Politie midden in de nacht voor de deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Politie midden in de nacht voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 11:31

Wat ik vannacht toch heb meegemaakt :\

M'n vriend en ik lagen te slapen, wordt er ineens aangebeld en keihard op de deur gebonkt. Dus we dachten dat er iets ergs aan de hand is (vriendin woont 2 verdiepingen lager, je weet maar nooit wat er gebeurd is). Dus mijn vriend loopt naar de voordeur, kijkt door het kijkgaatje, niets te zien en komt weer in bed liggen. Nog geen 2 minuten later wéér de bel en weer gebonk op de deur, onder het genot van een hoop geschreeuw (het was overigens 5 uur). Vriend gaat weer naar de voordeur, doet de deur open, staat er een vrouw die aan de andere kant van de flat woont (zij woont in een buiten gedeelte, wij binnen). Gaat vervolgens compléét uit haar slof dat onze hond al de hele nacht zit te blaffen, dat hij (mijn vriend) gewoon ligt te slapen met z'n suffe harses, dat de politie onderweg is en dat hij niet het lef moet hebben om de deur niet open te doen *grote ogen* Ondertussen gaat de beneden buurman compleet uit z'n dak door op de verwarmingsbuizen te timmeren (ook logisch, als het boven zo'n herrie is).

Vervolgens politie voor de deur, samen met de betreffende vrouw, dat ze een melding hebben ontvangen van overlast. Die vrouw bleef schreeuwen en mijn vriend zei dat ze dat beter niet kon doen, omdat er dan nog meer mensen wakker zouden worden, politie stuurde haar vervolgens naar haar huis terug. De politie zei dat dit de eerste melding is die er gemaakt is, dat het opgenomen zou worden met de wijkagent en dat dit nou eenmaal een risico is als je een hond houdt op een flat. Verder waren ze niet partijdig ofzo :+

De hond blaft nóóit 's nachts, wij wonen in een 2 kamerflat, dus wij zouden de hond moeten horen als iemand aan de andere kant van de flat wakker gehouden zou worden door onze hond. Buiten dat hebben we nooit gehoord van andere buren dat onze honden zouden blaffen. Hij blaft als er iemand aan belt (of op de deur bonkt), maar dat is niet abnormaal lijkt me.

Vanmorgen is mijn vriend de beneden buurman tegen gekomen met de honden uitlaten en die vroeg wat er allemaal aan de hand was vannacht. Mijn vriend heeft het uitgelegd en heeft gevraagd of hij bij ons een hond heeft horen blaffen. Hij zei dat hij elke voetstap letterlijk kan volgen bij ons, maar dat hij pas wat hoorde toen die vrouw begon te bonken op de deur, geen hond gehoord daarvoor.

Mijn vriend heeft vervolgens de wijkagent gebeld, maar die mag de bevindingen van de agenten niet vrijgeven. De vrouw in kwestie weigert met ons te praten, enkel met de wijkagent.

Al met al een vrij vervelende situatie, aangezien het niet onze hond was die haar wakker heeft gehouden uit haar slaap en wij vervolgens ons bed uit worden gehaald door de politie. Wij gaan ook zeker een klacht indienen dat zij na 1 melding midden in de nacht voor de deur staan (volgens mij hoor je toch evt. overlast eerst met je buren te bespreken?). Vanavond gaan wij nog contact opnemen met onze directe buren en verslag doen bij de woningbouw. Aangezien de betreffende vrouw niet met ons wil praten, heb ik besloten een brief in de bus te gooien.

Ben er dus wel redelijk van geschrokken, vind het nog steeds een bizarre situatie.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Politie midden in de nacht voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:39

Vervelende dingen zijn dat. Ik heb verder ook geen tips voor je, vind dat je het goed aanpakt. Succes en ik hoop dat je er geen echt gezeik mee krijgt!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:42

Jeetje, dat is inderdaad erg vervelend. Toch denk ik wel dat die vrouw de hond heeft horen blaffen, je gaat neit voor niets snachts de politie bellen met zo'n melding. Maargoed, beetje overdreven reactie van die vrouw zeg! hopenlijk komt het niet vaker voor!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:45

kan toch ook een hond zijn van iemand anders in die flat ;)

erg verveelend allemaal , maar je pakt het in ieder geval goed aan ! suc6 er nog mee.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 11:46

Ze zal vást wel een hond hebben horen blaffen, maar het was 100% zeker niet de onze, er wonen meer mensen met honden in de flat. Als zij het aan de andere kant van de flat kan horen, dan zouden we onze eigen hond toch wel in de slaapkamer moeten kunnen horen.

Daarom vind ik het vervelend dat het zo loopt, want het is niet onze hond geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:46

xxriiannee schreef:
Jeetje, dat is inderdaad erg vervelend. Toch denk ik wel dat die vrouw de hond heeft horen blaffen, je gaat neit voor niets snachts de politie bellen met zo'n melding. Maargoed, beetje overdreven reactie van die vrouw zeg! hopenlijk komt het niet vaker voor!

Mischien heeft ze een andere hond gehoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:36

xxriiannee schreef:

of je moet iets te veel nakkies hebben genomen.... kan maar zo.. grote ogen zei je toch?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 13:57

Hahaha nee, ik had grote ogen, dat ze zo brutaal was :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:57

Huh? Wat een verhaal weer (jij maakt ook altijd de gekste dingen mee). Je hond slaapt in de kamer naast de jouwe, en jij hoort niks. En zij, aan de andere kant van het gebouw, wel? :? Dat lijkt me absurd en (bijna) onmogelijk. Meteen een klacht terug indienen, zij heeft jou (en je buurman) toch uit je slaap gehaald midden in de nacht? Gek wijf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:58

Quellian schreef:
Hahaha nee, ik had grote ogen, dat ze zo brutaal was :j

ow..hahahahahah := sorry

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 14:00

Ja Ffortuna, ik woon ook altijd tussen zulke maffe mensen :x
Hoewel ik denk dat er in een flat altijd wel een paar vreemde snuiters tussen zitten.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:04

Nou ja zeggg, wat een mens zeg. Als ik een hond zou horen blaffen en ik irriteer me eraan dan zou ik eerst uit gaan zoeken van wie die hond is voordat ik ga lopen klagen bij iemand.
Ik vond het ook wel apart van de politie dat ze snachts hiervoor komen of is dat normaal ? Iniedegaval heel veel sterkte ermee. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:10

Ik dacht dat een agent eerst moest constateren dat er daadwerkelijk geluidsoverlast was, voordat hij tot actie mag overgaan?
Heb ook wel eens gebeld hoor, buurman had de gewoonte om zijn wekkerradio 2 uur lang door te laten loeien smorgenvroeg.
PAs toen zij het echt hoorden belden zij aan.
Lekker zo'n buurvrouw waar je niet eens mee kan praten hierover, zegt volgens mij meer over haar dan over wie dan ook!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 20:30

We hebben navraag gedaan bij de directe buren (en aan de overkant), niemand heeft wat gehoord... Politie heeft ook geen blaffende hond aangetroffen. Dus ja... Vriend zegt 'laat maar gaan', maar ik hou er niet van dat mensen de politie op me afsturen, midden in de nacht, ten onrechte.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:57

Precies, wie denkt ze wel niet dat ze is :Y)

Denk dat je het inderdaad moet laten gaan, maar wel in je achterhoofd houden!