Belijdenis welk boek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

Belijdenis welk boek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 08:19

Misschien een rare vraag, maar ik heb echt geen idee wat ik moet kiezen :o

Ik mag met pinksteren belijdenis doen van mijn geloof. Nu heb ik al enkele keren van de ouderlingen de vraag gehad welk boek ik graag wil krijgen van de kerk bij dit mooie moment.

Maar ik heb echt geen idee... Met de nieuwe bijbelvertaling heb ik een mooie nieuwe bijbel gekocht en de jongerenbijbel ligt al op mijn nachtkastje.

Zijn er bokkers die al belijdenis hebben gedaan en een mooi boek hebben gekregen.
Ik wil wel graag een boek met uitleg of een uitgelegt verhaal.

alvast bedankt voor eventuele reacties.

Frances

Re: Belijdenis welk boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:04

Aline_17 heeft gisteren belijdenis gedaan, misschien kun je die een pb sturen :)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:11

Ligt ook een klein beetje aan in watvoor kerk en waarom je kiest voor belijdenis. Bij vrienden heb ik een paar keer Bonhoeffer voorbij zien komen, maar dat zou ik niet aan iedereen geven. Wel bijzonder, overigens, en zeker de moeite waard om te lezen. :j
Ik ken ook delen van schriftuitleg, bijv. door ds. v.d. Linde, maar misschien kom jij wel uit een heel andere "stroming", of ben je niet gewend aan dat soort teksten. :)

Toen ik zelf nog las, kreeg ik bij afscheid van mijn middelbare school een King James vertaling - engels, een soort van vergelijkbaar met onze statenvertaling. Ik was daar erg blij mee, in 't engels legde het voor mij nieuwe accenten en las ik liever hardop voor mezelf. Ik ben overigens opgegroeid met de Statenvertaling, dus de King James was voor mij niet heel veel anders. Er zijn ook veel nieuwere, "simpelere" vertalingen in het engels beschikbaar. Klein beetje afhankelijk van waar je van houdt, maar zeker ook wat je gewend bent :)

Mooie keuze.. :)

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:19

zoals Frances al zei; ik heb gister belijdenis gedaan en ik heb van de dominee de Bijbel voor beginners gekregen omdat onze dominee zei dat het eigenlijk een startpunt is wanneer je belijdenis doet :)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:22

Aline: gefelici :)

Maar ik vind het dus wel érg afhankelijk van de gemeente waarin je belijdenis doet. Ik ben groot geworden met een statenvertaling, veel kerkgang, streng christelijke scholen - en ik zou dus meer met Bonhoeffer kunnen, dan met Bijbel voor Beginners. Persoonlijke variatie :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:37

Moeilijk, omdat ik je achtergrond niet ken. Maar bv. een boek als 'De Bijbel gaat open' met achtergrondinformatie over de bijbel is wel heel mooi. Of 'Het gewijde dagboek van Adrian Plass' blijft ook altijd een aanrader :)

Oh, en alvast proficiat!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:39

Oeh, Adrian Plass - goede tip, Blue :)
Lang niet meer van gehoord, maar moet langzaam weer eens iets gaan lezen heb ik mezelf verteld, en Adrian is een mooie om weer mee te beginnen :)

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:41

Bij ons in de kerk werd met belijdenis vaak het boekje '365 keer genade' gekozen. Wij hebben hem thuis ook, en ik vond het een heel mooi dagboekje die niet aan jaren verbonden is.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:45

WhiteRose schreef:
Aline: gefelici :)

Maar ik vind het dus wel érg afhankelijk van de gemeente waarin je belijdenis doet. Ik ben groot geworden met een statenvertaling, veel kerkgang, streng christelijke scholen - en ik zou dus meer met Bonhoeffer kunnen, dan met Bijbel voor Beginners. Persoonlijke variatie :)

Dankjewel :)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 17:26

@ aline gefeliciteerd.

ik zit in een gereformeerd vrijgemaakte kerk.