens geen zin meer. Ook al wist ik dat het ontzettend gezellig zou worden enz..
Tja, het mag wel duidelijk zijn dat ik toen helemaal niet lekker in mijn vel zat.

Nu zit ik veel beter in mijn vel en kom ik al mijn afspraken gewoon na.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:08

Ligt eraan waarom ze afspreekt. Ik heb een ziekte waardoor ik vaak ziek ben en soms af moet zeggen. Nu heb ik dus ook een vriendin die dat niet begrijpt en hier dus in dit topic zegt dat ik geen echte vriendin ben.
Wie dat is ga ik niet zeggen, maar ik weet wel dat zij haar nu aangesproken voelt.
Een andere vriendin van mij is ook vaak ziek door ziekte en als zij afzegt dan heb ik daar volle begrip voor.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:13

Gewoon bellen en haar vertellen dat je het zo vervelend vindt dat ze zo vaak afzegt.
Zelf ben ik door medicatie erg vergeetachtig, ik moet echt alles opschrijven, anders komt het niet goed. Ik vergat steeds van alles, en dus ook afspraken. Een vriendin van me heeft er wat van gezegd en we hebben toen afgesproken dat als we iets afspreken, ik het meteen in de agenda zet; probleem opgelost.

Als ze er nu niet echt een reden voor heeft zou ik het initiatief om weer af te spreken bij haar laten. Je hoeft niet boos te zijn, maar ergens energie in steken waar je niks van terugkrijgt is ook alleen maar vermoeiend.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:32

Ik wil toch na enige twijfel ook reageren.. Want ik snap sommige reacties hier écht niet hoor! Gewoon laten vallen, ze is je niet waard kom op mensen :=

Ik weet dat ik zelf ook redelijk vaak iets af zeg.. maar dat is niet omdat ik het wíl dat is omdat het anders niet gaat met mijn gezondheid. En ja, ook ik heb reacties gehad van nou dan spreken we maar niet meer af want je bent er toch nooit. Ik ben daar zó kapot van geweest! Ik wil verdorie alles dolgraag maar door mijn ziekte lukt het niet en dan krijg je ook nog eens zulke opmerkingen te verduren, dat doet gewoon echt pijn :=

Dus bel je vriendin een keer op en praat er over, wie weet zit jouw vriendin met iets soortgelijks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:35

Ik zou het bespreekbaar maken ipv haar zomaar te "dumpen". Misschien is ze zich er niet eens van bewust dat het steeds bij jou is dat ze afspraken afzegt, en/of heeft ze een hele goede reden.
"Dumpen" kan altijd nog.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:42

Hier meldt zich ook zo een afbeller, ik spreek dan ook af en op het laaste moment kan ik me bedenken, omdat ik het niet zie zitten ivm met dingen die er met mijn gezondheid spelen, mijn echte vrienden weten dan wat er aan de hand is en zeggen dan ook gewoon joh volgende keer beter.

Ik zou haar ook gewoon bellen en vragen wat er is, misschien zit ze ook niet zo lekker in der vel. Praten helpt altijd wel.
Succes

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:39

Hier ook iemand die al ruim 2 jaar steeds afzegt....
Achteraf bleek dat ik pfeiffer heb, maar dat duurt normaal ook niet zo lang als bij mij dus ik geloof het meteen als sommige mensen het een beetje hebben gehad met me... :\

Als ik me goed voel heb ik helemaal zin om vanalles te doen en af te spreken, maar helaas weet ik niet hoe ik me een week later zal voelen en ja grote kans dat ik dan ziek op bed lig en dus moet afzeggen, en als je dat al zo lang doet dan snap ik het wel dat mensen het soms een beetje hebben gehad, hoewel ik het dus echt niet expres doe en er zelf helemaal gefrustreerd van raak!
Gelukkig nog niet echt veel vervelende reactie's gehad, ja van mensen die ik maar half ken en van mn werk, en de vrienden van mn (ex)vriend, de mensen die ik goed ken weten gelukkig wel beter en daar ben ik heel blij om :)

De vraag is dus waarom ze afzegt, doet ze dat 'zomaar' omdat ze zich bedacht heeft of liever iets met een ander doet, of speelt er meer?

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:47

Ik heb ook z'n vriendin, die ook elke keer afzij waneer we wat afspraken. Heel irritand, ik heb haar er toen op aan gesproken. Dat vond ze in eerste instantie niet leuk natuurlijk. Maar dat duurde maar een paar dagen.
En het is gelukkig nu ontzettend veranderd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:49

Ach, jouw vriendin zegt tenminste nog af.. Ik heb een vriendin gehad die gewoon niet op kwam dagen. :)

Maar de tip van praten lijkt me de beste :)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:54

..mmm, ik heb een vriendin die niet haar telefoon opneemt en dan standaard de volgende dag opbelt op mn werk en dan zegt dat haar battery bijna op was(altijd bij mij!..vreemd)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:13

Jasmijn76 schreef:
..mmm, ik heb een vriendin die niet haar telefoon opneemt en dan standaard de volgende dag opbelt op mn werk en dan zegt dat haar battery bijna op was(altijd bij mij!..vreemd)

misschien eens aan haar vragen of ze eens met andere smoesje kan komen want dit heb je al ... (vul aantal zelf in) keer gehoord.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:33

ik moest vandaag afzeggen, en me vriendin is dan ook een beetje boos, ik zou haar helpen met acryl nagels zetten omdat ze daar een opleiding voor volgt. en ze reist met de kermis. en ze was nu hier een uurtje vandaan met de auto. me vriend had vrij genomen maar kreeg plotseling een bespreking waardoor ik dus niet kon komen, en nu zit ik hier met gebakke peren