[ENQ] over schoonheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ameena

[ENQ] over schoonheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:09

Hoi,
ik moet voor school een profielwerkstuk maken en hierbij hoort ook een enquete.
Mijn profielwerkstuk gaat in het algemeen over het schoonheidsbeeld van de Nederlandse maatschappij.
Als jullie voor mij deze enquete zouden willen invullen help je me enorm op weg,
Ik hoop dat jullie me willen helpen, groetjes!

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je?

2. Wat is een schoonheidsideaal volgens jou?

3. Wat is op dit moment het schoonheidsideaal volgens jou?

4. Wie bepaalt het schoonheidsbeeld en waarom?

5. Denk jij dat veel mensen proberen aan het schoonheidsideaal te voldoen?

6. Gaan we te ver in ons schoonheidsideaal en wat denk je dat hier de gevolgen van zijn?

7. Wat is schoonheid in jouw ogen?
Laatst bijgewerkt door Winged op 12-04-09 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:17

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je? 22

2. Wat is een schoonheidsideaal volgens jou? Een maat wat vooraf bepaald is voor mensen in te delen.

3. Wat is op dit moment het schoonheidsideaal volgens jou? Slank, symetrisch, grote ogen, lange benen, lang haar

4. Wie bepaalt het schoonheidsbeeld en waarom? mannen en mode en magazines

5. Denk jij dat veel mensen proberen aan het schoonheidsideaal te voldoen? zeker

6. Gaan we te ver in ons schoonheidsideaal en wat denk je dat hier de gevolgen van zijn? Laag zelfbeeld en mensen willen iets zijn die niemand kan zijn. Want in het dagelijks leven is er geen fotoshop

7. Wat is schoonheid in jouw ogen? Slank zijn
[/quote]

Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:17

1. Hoe oud ben je? 15

2. Wat is een schoonheidsideaal volgens jou? Dat je er gezond en gelukkig uit ziet.

Een vrolijke uitstraling hebben & een mooi postuur

Op dit moment de modebladen enzo, omdat zij gewoon heel veel invloed hebben door de BN'ers etc. Mensen kijken tegen ze op.

5. Denk jij dat veel mensen proberen aan het schoonheidsideaal te voldoen? Ja, zeker weten. Mensen willen niet onderdoen aan de rest, & net zo mooi zijn als een model.

6. Gaan we te ver in ons schoonheidsideaal en wat denk je dat hier de gevolgen van zijn? Ja zeker weten. Ik vind het belachelijk dat er mensen zijn die complete liposucties doen of facelifting en die dingen, GEWOON om mooi te zijn. Niet om medische redenen enzo, maar gewoon voor de moooi..
Het gevolg zal zijn dat je er gewoon niet oud uit mag zien.

Nature.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:19

PrettyPony schreef:
Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je?
18

Uiterlijk: Mooie kaaklijn, grote ogen, normale neus, volle lippen, goede huid, mooie dikke bos haar, goed lichaam (slank maar met met rondingen).

Veel te dun.

De mode-industrie. Dit is het voorbeeld voor de meeste meisjes.

In denk dat bijna elke vrouw het toch wel probeert.

6. Gaan we te ver in ons schoonheidsideaal en wat denk je dat hier de gevolgen van zijn?
Je hebt altijd mensen die er heel ver in gaan, met als gevolge bijvoorbeeld anorexia. Toch denk ik dat dit een relatief klein deel is.

Uitstraling.

joyce2

Re: Enquete over schoonheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:28

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je?
23

Er stralend en gezond uitzien

Iedereen moet maar dun zijn en alles draait constant om gewicht.

De media met al hun advertenties, dit word uitgezonden op tv en geprint in bladen. Veel mensen denken net zo gelukkig en mooi te worden als de mensen in de reclames, als ze dat gaan eten/drinken/gebruiken en het zelfde postuur hebben als de modellen. En wat dacht je van al die modellen programma's! Er word constant geschreeuwd dat meiden met een size zero te dik zijn! En dan heb ik het nog niet eens over "make over" programma's waar mensen totaal in verbouwd worden...

