Vrijwilligers werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Vrijwilligers werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 07:26

Ik vroeg me af wie van jullie vrijwilligers werk doen en wat voor werk. Momenteel ben ik werkloos. Ik ben druk aan het zoeken, maar wegens ziekte kan ik zeer weinig werken. Nu noem ik met zeer weinig ook een uur of 3 in de week. En dan weet ik nog niet eens zeker of ik iedere week kan. Zeer moeilijk om daar werk voor te vinden dus.
Nu dacht ik er over na om in het bejaardentehuis vrijwilligers werk te doen. Het is voor 2 uurtjes in de 2 weken. Zo ben ik toch van huis af, doe iets, ben nuttig in de samenleving en volgens mij is het nog dankbaar werk ook. Natuurlijk verdien ik liever een hoop geld, maargoed, ik doe nòg liever iets nuttigs waar ik geen geld voor krijg, dan dagen thuis zitten.
Maar ik vroeg me dus eigenlijk af wie er nog meer vrijwilligerswerk doet?

intral

Re: Vrijwilligers werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:49

Ikke :) . Ik ben nog maar 13, en het werk dat ik kan krijgen vind ik niks aan :+ . Dus ik help vrijwillig bij een gehandicaptenmanege waarbij ik meeloop met de paarden naast de ruiters, help in de stallen en ook veel lol maak met de andere vrijwilligsters, die iets ouder zijn, 15 gemiddeld :) . Het is echt supergezellig en goed voor je :)

Castorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:55

Wat goed van je dat je dit initiatief neemt. Het kan inderdaad heel goed voor je zijn. Als je ziek bent hoef je je helemaal niet schuldig te voelen dat je voor je gevoel niet 'bijdraagt', maar ik begrijp dat dat gevoel je toch bekruipt nu en dan. Vrijwilligerswerk kun je relatief gemakkelijk afzeggen als het (even) niet meer gaat, al moet je dan natuurlijk wel een plek kiezen waar ze niet volledig afhankelijk zijn van de inzet van vrijwilligers (anders voel je je straks daar weer schuldig over...).

Ik ben (gelukkig) gezond en heb een reguliere baan, maar ik werk ook 1 avond in de week vrijwillig als docent-assistent bij een cursus Nederlands voor anderstaligen, en een groepje laaggeletterde Nederlandstaligen. Ik heb speciaal voor dit werk gekozen, omdat ik in de toekomst mogelijk het onderwijs in wil (heb een taalgerelateerde opleiding). Het is hartstikke leuk en dankbaar werk, met hele leuke mensen die graag willen leren. Ik heb het gevonden via de vrijwilligersbank in mijn regio. Daar staan nog véél meer 'vacatures' op, bij jou in de buurt zijn ze vast ook. Je kunt gewoon aangeven hoe het zit met je gezondheid. Ik hoop dat je iets leuks vindt: als het werk in het bejaardentehuis past bij wat jij kunt en leuk vindt: go for it!

Eternalty

Re: Vrijwilligers werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:58

Er is heel veel vrijwillig te doen, bij een bejaardetehuis (of zoals ik) bij een zorgcentrum maak je een goede kans! Bij ons kun je met de bewoners wandelen met hun rolstoelen :D

Je zou trouwens ook zelf 'iets' kunnen beginen: een uurtje les geven op je paard aan jonge kindjes of gehandicapten. Wat Nienke zegt is trouwens ook echt leuk!