mensen in de supermarkt met pasen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

mensen in de supermarkt met pasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 10:56

>;) >;) >;) Kom net uit de supermarkt en echt niet normaal wat mensen allemaal in hun karretje stauwen... lijkt wel of we uitgehongerd zijn.

Mensen die elkaar verdringen bij de schappen. Lange rijen, steeds chagerijnigkijkendere mensen, en hoor ik ook nog zo'n mevrouw tegen haar zoontje zeggen (die het blijkbaar ook niet normaal vond) dat het echt wel nodig was, want jaa maandag was de supermarkt dicht.... :\ Jaa mag het ff, de supermarkt 2 dagen achter elkaar dicht?!!

En terwijl al die mensen met enorme hoeveelheden lekkers naar buiten komen, staat er bij de deur iemand met de straatkrant en die wordt dus totaal genegeerd. Hoewel ik me ook wel beetje banketstaaf vond met mn tasje met lekkers voor de paas bij die mevrouw, vind ik dat je dan toch op zn minst wel 2 euro kwijt kan aan iemand die dak- of thuisloos is als je net voor weet ik niet hoeveel geld aan vreetzooi gekocht hebt?! (tuurlijk iedereen mag zelf weten of hij geeft of niet, maar vond het wel een schril contrast ;( )

En na het weekend gaat er waarschijnlijk weer voor kapitalen in de vuilnisbak en mensen maar klagen dat alles zo duur is ;) en dat ze echt af moeten vallen :P

Tja sorry, weet wel dat je moet genieten van het leven en lekker eten enz. helemaal niet verkeerd wordt, tuurlijk relativeren is nodig 8-) en ik gooi zelf ook wel extra lekkers in mn tas, maar moest het toch ff kwijt..... want sommige mensen slaan toch echt door toch?! >;) >;) >;) >;) >;)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:57

Ohjeej, ik heb nu al de bibbers om vanmiddag de winkel in te gaan om inkopen te doen voor verjaardag morgen :=

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:57

Ja...pasen wordt ook een vreetfestijn en de hele gedachte achter pasen is weg...Verschrikkelijk hoe Nederlands soms bezeten zijn van eten :=

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:58

Ik ben het wel met je eens. Vooral al die chagrijnen word ik niet goed van :P Maar gelukkig is het maar 1 keer per jaar pasen ;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:58

Ohja pasen, ik kreeg het idee dat alle intellingen (inclusief het oude van dagentehuis) een uitje hadden naar de supermarkt en d'r nog nooit eerder waren geweest.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:59

haha ik vindt het ook onzin hoor.. bij ons vliegt er een extra zak aardappels en een bloemkool in.
neem een lekkere duivenkater mee en een paar sinaasappelen voor een lekker ontbijtje zondag en maandag ochtend en dan ben ik wel wweer klaar haha.

overgens moet ik ook zeggen dat ik ook geen geld geef als iemand bij de deur staat :o

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 11:00

@Ymke: gefeliciteerd alvast dan!

Ik denk overigens dat het merendeel van de graaiers iid geeneens weten wat pasen inhoudt.... En tja, je hoeft ook niet gelovig te zijn, maar de symboliek is toch ook mooi al ben je niet religieus.

En iid Nederlanders lijken wel bezeten van eten......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:00

Hah, wij hebben al vroeg inkopen gedaan. :Y)

Marloez

Als alles in de vuilnisbakken wordt gegooid hebben de straatkrant verkopers daar toch weer voordeel van? :P Allemaal onaangebroken heerlijk voedsel, voor het oprapen! Nee dat is wel flauw.

Wij doen thuis gelukkig niet aan pasen. Maar ik vind al die feesten sowieso heel naïef.. Net als kerstmis enzo. 'Vrede op aarde!' en vervolgens wordt het konijntje bruut vermoord en gaan mensen zichzelf volstoppen met eten. :')

Maikee

Authentic schreef:
Ohja pasen, ik kreeg het idee dat alle intellingen (inclusief het oude van dagentehuis) een uitje hadden naar de supermarkt en d'r nog nooit eerder waren geweest.