5. Denk jij dat veel mensen proberen aan het schoonheidsideaal te voldoen? Ja en misschien niet eens bewust!

6. Gaan we te ver in ons schoonheidsideaal en wat denk je dat hier de gevolgen van zijn? De gevolgen zijn al zichtbaar, kijk naar alle meiden en jongens met eetproblemen en psychische problemen.

Iemand die zich goed verzorgt, die goed in zijn of haar vel zit en dit uitstraalt!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:33

PrettyPony schreef:
Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je?
30

Een tijdsbepaald beeld van wat een vrouw mooi maakt, de combinatie van factoren levert het schoonheidsideaal op.

Lang haar met veel glans en volume, gebruinde huid zonder oneffenheden, grote ogen met lange wimpers, geëpileerde wenkbrauwen, slank met welvingen (borsten, heupen, strakke kont), spierwitte glanzende regelmatige tanden, lange benen, platte buik, geen lichaamsbeharing, kleine smalle voeten en handen, lange verzorgde nagels.

Tijdschriften en Hollywood

Ja, of men probeert eraan te voldoen of met probeert zich nadrukkelijk te distantiëren.

Nee, het schoonheidsideaal is van alle tijden. Het is altijd een beeld geweest van de happy few. In de tijd dat vrouwen de hele dag aan het werk waren was juist een blanke huid een toonbeeld van schoonheid. Nu toont gebruindheid dat je niet een hele dag op kantoor zit maar gaat feesten in Saint Tropez ;) Toen men nauwelijks te eten had was een Rubensvrouw een toonbeeld van vrouwelijkheid, nu is het een teken van onmatigheid want wij hebben genoeg te eten. Nu toont slankheid dat je de zelfdiscipline hebt om van ongezond eten af te blijven en wellicht het geld voor gezonde voeding, een eigen kok en een personal trainer. Het bleken met loodhoudende produkten is al net zo ongezond als het verzwakken van je tanden met blekende produkten en een kankerverwekkende zonnehemel. We doen het onszelf aan en dat is van alle tijden ;)

Tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik het schoonheidsideaal volg in mijn oordelen. Het is een nogo om dat te erkennen maar ik denk dat heel veel mensen het toch doen, anders was dit niet het schoonheidsideaal van deze tijd. Wie gaat er deze zomer met ongeschoren benen het strand op? Ik niet iig ;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:36

PrettyPony schreef:
Hoi,
Mijn profielwerkstuk gaat in het algemeen over het schoonheidsbeeld van de Nederlandse maatschappij.
Als jullie voor mij deze enquete zouden willen invullen help je me enorm op weg,

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je?
17
Het ideale/perfecte uiterlijk van een vrouw.
Superdun, lang, blanke huid, blond haar, en een chagrijnige blik op de catwalk
Combinatie van ontwerpers en tijdschriften als Vogue, Elle, Glamour
Ja
Ja. Kijk maar naar ziektes als Anorexia.
Schoonheid zit voor mij in heel veel dingen. Een stralend uiterlijk, leuk kapsel, maar vooral gelukkig zijn met jezelf :)

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:41

Zo, veel snelle reacties! Super bedankt allemaal! :D
Nog meer mensen? Zo top zijn natuurlijk! :o

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:46

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je?
* Ik ben 18

* Een verwrongen beeld over hoe iemand eruit zou moeten zien.
Zoals maat, uitstraling, witte tanden en verhoudingen.

* Maatje 34/36. Cup B. Brede, witte glimlach. Zelfverzekerde uitstraling.

* Ik denk je omgeving en de media.

* Vele jonge mensen denk ik wel. Op latere leeftijd accepteer je jezelf meer om hoe je bent.

Het kan verkeerd uitpakken wanneer mensen teveel streven naar perfect lichaam.
Maar aan de andere kant geeft een schoonheidsideaal ook op een manier een goed voorbeeld.

