Bericht/IP adres lokaliseren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Bericht/IP adres lokaliseren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 19:19

Voor de techneuten:
Is het mogelijk op basis van een post op een forum te zien waar die persoon die het gepost heeft ongeveer woont?
Ik ken enkele sites waarop je op basis van het IP adres een locatie tevoorschijn kunt krijgen, maar hoe kom je dan aan het IP adres?

Het gaat om iemand die ergens iets heeft gepost op een forum dat hij/zij, gezien de postdatum, nog helemaal niet had kunnen hebben/weten.....

frankiej

Re: Bericht/IP adres lokaliseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:24

die sites waar jij het over hebt, zijn verre van betrouwbaar. als je hetzelfde ip opgeeft, kan het bij de ene site 200 km verwijderd liggen van de plek die de andere geeft. er zijn van die progjes die je in je onderschrift kunt zetten maar hoe ze heten en werken weet ik niet

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:04

Maar die onderschriften kun je op bokt niet gebruiken ;)
Deze werken namelijk hetzelfde als tickers :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:54

Liezel, nee dat is niet mogelijk. Je kan wel een IP traceren als je van iemand een email heb gekregen (Eigenschappen bekijken)

frankiej schreef:
die sites waar jij het over hebt, zijn verre van betrouwbaar. als je hetzelfde ip opgeeft, kan het bij de ene site 200 km verwijderd liggen van de plek die de andere geeft.

Jij heb het over een wissel ip dat heeft niets met de betrouwbaarheid van de site te maken, want daar is namelijk niets mis mee ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:25

uhm wat een wissel ip is weet ik niet. maar als ik mijn eigen (statisch) ip adres op die sites ingeef om mezelf als het ware te localiseren, zit een aantal ervan er toch zeker 100 km naast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:30

Dan heb je een wissel IP.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:57

en wat houdt dat in dan? m'n ip nummer is altijd hetzelfde dus vandaar mijn vraag

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:01

Als je IPnummer altijd hetzelfde is heb je dus geen wisselIP :Y)

Jij bedoelt gewoon dat sites waarbij je IP's kunt invoeren nogal afwijken, zoals je hierboven ook al beschreven hebt idd :)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:05

idd. ik heb er nu een gevonden die het wel exact doet: maxmind.com. maar ontopic: hoe je daadwerkelijk aan het ip-adres van een forumpost komt, weet ik niet

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:43

Ik wilde inderdaad maxmind.com melden, maar ook die zit er wel eens naast hoor. ;-)

Over het algemeen kunnen alleen beheerders/moderators van het betreffende forum een ip-adres achterhalen van een post. Als gewone gebruiker/lezer zie je die niet.