Kan wel janken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nivada

Kan wel janken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 19:07

Hier mijn verhaaltje,

zit ik heel rustig achter mijn computer in de veronderstelling dat alles werkt.. nou mooi niet dus.

Ik was gister zo heel slim om mijn stekkerdoos op de correcte manier uit te zetten en de stekker uit het stopcontact te halen omdat het onweerde! Zo slim, omdat ik dacht dat hierbij al mijn belangrijke data veilig zouden zijn... nou weer mooi niet dus.

Ik kwam erachter dat mijn externe hardeschijf het niet meer deed en onvindbaar was op de computer. Wat kon dit toch zijn?!?
Heel gedoe, met het eruit halen en weer de usb in de usb poort stoppen zo.. de usual stuff als dr weer es iets niet doet. Ik helemaal in paniek want aankomende week heb ik een toetsweek en mijn werkstuk van NL's staat erop! Drama drama drama!!! Ben helaas zon paniek zaaier die dan met dingen gaat gooien zoals deuren enzo en dan in paniek dr broer maar weer opbeld.

Anywho.. mn broer dus gebeld (computer techneut) die zegt dat de voeding kapot is. Mooi vervelend dus maar geen echt drama want hij kan de externe hardeschijf open schroeven en in me eigen computer sleutelen.. halleluja.. Ik dacht bij mezelf.. misschien heb ik nog een handige oplossing :)* want een vriend van mij heeft zon zelfde externe hardeschijf. Misschien heeft hij nog die voeding en kan ik hem ff lenen. En gelukkig dit kan ik, morgen even ophalen en hopen dat het lukt! Anders kan mn broer hem alsnog transplanteren ;)

Bedankt voor het lezen!! (ben nog aant het bijkomen van mn paniek aanval :7 )

S_hirley

Re: Kan wel janken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:11

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn externe hardenschijf. Weggebracht en inderdaad hebben ze iets gedaan. Die deed het 1 dag en nu doet hij het helaas weer niet.

Hopen dat je morgen je verslag van nederlands kan krijgen om te leren. Succes

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 19:12

Nou gelukkig hoef ik dat werkstuk niet te leren, maar moet hem nog wel afmaken...

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:15

Daarom stuur ik altijd dat soort dingen naar mijn eigen hotmail, en sla het gewoon op. Dan heb je het dubbel opgeslagen :)

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:15

Haha, gelukkig komt alles goed.
Succes met leren alvast

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 19:17

Dankje, ja ik heb het ook overal opgeslagen maar ben zaterdag met het werkstuk een stuk opgeschoten om het af te maken en dit heb ik alleen opgeslagen op de externe harde schijf. Maar we hebben wel weer wat geleerd vandaag! Nu dus ook opslaan op de "gewone" hardeschijf :P

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:20

Of mailen, want als je hele pc crasht heb je alsnog een probleem ;) zo kan je paniekmomenten een beetje voorkomen :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:30

Oei, ik kan me je paniek heel erg goed voorstellen. Mijn hele schoolleven staat op mijn laptop, ik zou echt helemaal gek worden als ik al die belangrijke dingen kwijt zou zijn :oo

Gelukkig heb je een oplossing gevonden, maar ik begrijp dat je even op zn zachtst gezegd niet blij was ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:31

Ik weet niet hoor, maar dat je externe HD het niet doet heeft niets te maken met het feit dat je 'm uit het stopcontact gehaald hebt..
Die van mij staat regelmatig dagen zonder stroom en doet het altijd nog prima als ik 'm weer 's inprik...

Misschien is het gewoon een slecht getimede crash geweest (en dan hoef je 'm ook niet te transplanteren naar je eigen pc want dan is ie daadwerkelijk overleden...)

En even misschien een HELE blonde opmerking hoor, maar heb je 'm wel aangezet? :+

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 21:48

hihi ik heb alles gedaan.. maar bij zon externe hardeschijf krijg je helaas een flutvoeding (vertelde mn broer) en die is door geslagen zeg maar.. en waardoor mag joost weten :P want ik deed niks (alleen uitzetten dan).

haha moet wel lachen om je opmerking of ik hem wel heb aangezet, ben wel blond :o? maar gelukkig heb ik geen 2 linkerhanden of.. hmm dat is beetje raar.. als je met je hoofd na moet denken en ik heb het over handen. Nouja goed, laten we maar zeggen dat ik niet totaal A-technisch ben. :Y)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:33

Hahaha ja sorry, je weet maar nooit natuurlijk :')

Kan best zijn dat je flutvoeding is overleden, bijzonder toevallig dan dat dat precies op zo'n onweer moment gebeurt :P Hoop voor je dat het echt aan de voeding ligt en dat niet je schijf gecrasht is...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:37

hopelijk gaat het lukken met een andere voeding. Met belangrijke werkstukken en mijn afstudeerproject sloeg ik het altijd dubbel op en stuurde het voor de zekerheid naar mijn hotmail.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 13:28

jeej, heb een andere voeding en hij doet het! Ik helemaal gered, bedankt voor de steun!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:15

Gelukkig maar dat het allemaal werkt, een hele opluchting denk ik zo!
Misschien een leer voor de volgende keer om belangrijke werkstukken etc. ook even naar jezelf te mailen en daar op te slaan :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:19

Ik heb alles altijd dubbel opgeslagen.
En op de computer en op usb stick. Mocht er dan iets gebeuren dan ben ik het tenminste niet kwijt.
Ze verklaren mij voor gek, maar ik vind het een fijn idee. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:21

Je stekker dr uittrekken met onweer heeft helemaal geen zin ivm met inductiespanning, dacht inmiddels dat iedereen dat wel wist?
Kan me jou paniek wel voorstellen hoor, zou presies zo reageren.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 20:04

Chiqa schreef:
Je stekker dr uittrekken met onweer heeft helemaal geen zin ivm met inductiespanning, dacht inmiddels dat iedereen dat wel wist?
Kan me jou paniek wel voorstellen hoor, zou presies zo reageren.

oh is dat zo? haha dan ben ik degene die dat niet weet dan, maar ben toch liever safe than sorry..