7. Wat is schoonheid in jouw ogen?[/quote]
Zelfverzekerd zijn en spontane uitstraling.
Daarnaast vind in materiale dingen zoals slank(niet mager!), egale huid, vol haar en een mooi gebit ook behoren tot mijn schoonheidsideaal.

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 16:52

iemand nog? :9

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:58

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je? 23 jaar

2. Wat is een schoonheidsideaal volgens jou? Een hype achtig iets.

3. Wat is op dit moment het schoonheidsideaal volgens jou? Slank, lang, goede hygiene, symetrisch gezicht

4. Wie bepaalt het schoonheidsbeeld en waarom? Kleding-ontwerpers. Die bepalen de maat en kleding etc. De media beeld het eingelijk alleen maar uit.

5. Denk jij dat veel mensen proberen aan het schoonheidsideaal te voldoen? Ja dat denk ik.

6. Gaan we te ver in ons schoonheidsideaal en wat denk je dat hier de gevolgen van zijn? Sommige mensen gaan inderdaad wel heel erg ver. En de manier vindt ik vaak ook niet goed. Als je wilt afvallen, kun je beter gaan fitnessen, en niet liposuctie nemen, en dan nog een patatje naar binnen werken. Mensen die teveel botox hebben staan ook helemaal strak, wat er onmenselijk uit ziet.

7. Wat is schoonheid in jouw ogen? Een symetrisch gezicht en dun, een gelukkige uitstraling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:59

1. Hoe oud ben je?
14.

Mensen die proberen te lijken op modellen e.d.

Mensen die er verzorgd + tevreden uit zien.
Verder; Lange benen, grote ogen.

De modewereld denk ik. Mensen gaan zich toch daar mee vergelijken en aan die modellen klopt alles.

Ik denk het wel ja :j

Ja, dat denk ik. De gevolgen zijn oa anorexia denk ik.. Jonge meisjes willen ook zo dun zijn en gaan daar te ver in door.

Tevreden zijn met jezelf, er goed verzorgd uit zien.

:)

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 21:46

Bedankt allemaal, hoe meer hoe beter! :D

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:02

1. Hoe oud ben je? 17

2. Wat is een schoonheidsideaal volgens jou? Stralen.

3. Wat is op dit moment het schoonheidsideaal volgens jou? Slank zijn, mooi symmetrisch gezicht, lange benen en zelfverzekerd zijn.

4. Wie bepaalt het schoonheidsbeeld en waarom? De modellen en acteerwereld. Als je naar deze mensen kijkt klopt álles. Veel mensen nemen daarom hen als maatstaf, niet er bij stilstaand dat er aan deze mensen vaak geknutseld is.

5. Denk jij dat veel mensen proberen aan het schoonheidsideaal te voldoen? Ja, dat denk ik wel. Bij veel (jonge) meiden zie je dat ze veel bezig zijn met slank blijven/worden.

6. Gaan we te ver in ons schoonheidsideaal en wat denk je dat hier de gevolgen van zijn? Ja, we gaan er zeker te ver in. Eetproblemen zijn daar al een goed voorbeeld van. Alleen om zo mooi dun te zijn als die modellen bij DKNY, er net zo 'flawless' uit te zien als actrices en zangeressen, mensen lijken met niks anders bezig te zijn. Ga toch eens genieten van het leven joh!

7. Wat is schoonheid in jouw ogen? Lekker in je vel zitten. Als je straalt ben je veel mooier dan met al die mooie make-up. :)

Ameena

Re: [ENQ] over schoonheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 17:22

Nog iemand die zou willen invullen? Dat zou echt erg fijn zijn! :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:15

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je? Zestien.

2. Wat is een schoonheidsideaal volgens jou?Letterlijk is het natuurlijk de perfecte vrouw/man, maar dat wil niet zeggen dat dit ideaal voor mij ook ideaal is, dus dat ik dit mooi vind.

3. Wat is op dit moment het schoonheidsideaal volgens jou? Slank, gladde huid zonder rimpels/vlekjes/oneffenheden/verkleuringen/haar, strakke buik/billen en benen, geen al te grote borsten (maar ook niet volledig plat), lange benen, glimmend haar, symmetrie over het hele lichaam enz.

