Op kamers en een paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miiej

Op kamers en een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 16:59

Haay,

Ik heb een paar vraagjes.
Want heb mijn pony weer terug gekocht, maar nu vraag ik me af of ik me kamer nog wel kan blijven betalen.
Ik wil graag naar Utrecht.
De pony blijft sowieso als het niet haalbaar is blijf ik wel thuis wonen.
Maar vraag aan jullie, hoe betalen jullie het.
En hebben jullie eventueel een begroting?

Liefs, Michelle

Sylvia

Re: Op kamers en een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:14

Ik denk dat dat van teveel factoren afhankelijk is om daar een pasklaar antwoord op te geven... Wat je kamerhuur is, wat je stalgeld is, hoeveel je naast je studie kunt werken...

Ik zou gewoon eens kijken wat je per maand over houdt... Ook even rekening houdend met wat je ouders al dan niet betalen en hoe groot je studiebeurs wordt... Met minder dan € 400 per maand zal het heel lastig worden denk ik...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:21

Maak voor jezelf een overzicht met kosten die je maandelijks kwijt bent en wat er ook binnenkomt. Ook al verandert dat per maand, je hebt toch een globaal overzicht van het geld dat je wel of niet kan besteden. Je kan dan ook bekijken waar je op zou kunnen bezuinigen of dat dat helemaal niet gaat lukken, en je dus een baantje zou moeten zoeken.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:51

Ik wil ook in Utrecht op kamers, en mn pony meenemen. Betaal nu rond de €150 per maand, incl stro/hooi/voer/alles ;) Ga proberen een kamer te vinden van rond de €250. Op zich is de stufi voor uitwonend al €260, dus zou ik alleen hoeven werken om mn paard en mezelf te bekostigen. Ik hoop (en denk eigenlijk) heel hard dat dit wel gaat lukken :D Pony weg doen is voor mij ook geen optie, dan blijf ik wel thuiswonen. Net als de TS. Wat we allemaal niet voor die beesten overhebben :P

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:21

Voor 150 euro ga je in omgeving Utrecht geen stalling vinden, vrees ik.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:10

Ik zit op kamers en heb een eigen paard.
Een goed, realistisch overzicht maken van de kosten en inkomsten is de eerste stap.
En verder is het zuinig leven tot je erbij neervalt. Ik heb veel geluk met goedkope stalling (wel alles zelf doen!) en een goedkope kamer.

Opties voor een goedkope stalling: veel zelf doen, geen binnenbak, enz.
Opties voor een goedkope kamer: kijk eens in een andere stad! Ik woon in Den Bosch en een huisgenootje studeert in Utrecht omdat daar de kamers te duur zijn wonen ze hier, naast het station.

Er zijn echt wel oplossingen zolang je openstaat voor minder voor de hand liggende opties!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 00:05

goedkoopste is stal amelisweerd, ik heb daar ook een tijdje gestaan. Tis te combineren, maar je moet wel heel graag je paardje zien wil je het volhouden. Die van mij is na ruim een half jaar toch naar een ander baasje gegaan...

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:12

veerledec schreef:
Voor 150 euro ga je in omgeving Utrecht geen stalling vinden, vrees ik.

Ik sta in de omgeving van Utrecht voor 180€... Maar moet wel toegeven dat het echt zoeken is.
Maar een kamer in Utrecht kost toch al gauw 250€ of meer.
Wat je ook kunt doen is een kamer in de omgeving van Utrecht zoeken!
Heb ik ook gedaan en ik zit een stuk goedkoper en woon met de trein 10 minuten van Utrecht af!

Ik weet niet wie de DA kosten gaat betalen e.d.?
Maar je bent per maand sowieso 100€ à 150€ voor jezelf kwijt (want je wilt denk ik ook een keer kunnen shoppen, verjaardag, iets voor je paard e.d.)
Stel dat je voor stalling 200€ kwijt bent en dan nog 250€ huur...

En je kunt wel wat uren bij gaan werken maar vergeet niet dat een HBO-opleiding (weet niet of je dat gaat doen) vaak ook erg zwaar is... zeker in het begin!

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:24

En sowieso:
- collegegeld a 1600 p. jaar.
- schoolspullen (readers, boeken en overige)
- ziektenkosten a +/- 100 euro
- eten a +/- 100 euro
- verzekeringen
- gas/water/licht
- internet/telefoonabbo
- overige; kleding, uitgaan

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:32

utrecht is inderdaad duur. Ook de kamers zijn duur, en ik zou persoonlijk niet buiten utrecht willen wonen want dan is de lol er wel zo' n beetje af.

Ik neem mijn twee paarden mee naar groningen en mijn lieve ouders willen dat + kamer voor me betalen.

Ik weet een goedkoop plekkie dichtbij en die zal ik je gaan vertellen als daar plek is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:38

Ik heb twee paarden en ik woon op kamers. Goed, ik heb ze dan wel bij Onnen gestald, voor €60 per paard :D
Voor mijn kamer betaal ik 300 per maand. Ik heb nou omdat ik tussen twee banen in zit een tijdelijke lening van de IBG aangevraagd, zodat ik niet in de knel kom. Verder is het voor mij goed te doen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:38

Het is niet alleen duur, maar ook nog eens moeilijk te krijgen hier, het zit vaak bomvol.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:10

Alexx schreef:
utrecht is inderdaad duur. Ook de kamers zijn duur, en ik zou persoonlijk niet buiten utrecht willen wonen want dan is de lol er wel zo' n beetje af.

Hoezo is de lol er dan af?

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:51

Ik heb het zelfde probleem, maar ik ga naar leeuwaarden.
Maar waar haal ik straks de tijd vandaan om me paard te doen? Buiten school, huiswerk, werken enz.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:04

Ik was hier zelf ook heel bang voor maar ik red het zelf heel goed! Ik moet 's Avonds uitmesten en zelf binnen zetten + voeren. 's Ochtends zetten ze voor me buiten en voeren ze.
De enkele keer dat ik niet kan vraag ik een stalgenootje.
Ik moet zelfs zeggen dat het wel lekker is om 's Avonds na school nog even naar buiten te gaan en even met mijn paard bezig te zijn :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:18

Het ligt er ook aan op wat voor stal je komt te staan Jackieboy :)
Waar ik nou sta (in Zwolle nog) staan ze 24/7 buiten en hoef ik 1x per week het water te doen, op de andere dagen doen de andere meiden dat. Verder hoef ik dus niet uit te mesten, niet te voeren en ik kom en ga wanneer ik zin heb. Soms is dat veel, andere weken maar 1-2 keer per week ivm studie en werk.
In Groningen wordt dat net zo, 24/7 buiten, water (en hooi in de winter) worden dagelijks gedaan.
Het is maar net wat je wilt. Ik hoef (en wil!) mijn paarden niet op stal, dus dan is het een stukje meer low-maintenance :)