_O-
Haha zo lijkt het wel ja :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:02

mijn moeder begint gewoon een week van te voren al haha :) maar we doen niet heel veel anders behalve dat we savonds gaan gourmetten :)
T wordt indd wel steeds erger, eerst met kerst nu ook met pasen... wat zal dat straks worden met bevrijdingsdag? :P

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:03

Het enige dat speciaal voor pasen in m'n winkelkarretje verdwijnt is een zakje paaseitjes :)
Hoef vandaag en morgen gelukkig ook niet meer naar de winkel.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 11:03

Tat_jana schreef:
haha ik vindt het ook onzin hoor.. bij ons vliegt er een extra zak aardappels en een bloemkool in.
neem een lekkere duivenkater mee en een paar sinaasappelen voor een lekker ontbijtje zondag en maandag ochtend en dan ben ik wel wweer klaar haha.

overgens moet ik ook zeggen dat ik ook geen geld geef als iemand bij de deur staat :o

nou ja je hoeft natuurlijk niets te geven, ik geef ook niet altijd hoor. Maar ik vond vandaag het contrast wel heel erg, al die mensen die daar staan te dringen bij allerlei luxe producten (bij AH) en zie echt karren vol en dan kijken ze snel de andere kant voor de straatkrantverkoper.

En dat zijn ook altijd van die types die maar klagen over de recessie enz. Haha ben echt niet generaliserend ofzo he :o

En dan ben ik in alle drukte dus nog paaseitjes vergeten aaargghhh :Y)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:03

Ik moet vanavond en morgen werken, ik bereid me voor op de hysterie :+

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:04

Dat is altijd al zo. En niet alleen met Pasen. Ook met Pinksteren en Kerst.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:05

wij hebben hier niet ingekocht voor pasen.. Dikke onzin, zag ook in krantjes dat het normaal was om te gaan courmetten.. en een rollade te kopen.. alsof t kerst is;) Hmm nee ik geniet van het lekkere weer, in plaats van mezelf vol proppen.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:30

Ik werk in een supermarkt en vorig jaar hadden we met pasen een hogere omzet dan met kerst!
Niet normaal wat de mensen allemaal in hun kar gooien, heb zelfs mensen gezien die met één gezin twee karren nodig hadden.. :roll:

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:44

Ik krijg de kriebels. Moet straks nog inkopen doen voor het weekeind ^) :\
Hier doen we ook niks aan pasen, sterker nog mijn ouders zijn dan altijd een weekeind naar vrienden.

CM_

Re: mensen in de supermarkt met pasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:52

Mensen zijn gewoon irritant als het om boodschappen doen gaat. :+

Ik heb net ook ff gauw boodschappen gedaan, doe ik altijd vrijdags en dinsdags, zaterdag is me te druk :r

Maar net ook, dringen en boos kijken etc etc.
Ik haal mijn schouders op en mopper hooguit op de mensen die met hun karretje overdwars de gang blokkeren. Ik duw gerust zo'n kar tot het eind van de gang, ze zoeken het maar uit ;)

Gelukkig heeft onze C1000 een zelfscan kassa, scheelt een hoop tijd!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:02

ik had net alleen 2 pistoletjes dus snel de winkel weer uit. Het is idd jammer dat veel mensen niet meer weten wat de feestdagen nu eigenlijk voor inhoud/achtergrond hebben

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:04

Ik vond het wel gezellig vanmorgen in de winkel. :+ Geen last van chagarijnige mensen gehad, en lekker wat eten uitgezocht voor een normaal prijsje.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:06

Terwijl jij dit topic opende, stond ik in de supermarkt. Had 1 pakje ham nodig, maar er stonden zoveel mensen in de rij, dat ik besloot om maar naar huis te gaan en daar maar chocholadepaste te eten op brood :D
Maar idd, echt druk en al die karren vol. Je zou haast denken dat de supermarkt nooit meer open gaat.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:09

Ja lachen toch, de supermarkten spelen er mooi op in dat iedereen flipt omdat het én feestdagen zijn én de supermarkt een dag extra dicht is := Je merkt het gelijk, gister was het ook al ontzettend druk.

Verder heb ik met de daklozenkrantman geen medelijden :n die man verdient op een dag meer dan gemiddeld supermarktpersoneel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:29

Haha, dan denk ik dat wij als gezin van die mensen zijn die jullie vervelend vinden.. ;)
We zijn met 6, en hebben allemaal een hele grote eetlust, dus als je soms ziet hoeveel boodschappen wij alleen al doordeweeks halen.. En dan met pasen oid is het nog erger. Tsja, dan eten we gewoon uitgebreider en alles.. :')
Ach, ik maak me er niet zo'n druk om.. eigenlijk.

En over die daklozen.. In Nederland is het volgens mij best wel zo dat íedereen wel onderdak kan krijgen. Denk dat ons land wel zo rijk is dat niemand dakloos hoeft te zijn.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:32

Hoeven helemaal geen daklozen te zijn :n Gewoon mensen met een gezin en een huis :j

Maare ik houd ook van lekker eten en bunkeren is niks mis mee. Alleen maar mooi dat ik met pasen een excuus heb om het winkelwagentje vol met nutteloze zooi te proppen :D