M'n vriend en ik lagen te slapen, wordt er ineens aangebeld en keihard op de deur gebonkt. Dus we dachten dat er iets ergs aan de hand is (vriendin woont 2 verdiepingen lager, je weet maar nooit wat er gebeurd is). Dus mijn vriend loopt naar de voordeur, kijkt door het kijkgaatje, niets te zien en komt weer in bed liggen. Nog geen 2 minuten later wéér de bel en weer gebonk op de deur, onder het genot van een hoop geschreeuw (het was overigens 5 uur). Vriend gaat weer naar de voordeur, doet de deur open, staat er een vrouw die aan de andere kant van de flat woont (zij woont in een buiten gedeelte, wij binnen). Gaat vervolgens compléét uit haar slof dat onze hond al de hele nacht zit te blaffen, dat hij (mijn vriend) gewoon ligt te slapen met z'n suffe harses, dat de politie onderweg is en dat hij niet het lef moet hebben om de deur niet open te doen *grote ogen* Ondertussen gaat de beneden buurman compleet uit z'n dak door op de verwarmingsbuizen te timmeren (ook logisch, als het boven zo'n herrie is).
Vervolgens politie voor de deur, samen met de betreffende vrouw, dat ze een melding hebben ontvangen van overlast. Die vrouw bleef schreeuwen en mijn vriend zei dat ze dat beter niet kon doen, omdat er dan nog meer mensen wakker zouden worden, politie stuurde haar vervolgens naar haar huis terug. De politie zei dat dit de eerste melding is die er gemaakt is, dat het opgenomen zou worden met de wijkagent en dat dit nou eenmaal een risico is als je een hond houdt op een flat. Verder waren ze niet partijdig ofzo

De hond blaft nóóit 's nachts, wij wonen in een 2 kamerflat, dus wij zouden de hond moeten horen als iemand aan de andere kant van de flat wakker gehouden zou worden door onze hond. Buiten dat hebben we nooit gehoord van andere buren dat onze honden zouden blaffen. Hij blaft als er iemand aan belt (of op de deur bonkt), maar dat is niet abnormaal lijkt me.
Vanmorgen is mijn vriend de beneden buurman tegen gekomen met de honden uitlaten en die vroeg wat er allemaal aan de hand was vannacht. Mijn vriend heeft het uitgelegd en heeft gevraagd of hij bij ons een hond heeft horen blaffen. Hij zei dat hij elke voetstap letterlijk kan volgen bij ons, maar dat hij pas wat hoorde toen die vrouw begon te bonken op de deur, geen hond gehoord daarvoor.
Mijn vriend heeft vervolgens de wijkagent gebeld, maar die mag de bevindingen van de agenten niet vrijgeven. De vrouw in kwestie weigert met ons te praten, enkel met de wijkagent.
Al met al een vrij vervelende situatie, aangezien het niet onze hond was die haar wakker heeft gehouden uit haar slaap en wij vervolgens ons bed uit worden gehaald door de politie. Wij gaan ook zeker een klacht indienen dat zij na 1 melding midden in de nacht voor de deur staan (volgens mij hoor je toch evt. overlast eerst met je buren te bespreken?). Vanavond gaan wij nog contact opnemen met onze directe buren en verslag doen bij de woningbouw. Aangezien de betreffende vrouw niet met ons wil praten, heb ik besloten een brief in de bus te gooien.
Ben er dus wel redelijk van geschrokken, vind het nog steeds een bizarre situatie.

Dat lijkt me absurd en (bijna) onmogelijk. Meteen een klacht terug indienen, zij heeft jou (en je buurman) toch uit je slaap gehaald midden in de nacht? Gek wijf...
sorry