Leuke thema-ideeen voor peuterslaapkamer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Leuke thema-ideeen voor peuterslaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 17:20

Hoi,

mijn dochter is nu 16 maanden oud en het begint langzaam aan weer een beetje te kriebelen voor een broertje of zusje. Ik ben er misschien erg vroeg bij, maar ik wil er iets moois van maken en er alle tijd voor nemen. Ze gaat dan namelijk naar een andere kamer.
Ik ben dus op zoek naar een leuk thema waarin ik de peuterslaapkamer kan maken. Ik wil aan één muur of behang of een muurschildering zelf maken. Fotobehang is erg mooi, maar vaak iets te duur en boven is het bij ons maar 2.10 m hoog dus dat valt helaas af.

Een goede vriendin maakt voor haar 2 jarige dochter een stoere kamer met aan één wand delfts blauw behang en dan accesoires met rood en witte stippen. Zoiets vind ik dus echt héél gaaf, maar ik wil dit idee niet nadoen. Ik wil er echt zelf iets van maken.

Ik wil iets stoers, maar wel leuk voor een meisje. Geen standaard princessenkamer. En graag iets dat nog voor wat jaren leuk blijft.

Hopelijk hebben jullie leuke ideeen of links naar bruikbare sites!!! Alle hulp en ideeen zijn welkom!!!

Groetjes!

AngelofLove

Re: Leuke thema-ideeen voor peuterslaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:31

Een dierenkamer vindt ik leuk! Muurschildering met allerlei dieren! Boerderijdieren zijn stoer vindt ik en ook leuk voor een meisje!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 18:17

Hmmm toevallig hebben we een bedrijf en wonen dus op een boerderij. Alleen lijkt het me wel moeilijk om zelf zo'n muurschildering te maken. En dan nog kun je er een 'meisjes'draai aan geven.

Nog meer mensen ideeen?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:19

Een prinsessen kamer!
Met zo'n mooi bed, mega spiegel en natuurlijk een mooie kleding kast:)

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:21

Kan je er geen pony stal van maken of geeft ze daar niets om?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:21

Ooh, lees net dat je geen prinsessen kamer wilt, sorry :o

Uhm.. Iets met bloemen ofzo?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 18:24

Hihihi ik wil het nog niet te zoetsappig meisjesachtig maken. En ponies, ze vind eigenlijk alle dieren wel leuk!
Ik wil wel een echte meisjeskamer, maar wel met een erg stoer tintje. Moeilijk zeg ......

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:26

Jungle jane ;) met echte lianen en houten vlonders als vloer.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:27

Je heb hele leuke tiener/kinderkamers, ga eens wat winkels af en doe daar je idee op.
Ik heb zelf een zoon van 8 en we hadden een hele leuke tiener kamer gezien met allemaal kleuren blauw.
Wij hebben daar nu een transformer kamer van gemaakt en als hij groter is kan je gewoon schilderen en een andere kamer van maken.

Succes het is erg leuk om te doen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:32

iets met nijntje( in combinatie met dieren natuurlijk)
elfjes, bloemenkinderen..al is ze daar misschien nog een beetje te jong voor..
misschien een combinatie van verschillende sprookjes ofzo?
of misschien iets met verschillende materialen op de muur?
(tapijt, behang, kurk, magneetverf, schoolbordverf)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:34

Ikzelf ben niet zo van de thema-kamers. Ik kleed het liever aan met accessoires zoals schilderijtjes, lampen, klamboe, kleedjes etc. Die kan je ook makkelijk wisselen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:57

Delphi schreef:
Hmmm toevallig hebben we een bedrijf en wonen dus op een boerderij. Alleen lijkt het me wel moeilijk om zelf zo'n muurschildering te maken. En dan nog kun je er een 'meisjes'draai aan geven.

Nog meer mensen ideeen?

Ik zou bijna vragen waar je woont, ik hou van muurschilderijen maken :D

*edit* Als je een beetje handig bent kan je ook gewoon plaatjes van internet af halen en uitvergroten en natekenen cq soort van overtrekken :)

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:11

Op babybrabbel met www. ervoor en .nl er achter kun je doorklikken naar forum. Hieruit kun je weer door naar babykamers.
Heel veel moeders wisselen daar hun foto's uit van hun kamertjes of ideën, super om zo een indruk te krijgen!
Succes!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:14

Ik heb/had een winny the pooh kamer. Me moeder heeft toen alles op de muur geschildert en er mooie gorndijne bij gemaakt. alle andere muren waren gewoon effe licht geel/zalm

Als je wil kan ik er een foto van maken :)

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:14

babybrabbel, dan chat/forum, dan brabbelbord en baby/kinderkamertjes

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:17

waarom kijk je niet naar wat zij leuk vind? we kunnen wel met allerlei ideeen komen maar ze moet het zelf ook erg leuk vinden natuurlijk. Kijk gewoon naar wat haar trekt, beesten? beestenkamer prinsesjes? prinsessen kamer, en ga zo maar door. Het is veel leuker om het persoonlijk te maken voor het kind zelf ipv gewoon maar wat op te zetten.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:19

kleurige vlinderkamer?

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:23

binky schreef:
kleurige vlinderkamer?

Die wilde ik net ook opschrijven, haha! Leuk idee dus......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:26

Suzanne F. schreef:
Ikzelf ben niet zo van de thema-kamers. Ik kleed het liever aan met accessoires zoals schilderijtjes, lampen, klamboe, kleedjes etc. Die kan je ook makkelijk wisselen.

Hier sluit ik me eigenlijk bij aan. Hebben we hier ook allemaal gehad. Gewoon een simpel en rustig behang, en het 'opleuken' door verschillende accessoires, kan je idd makkelijker van stijl wisselen, en voorkomt dat je als 'ouder' kind met een truttige of kinderachtige kamer zit. Want dat ook steeds naar leeftijd aanpassen kost ook geld zat. En waar doe je het voor? Je kind heeft echt geen benul van een kleurig behangetje, die is toch meer op het speelgoed gericht.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:07

Wij hebben de kamer van de oudste compleet omgetoverd tot circustent met Bumba, daar is hij helemaal gek van. Circus kan natuurlijk zowel voor jongens als meisjes, dus misschien een idee?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:52

Misschien zoiets als je vriendin heeft maar dan in een andere kleur?
Ik heb wel eens zon soort kamer gezien in het rood ipv blauw, erg mooi!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:04

Mijn nicht heeft voor haar oudste kindje toendertijd een strand-kamer gemaakt, dat was ontzettend leuk. Met heel mooi behang met strand en scheepjes. Rood-wit gestreepte details in de gordijnen etc, zeemeeuwtjes aan het plafond, ze had zelfs een hele mooie vuurtoren lamp.
Was echt een prachtige kamer :j

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 17:14

Nou ik ben er uit ..... Het is erg moeilijk om te kijken wat zij leuk vind, want ze is nog maar 16 maanden. Wel merk ik dat ze dieren super leuk vind.

Ik wil één wand behangen met een grote poster of toch fotobehang met grote koeien. En dan een goed glad geschaafd (geen splinters) tuinhekje ervoor tegen de muur maken. Zodat het een echte afscheiding lijkt.

En dan heb ik nog vierkante kratjes gezien waar je kunstgras in kan doen met vlindertjes en bijtjes er in en dan aan de muur hangen.

En verder wil ik het aankleden met leuke accesoires. Wat vinden julli er van? Het enige nadeel is dat je wanden voor fotobehand vaak best hoog moeten zijn. Onze muren zijn boven maar 2.10 hoog.

En verder