4. Wie bepaalt het schoonheidsbeeld en waarom? Vooral de media. Deze beïnvloedt zeer veel mensen, we komen er voortdurend mee in aanraking, je kan er niet om heen.

5. Denk jij dat veel mensen proberen aan het schoonheidsideaal te voldoen? Dat denk ik wel ja.

6. Gaan we te ver in ons schoonheidsideaal en wat denk je dat hier de gevolgen van zijn? Toch wel, en ik vind het schoonheidsideaal waar we de dag van vandaag naar streven redelijk gevaarlijk. Het is gevaarlijker om ultradun te zijn dan mollig, wat vroeger de mode was. 'tuurlijk Hoor je mij niet zeggen dat het goed is om dik te zijn, absoluut niet, maar graatmager... Is gevaarlijker (dik is slechter op langere termijn). Boulimie, anorexia.. Zijn toch echt ziektes van deze tijd.

7. Wat is schoonheid in jouw ogen? Heeft vooral te maken met uitstraling. Iemand die gelukkig is met zichzelf, straalt dat ook uit en vind ik automatisch mooier dan iemand die dat niet is.. Het heeft dus vooral te maken met hoe je je vanbinnen voelt.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:42

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je?
17 jaar.

Een schoonheidsideaal is het uiterlijk van iemand die voldoet aan alle eisen voor een persoon. Dit verschilt natuurlijk nogal per persoon.

Alles slank en strak, mooie huid, lange benen.

De media, want zij geven weer hoe iemand "zou moeten zijn", hierdoor wordt dit gezien als hét ideaalbeeld.

Jaa, tuurlijk. Maar vooral jongeren die zichzelf nog niet (volledig) accepteren.

Iedereen bepaald dit voor zichzelf, de gevolgen kunnen ernstig zijn (denk aan modellen die denken dat ze in maatje 32 moeten passen). Maar er zijn ook genoeg mensen die het
ideaalbeeld goed kunnen relativeren en zich hier niet zo in mee laten slepen.

Zelfvertrouwen uitstralen, aandacht besteden aan je uiterlijk (vooral hygiëne), spontaan, etc. Natuurlijk is een slank lijf mooi, maar de wat "dikkere" mensen kunnen het vaak "niet belangrijk maken" door spontaan te zijn en leuke kleding te dragen bijvoorbeeld.

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 16:59

zouden nog een paar mensen de vragen willen beantwoorden?
zou echt super zijn!
Voor de mensen de al beantwoord hebben ; SUPER bedankt allemaal! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:03

PrettyPony schreef:
Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je? 21

2. Wat is een schoonheidsideaal volgens jou? Het ideaalbeeld van hoe iemand eruit moet zien, en hoe diegene zich gedraagt

3. Wat is op dit moment het schoonheidsideaal volgens jou? Voor meisjes: niet te zwaar, lang haar. Voor jongens: niet te zwaar, gespierd.

4. Wie bepaalt het schoonheidsbeeld en waarom? De ideeen van mensen en de media

5. Denk jij dat veel mensen proberen aan het schoonheidsideaal te voldoen? Ik denk vooral pubers, bij oudere mensen is dit denk ik minder
6. Gaan we te ver in ons schoonheidsideaal en wat denk je dat hier de gevolgen van zijn? Soms wel, de bijgewerkte foto's in de bladen vind ik bijvoorbeeld jammer, dat is zo on-echt en toch willen sommige mensen er zo uitzien.

7. Wat is schoonheid in jouw ogen? Iemand die lekker in zijn vel zit en aardig is

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:47

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je?

13
Een combinatie van dingen die er voor zorgen dat iemand er mooi uitziet.
Een gebruinde gave huid, slank, symmetisch gezicht, lang glanzend haar etc.
De modewereld vooral, maar ik merk ook dat veel mensen er een eigen mening over hebben en zich niet zo laten beïnvloeden door anderen.
Ik denk het wel. Er zijn heel veel mensen die naar een zonnebank gaan, mensen die sporten alleen om strakker en slanker te worden, mensen die plastische chirurgie laten doen, alleen daarom.
Soms gaan we wel erg ver in dingen. Als je ziet dat meisjes in de pubertijd anorexia krijgen doordat ze te ver gaan met het afvallen.
Iemand die er stralend, verzorgd en vol zelfvertrouwen uitziet.
Dingen als een gave huid, een mooi figuur en mooi haar (maar dat verschilt per persoon wat mooi staat) spelen ook wel mee.

esther_sonja

Re: [ENQ] over schoonheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:58

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je?
14 over een week 15
Slank, gave huid, leuk koppie, rechte tanden mooi figuur, Verzorgd,
Slank! idd gebruinde huid, mooie verhoudingen en idd een leuke uitstraling
de mensen met meer te zeggen over mode, mensen die beetje populair zijn, waar tegen opgekeken wordt, die zelf ook knap zijn
Ja.
mwoa, Ik probeer het zelf ook, zolang je gezond blijft doen, kan het geen kwaad.
ff gejat van Maipossa O:) want die heeft precies wat ik bedoel :DIemand die er stralend, verzorgd en vol zelfvertrouwen uitziet.
Dingen als een gave huid, een mooi figuur en mooi haar (maar dat verschilt per persoon wat mooi staat) spelen ook wel mee.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:36

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je? 16 jaar

2. Wat is een schoonheidsideaal volgens jou? Iets waar mensen aan willen voldoen.

3. Wat is op dit moment het schoonheidsideaal volgens jou? Slank, lang en een goede huid.

4. Wie bepaalt het schoonheidsbeeld en waarom? De media omdat die willen dat je hun producten koopt.

5. Denk jij dat veel mensen proberen aan het schoonheidsideaal te voldoen? Bijna iedereen denk ik.

6. Gaan we te ver in ons schoonheidsideaal en wat denk je dat hier de gevolgen van zijn? Ja, dat mensen zichzelf uithongeren.

7. Wat is schoonheid in jouw ogen? Er gezond uit zien, lachen, genieten en stralen :j

Succes!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:44

PrettyPony schreef:
Hoi,

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je?
22 jaar

Mooie tanden, mooi haar, nette kleding, nette uitspraak, gave huid
Slank, lang en lekker
De media, zij tonen beelden van hoe ze denken dat een mooi persoon eruit moet zien.
Ja
Weet ik eerlijk gezegd niet, er is wel een modebeeld maar ik vind niet dat we hierin doorslaan. Als ik op straat kijk, zie ik veel dezelfde meisjes qua haar en kleding maar ik zie er ook genoeg die het totaal anders doen.
Gevolgen van het doorslaan is bijv. anorexia
Iets wat me aantrek in een persoon, net dat extra iets hebben wat de buurman/vrouw niet heeft en dat kan van alles zijn.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:02

1. Hoe oud ben je?
17.

Een leuke uitstraling.

Van dun, naar dunner, naar nog dunner..

Reclames & modellen. Omdat die mensen altijd aan een bepaalde standaard voldoen en juist altijd die mensen op TV, op foto's en in bladen komen.

Ja ik denk dat heel veel mensen daarmee bezig zijn.

Ja dat denk ik wel. Vooral in het streven naar slankheid. De gevolgen daarvan zijn uithongeren, eetstoornissen.

Er mooi uitzien maar toch natuurlijk. Een leuke uitstraling hebben en net iets hebben wat de meeste mensen niet hebben. Bijvoorbeeld bijzonder mooie ogen.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:21

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je?
18

Uitstraling en er verzorgt uit zien.
Er uit moeten zien als Barbie.
Commerciele doeleinden, hun hebben veel invloed in het dagelijks leven
Ja
Ja, eetstoornissen, fout gelopen plastische chirurgie
7. Wat is schoonheid in jouw ogen?[/quote]
Verzorgd er uit zien en een positieve uitstraling hebben